عراقی ها میزبانان شایسته ای برای بیست و یک میلیون زائر بودند
عراقی ها میزبانان شایسته ای برای بیست و یک میلیون زائر بودند
عضو شورای شهر تهران با اشاره به برگزاری با شکوه مراسم اربعین امسال به مشکل زیرساخت های عراق اشاره کرد و گفت: با این وجود عراقی ها میزبانان شایسته ای برای بیست و یک میلیون زائر بودند.

به گزارش پایگاه خبری ترشیز خوان؛ به نقل از  سرویس شورای تهران افق تهران، سیداحمد علوی، رئیس کمیته گردشگری شورای شهر تهران در تذکری در صحن شورای شهر تهران با تشکر از شهرداری تهران و همه خیران و موکب‌داران که تلاش ویژه‌ای در ایام اربعین داشتند، گفت: بنا به فرموده و تائید مقام معظم رهبری، امسال یکی از باشکوه‌ترین مراسم‌های جهان تشیع برگزار شد.

وی ادامه داد: در این راستا باید از هر شخصی به هرنحوی که در این مجموعه تلاش کرد، تقدیر کرد و ان‌شاءالله امام حسین (ع) از همگی قبول کند.

وی در ادامه با تشکر ویژه از مهمان‌نواری دوستان و برادران خوب‌مان در کشور عراق تاکید کرد: برادران عراقی با توجه به سختی‌ها، گرفتاری‌ها و رنج‌ها ویژه خودش را دارد ولی در زمانی کوتاه مدت، میزبان ۲۰ میلیون زائر در یک محدوده کوچک جغرافیایی بود که کار بسیار سختی است.

عضو شورای شهر تهران اضافه کرد: برای مثال مراسم روز غدیر در تهران با آنهمه امکانات، با مشکل برگزار شد و یا کشور عربستان با آنهمه سرمایه، تجهیزات و زیرساخت، هر سال تنها میزبان حدود ۳ میلیون زائر می‌شود که باز هم با گرفتاری و مشکلات زیادی روبرو می‌شود اما کشور عراق میزبان شایسته‌ای است.

علوی تاکید کرد: از همه مردم، دولتمردان، علما و مراجع عراق که اجازه ندادند برخی از موضوعات داخلی این کشور، راهپیمایی عظیم اربعین را تحت‌الشعاع قرار دهد، تشکر ویژه‌ای می‌کنم.

وی در پیشنهادی از شهرداری تهران درخواست کرد برای موضوع اربعین و مراسم مشابه، بحث آسیب‌شناسی را هم برای خود و هم برای ارائه به صحن شورا انجام دهد.

وی ادامه داد: مطمئنا درحال حاضر دوستان در شهرداری با توجه به درگیر بودن با موضوعات اربعین، به‌خوبی می‌توانند آسیب‌شناسی لازم را برای مشکلات بوجود آمده جهت اصلاح در دوره‌های بعدی استخراج کنند.

عضو شورای ششم شهر تهران تاکید کرد: ممکن است با تغییر مدیران یا گذشت زمان، برخی از این مشکلات پنهان مانده و فراموش شود و در دوره‌های بعدی مجددا این اتفاقات تکرار شود.

انتهای پیام/