شناسایی بیش از ۱۷ هزار مودی جدید در ۴ ماه سالجای در استان اردبیل
شناسایی بیش از ۱۷ هزار مودی جدید در ۴ ماه سالجای در استان اردبیل
در یکسال اخیر با ایجاد پایگاه جامع اطلاعات مودیان مالیاتی بیش از ۲۳هزار و در چهار ماه سالجای بیش از ۱۷ هزار مودی جدید در استان شناسایی شده است.

به گزارش پایگاه خبری ترشیز خوان؛ به نقل از   تایماز نیوز  ، ابراهیم قلی زاده مدیرکل امور مالیاتی استان اردبیل در این زمینه گفت: در یکسال اخیر با ایجاد پایگاه جامع اطلاعات مودیان مالیاتی بیش از ۲۳هزار و در چهار ماه سالجای بیش از ۱۷ هزار مودی جدید در استان شناسایی شده است.

رشد ۷۵ درصدی اظهارنامه های دریافتی از اشخاص حقیقی در سال جاری

وی با بیان اینکه امسال طی مهلت مقرر قانونی برای ارایه اظهارنامه صاحبان مشاغل، در مجموع بیش از  ۸۳۵۳۸  فقره اظهارنامه و فرم تبصره ماده (۱۰۰) از سوی اشخاص حقیقی دریافت شده است از رشد ۷۵ درصدی اظهارنامه های دریافتی از اشخاص حقیقی در سال جاری خبر داد.

قلی زاده باتاکید بر اینکه امسال در حوزه اشخاص حقوقی نیز شاهد افزایش اظهارنامه و میزان مالیات ابرازی بودیم، گفت: در مجموع امسال تعداد ۴۴۷۲ اظهارنامه توسط اشخاص حقوقی به این اداره کل ارسال شد.

رشد  ۵۷ درصدی تخصیص عوارض شهرداریها در سال گذشته نسبت به مدت مشابه

مدیرکل امور مالیاتی استان اردبیل با اشاره به اینکه تخصیص عوارض شهرداریها در سال گذشته نسبت به مدت مشابه ۵۷ درصدی رشد داشته است، اظهار داشت: در سال ۱۴۰۰ از محل مشارکت مردم استان در پرداخت مالیات بر ارزش افزوده، بیش از  ۱۴۱۱  میلیارد ریال به حساب شهرداری ها، دهیاری ها و فرمانداریهای استان به صورت مستقیم واریز شده است و بخشی از اقدامات اجرایی و عمرانی که مردم عزیز ما در این مناطق مشاهده می کنند از محل این مشارکت است.

وی همچنین افزود: در ۴ ماهه امسال بالغ بر۵۳۹  میلیارد ریال از محل عوارض ارزش افزوده به حساب شهرداریها و دهیاری های سطح استان واریز شده است که نسبت به مدت مشابه ۲۳۳ درصد رشد داشته است.

تحقق ۱۳۴٫۴ درصدی درآمدهای مالیاتی استان در سال ۱۴۰۰

قلی زاده  با اشاره به برنامه های سازمان امور مالیاتی کشور، اجرای قانون دائمی مالیات بر ارزش افزوده ،مقابله با فرار مالیاتی، قانون پایانه های فروشگاهی و توسعه خدمات الکترونیکی را از دستاوردهای مهم نظام مالیاتی در دوره جدید دانست و اظهارداشت: تمرکز بر پرونده‌های بزرگ و مهم مالیاتی، رصد تراکنش‌های بانکی مشکوک و مقابله با شرکت‌های صوری و کاغذی در قالب برنامه مقابله با فرار مالیاتی از جمله عوامل موثر در تحقق درآمدهای مالیاتی استان است که نتیجه آن تحقق ۱۳۴٫۴درصدی درآمدهای مالیاتی استان در سال ۱۴۰۰ بوده است.

وی افزود: در ۵ ماهه سالجاری جاری نیز بالغ بر۶۴۵  میلیارد تومان درآمد مالیاتی در استان محقق شده است که نسبت به مدت مشابه ۴۷ درصد رشد داشته است.

ابراهیم قلی زاده  تصریح کرد: با اجرای قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان، فعالیت اقتصادی اشخاص بیش از پیش شفاف خواهد شد و امکان فرار مالیاتی به کمترین میزان کاهش خواهد یافت.

مدیرکل امور مالیاتی استان همچنین به سه پایه مالیاتی جدید شامل مالیات بر خانه‌های لوکس و باغ ویلاها ، مالیات بر خانه‌های خالی و مالیات بر خودروهای لوکس اشاره کرد و گفت: شناسایی پایه های جدید مالیاتی موجب کاهش فشار بر مودیان و ایجاد عدالت مالیاتی در کشور خواهد شد.

 

 

روابط عمومی اداره کل امور مالیاتی استان اردبیل