‎‎قابلیت بالای طرح سالمسازی بندر کیاشهر برای تبدیل به یکی از بهترین مقاصد گردشگری استان گیلان/ مرمت پل چوبی به زودی آغاز می‌شود
‎‎قابلیت بالای طرح سالمسازی بندر کیاشهر برای تبدیل به یکی از بهترین مقاصد گردشگری استان گیلان/ مرمت پل چوبی به زودی آغاز می‌شود
‎مرتضی عاطفی شهردار بندر کیاشهر در نشست شورای پیشگیری از وقوع جرم ضمن تاکید بر قابلیت بالای طرح سالمسازی بندر کیاشهر برای تبدیل به یکی از بهترین مقاصد گردشگری استان گیلان گفت: مرمت پل چوبی به زودی آغاز می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری ترشیز خوان؛ به نقل از گیل فام، مرتضی عاطفی شهردار، در جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم که در شهرداری بندر کیاشهر و با حضور رئیس کل دادگستری و معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گیلان، فرماندار شهرستان آستانه‌اشرفیه، مدیران کل دستگاه‌ها و مدیران شهرستانی برگزار شد اظهار داشت: بندر کیاشهر با تمام مواهبی که در اختیار دارد از حیث توسعه پیشرفت چندانی نداشته است.

‎شهردار بندر کیاشهر در مورد پیشینه پل چوبی بندر کیاشهر هم مطالبی را تشریح کرد و افزود: این پل توسط مرحوم ناصری و با استفاده از اعتبارات دولتی به بهره‌برداری رسید اما با توجه به‌اینکه تاکنون به مرمت این سازه توجه چندانی نشده است شهرداری طرح اصلاح پل چوبی را در دستور کار خود قرار داد‌ه است.

‎عاطفی با بیان اینکه طرح مرمت پل چوبی در حال آماده‌سازی است و تعمیرات اولیه پل هم توسط شهرداری انجام شده است عنوان کرد: مقرر شده شهرداری بندر کیاشهر در اسرع وقت نسبت بهسازی پل چوبی اقدام کند.

‎شهردار بندر کیاشهر با تاکید بر اینکه متاسفانه تالاب ملی بوجاق به علت عواملی نظیر ورود فاضلاب در خطر انقراض قرار دارد‌ و بخشی از آن خشک شده است اضافه کرد: در کنار عملیات مرمت پل چوبی باید برای تالاب هم فکری اساسی اتخاذ شود.

‎عاطفی از پیگیری‌های مداوم شهرداری بندر کیاشهر برای نجات تالاب بوجاق در سطوح مختلف سخن گفت و یادآور شد: در این راستا و با هماهنگی نماینده محترم مردم شهرستان آستانه اشرفیه جلسه‌ای را در کمیسیون کشاورزی، آب و محیط زیست مجلس برگزار کردیم و در آنجا تقاضا کردیم تا اعتبار جداگانه‌ای برای این امر در نظر گرفته شود.

‎وی با بیان اینکه طرح سالم‌سازی دریا قبلا جهت بهره‌برداری در اختیار شهرداری بندر کیاشهر قرار داشت افزود: در طول سالیان بعد این محدوده جزو محدوده پارک ملی بوجاق قرار گرفت و به همین علت قرارداد شهرداری تمدید نشد.

‎این مقام مسئول ایجاد یک طرح سالم‌سازی مجهز را حق مردم این شهر ساحلی دانست و گفت: در حال حاضر کلبه‌ها، آلاچیق‌ها، فضاهای فروشگاهی و عرضه مواد غذایی محدوده طرح سالم‌سازی بسیار فرسوده بوده و نیازمند بازسازی است.

‎وی اظهار داشت: شهرداری بندر کیاشهر در جلسات مختلف دائما روی این مطلب تاکید داشته که اگر قرار است این نهاد طرحی برای بهسازی محدوده طرح سالم‌سازی دریا اجرایی کند این کار حتما طبق ضوابط محیط زیستی و منطبق با طرح تفصیلی خواهد بود.

‎شهردار بندر کیاشهر اذعان کرد: انتظار داریم در صورت تصویب طرح تفصیلی، به شهرداری بندر کیاشهر جهت تجهیز محدوده ساحل اجازه داده شود و در غیر اینصورت از همین تریبون اعلام می‌کنیم که طرح را تحویل داده و مسئولیتی بابت اتفاقات بعد آن به عهده نمی‌گیریم.

‎عاطفی با بیان اینکه مدیریت طرح سالم‌سازی توسط شهرداری بندر کیاشهر به تفویض اختیارات لازم نیاز دارد اضافه کرد: طرح سالم‌سازی دریای بندر کیاشهر قابلیت این را دارد که به یکی از بهترین مقاصد گردشگری استان گیلان تبدیل شود.

‎لازم به ذکر است، رئیس کل دادگستری استان گیلان در این جلسه برای به نتیحه رساندن طرح تفصیلی پارک ملی بوجاق به سازمان حفاظت محیط زیست فرصتی سه هفته‌ای داد تا به موجب آن فرآیند ساماندهی طرح سالمسازی هم آغاز شود.

واحد خبر روابط عمومی شهرداری بندر كياشهر