فواید شیر مادر برای نوزادان
فواید شیر مادر برای نوزادان
فوق تخصص نوزادان بیان کرد: کودکانی که شیر مادر می‌خورند ابتلا آن‌ها به آسم و آلرژی‌های پوستی بسیار کم‌تر است.
به گزارش پایگاه خبری ترشیز خوان؛ به نقل از سرویس سلامت افق تهران، سید علیرضا مرندی فوق تخصص نوزادان با اشاره به محاسن فراوان تغذیه نوزاد با شیر مادر، اظهار داشت: یکی از محاسن شیر مادر موضوع پیشگیری از آلرژی و حساسیت است.

وی ادامه داد: تغذیه با شیر مادر تقابل و پیشگیری از آلرژی و حساسیت می‌کند؛ به شکلی که بچه‌هایی که شیر خشک می‌خورند احتمال ابتلای آنها به آلرژی خیلی زیاد است، از آسم گرفته تا آلرژی‌های پوستی و….

فوق تخصص نوزادان یادآور شد: کودکانی که شیر مادر می‌خورند ابتلا به این موارد یادشده در آنها بسیار کمتر است، به طوری که اگر شیر مادر مصرف کنند این حساسیت‌ها در این بچه‌ها کمتر می‌شود؛ ضمن اینکه اگر حساسیتی هم ظاهر شود بسیار ملایم‌تر بوده و نیاز به اقدام نیست.

رئیس فرهنگستان علوم پزشکی ایران تصریح کرد: اما کودکانی که شیرخشک مصرف می‌کنند چه بسا مقدار زیادی خون در مدفوع دفع کنند،خونریزی کرده یا مشکلات پوستی جدی و آلرژی تنفسی داشته باشند.

مرندی با بیان اینکه تغذیه با شیر مادر قطعا نقش زیادی در پیشگیری از این حساسیت‌ها دارد، ابراز کرد: کودکانی که با شیر مادر تغذیه می‌کنند اگر دچار این حساسیت‌ها شوند، شدت خفیفی خواهد داشت و این نیز با این موضوع ارتباط دارد که این کودکان چقدر با شیر مادر تغذیه می‌شوند.

وی افزود: آیا تغذیه با شیر مادر انحصاری بوده یا در کنار آن به کودک شیر خشک هم داده‌ایم؛ آنها که منحصرا ۶ ماه شیر مادر می‌خورند و در کنار آن غذای کمکی مصرف می‌کنند یا آلرژی پیدا نمی‌کنند یا خفیف خواهد بود.

فوق تخصص نوزادان اضافه کرد:‌اینکه در کنار شیر مادر به کودک شیر خشک می‌دهیم یا کودک به صورت انحصاری ۶ ماه شیر مادر را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ مصرف می‌کند و در کنار آن غذا نیز می‌خورد، در ابتلا به آلرژی بسیار موثر است.

انتهای پیام/‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌