رشد ۶۳٫۶درصدی منابع بانک قرض‌الحسنه مهرایران استان اردبیل در سالجاری
رشد ۶۳٫۶درصدی منابع بانک قرض‌الحسنه مهرایران استان اردبیل در سالجاری
مدیر شعب بانک قرض‌الحسنه مهر دراردبیل گفت: در طی ۸ ماه گذشته منابع این بانک در کشور با رشد ۶۲.۵ درصدی و در استان با رشد ۶۳٫۶ درصدی همراه بوده است.

به گزارش پایگاه خبری ترشیز خوان؛ به نقل از پایگاه خبری تایماز نیوز ، عقیل وکیلی مدیربانک قرض‌الحسنه مهرایران استان اردبیل در نشست خبری بااصحاب رسانه بمناسبت هفته دولت وهمزمان باسالروزبانکداری اسلامی گفت: در استان اردبیل ۳۲۰ فقره تسهیلات اشتعالزایی به ارزش ۱۷۰ میلیارد ریال و ۱۱۶۲ فقره تسهیلات ازدواج جوانان به ارزش ۱۱۸۰ میلیارد ریال طی یکسال پرداخت شده است.

وکیلی با اشاره به اینکه بانک قرض الحسنه مهرایران ازسال۸۶به عنوان نخستین وبزرگترین بانک قرض الحسنه کشورآغازبه کارکرده است افزود: تسهیلات ما تنها با صفر تا چهار درصد کارمزد پرداخت می‌شود که این کارمزد نیز صرف هزینه‌های بانک می‌شود؛ عملکرد ما در همه حوزه‌ها کاملا شفاف است و می‌توانیدبا استفاده از موبایل بانک از میزان تسهیلات، مدت بازپرداخت و میزان کارمزد تسهیلات خود مطلع شوند.

وی اظهار کرد: استفاده از کاغذ در بانک مهر ایران تقریباً حذف شده و تنها مدارک کاغذی ، مدارک شغلی می باشد؛ امروز بانک مهر ایران دیگر بایگانی سنتی ندارد و با سامانه‌های الکترونیکی که دارد، حتی قراردادها و امضا برای دریافت تسهیلات نیز به صورت دیجیتالی اخذ می‌شود و از این طریق در صدد توسعه بانکداری سبز می باشد.

وکیلی با اشاره به اینکه این بانک در راستای رفع مشکلاتی که مردم برای گرفتن تسهیلات بانکی داشته‌اند اقدام کرده است، تصریح کرد: پرداخت تسهیلات بدون ضامن توسط بانک قرض‌الحسنه مهر ایران آغاز شده بطوریکه۴۰ درصد تسهیلات این بانک در سطح کشور از این طریق پرداخت شده است.

مدیرشعب بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در اردبیل ادامه داد: در راستای اجرای این طرح اطلاعات مشتریان جهت بهبود فرآیند و روند کار در سامانه ضمان ثبت شده و مشتریان می‌توانند تا سقف ۱۰۰ تا میلیون تومان بر حسب میانگین حساب ، تسهیلات بدون ضامن دریافت کنند.

وکیلی با اشاره به  اقدامات در حوزه اشتغال، محرومیت زدایی و ازدواج جوانان در سطح استان خاطر نشان کرد: در استان اردبیل ۳۲۰ فقره تسهیلات اشتعالزایی به ارزش ۱۷۰ میلیارد ریال و ۱۱۶۲ فقره تسهیلات ازدواج جوانان به ارزش ۱۱۸۰ میلیارد ریال طی یکسال پرداخت شده است

وکیلی با بیان اینکه در طی ۸ ماه گذشته منابع این بانک در کشور با رشد ۶۲.۵ درصدی و در استان با رشد ۶۳٫۶درصدی همراه بوده است، یادآور شد: همچنین میزان رشد تسهیلات تکلیفی ازدواج در سال ۱۴۰۰ نسبت به سال قبل از آن ۲۵۰ درصد در استان بوده است.

وی اضافه کرد: هر چقدر میزان مشارکت مردم در افتتاح حساب‌های قرض‌الحسنه پس‌انداز و جاری افزایش یابد به همان میزان خدمات بانک برای افزایش رفاه حال مردم، افزایش ارزش افزوده برای زندگی مردم، میزان اشتغالزایی و صنایع خرد رشد خواهد داشت.

وکیلی با بیان اینکه تعداد مشتریان این بانک در استان اردبیل که دارای حساب قرض‌الحسنه بوده ۱۸۴ هزار نفر هستند، بیان داشت: به دنبال این هستیم تا این رقم را به بالای ۲۵۰ هزار نفر برسانیم تا خدمات بهتری بتوانیم به مشتریان ارائه دهیم.

مدیرشعب بانک قرض‌الحسنه مهر ایران دراردبیل با اشاره به عملکرد بانک در تسهیلات اعطایی در سطح استان اردبیل گفت: در ۵ ماه اول ۱۴۰۱ تعدا ۱۵ هزار فقره تسهیلات قرض الحسنه به مبلع ۷۲۰۰ میلیارد ریال در سطح استان پرداخت شده که میانگین تسهیلات پرداختی ۴۸ میلیون تومان می باشد

مدیرشعب بانک قرض‌الحسنه مهر ایران دراردبیل بیان داشت: این بانک در سال گذشته تعهدات خود را از طریق تسهیلات تبصره ۱۶، کمیته امداد، سازمان بهزیستی، بنیاد برکت، ستاد اجرایی فرمان امام(ره)، وام ازدواج و در چند ماه اخیر وام فرزندآوری پرداخت کرده است.

عقیل وکیلی خاطر نشان کرد:  طرحی از ابتدای دولت سیزدهم در این بانک کلید خورده است که در راستای اجرای این طرح مشتریانی که دارای سهام از سازمان بورس بوده می‌توانند برای حفظ منافع و سهام خود ، آن را به قیمت ارزان نفروشند و جهت ضمانت تسهیلات دریافتی از بانک قرض الحسنه مهر ایران استفاده نمایند.

وی خاطرنشان کرد: کالا کارت با افزایش قدرت خرید مردم به فروش اجناس داخلی و رونق تولید کمک می‌کند که مردم برای می‌توانند تنها با تشکیل پرونده بدون داشتن سپرده و یا معدل خاص برای دریافت کالا کارت اقدام کنند.

وکیلی افزود: بانک قرض الحسنه مهر ایران از لحاظ مدت بازپرداخت اقساط ، انواع مختلفی کالا کارت دارد که مردم می‌توانند بر حسب توان مالی خود در بازپرداخت، کالا کارت مناسب خود را انتخاب کنند و حتی با استفاده از امتیاز کارکرد حساب یا قراردادن ودیعه می‌توان مدت بازپرداخت کالا کارت را طولانی‌تر کرد.

وی در پایان سخنان خود گفت : از سال قبل و بر اساس تصمیم هیئت مدیره محترم بانک ، جرائم تاخیر تادیه دریافتی از اقساط عقب افتاده وام ها ، برای کمک به کارهای عام المنفعه اختصاص می یابد ؛ بطوریکه در سال گذشته قریب ۸۰۰ میلیون تومان از این محل به ستاد مبارزه با بیماری کرونا جهت تامین تجهیزات در استان اردبیل اختصاص و تحویل گردید.