از جنس مردم و خادم آنها هستم / بازار محصولات کشاورزی گیلان را به فراتر از مرزها خواهیم برد/ مردمی کردن اقتصاد؛ مانعی بزرگ برای واسطه گران / بازگشت ۱۶۳ واحد تولیدی راکد به چرخه تولید / ۱۹ هزار و ۵۰۰ شغل ایجاد شده در گیلان راستی‌آزمایی شود
از جنس مردم و خادم آنها هستم / بازار محصولات کشاورزی گیلان را به فراتر از مرزها خواهیم برد/ مردمی کردن اقتصاد؛ مانعی بزرگ برای واسطه گران / بازگشت ۱۶۳ واحد تولیدی راکد به چرخه تولید / ۱۹ هزار و ۵۰۰ شغل ایجاد شده در گیلان راستی‌آزمایی شود
نماینده عالی دولت در استان با بیان اینکه بازار محصولات کشاورزی گیلان را به فراتر از مرزها خواهیم برد، گفت: 163 واحد تولیدی راکد تا زمان حاضر به چرخه تولید بازگشته و از ۳۰ هزار شغل تعهدشده در گیلان، ۱۹ هزار و ۵۰۰ شغل ایجاد شده که این آمار باید راستی‌آزمایی شود.

به گزارش پایگاه خبری ترشیز خوان؛ به نقل از  گیل فام؛ دکتر اسدالله عباسی شنبه شب در گفت و گوی زنده تلویزیونی با مردم از طریق برنامه کارنامه شبکه استانی باران ضمن محکومیت حمله تروریستی حرم مطهر حضرت شاهچراغ در شیراز، اظهار کرد: مردم گیلان با حضور همدلانه و انقلابی خود در مراسم راهپیمایی محکومیت عاملان جنایت حرم مطهر شاهچراغ، بار دیگر، پایبندی شان به انقلاب را اثبات کردند.

وی با اشاره به سفر هیأت دولت به گیلان و دستاوردهای این سفر به استان، افزود: قبل از سفر رئیس جمهور به گیلان، استان وضعیت خوبی نداشت و بسیاری از پروژه ها تعطیل و نیمه تعطیل بودند.

استاندار گیلان با اشاره به احصاء مشکلات گیلان در سفر هیأت دولت به استان، بیان کرد: ۱۱ هزار و دویست میلیارد تومان اعتبار عمرانی و اقتصادی برای گیلان در این سفر درنظرگرفته شد و هشت هزار و ۴۸۲ میلیارد تومان تسهیلات بانکی در شاخص های مختلف نیز اختصاص پیدا کرد.

وی با بیان اینکه قبل از سفر هیأت دولت به گیلان، استان دچار چالش اعتباری بود که ۱۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای پروژه های  راکد تخصیص پیدا کرد و این پروژه ها دوباره به جریان افتاد، گفت: در آینده ای نزدیک نیز ۱۳۰۰ میلیارد تومان دیگر به این بخش اختصاص پیدا می کند.

دکتر عباسی خاظرنشان کرد: ۸۰۰ واحد راکد در گیلان وجود داشت که با استفاده از تبصره ۱۶ و ۱۸، تسهیلات خوبی در این بخش در نظر گرفته شد و ۱۶۳ واحد تولیدی تا زمان حاضر احیا شد و به چرخه تولید بازگشت.

دکتر. عباسی با بیان اینکه کارگروه رفع موانع تولید با هدف فعال‌سازی بنگاه های تولیدی و اقتصادی تشکیل می‌شود، گفت: از ۳۰ هزار شغل تعهدشده در گیلان، ۱۹ هزار و ۵۰۰ شغل ایجاد شده که این آمار باید راستی‌آزمایی شود.

وی با اشاره به توانمندی و خودکفایی گیلان در بخش تولید مرغ، افزود: گیلان رتبه دوم تولید جوجه و رتبه سوم تولید مرغ در کشور را دارد و در کنار تامین مرغ استان، تامین کننده مرغ استان های دیگر است.

دکتر عباسی با اشاره به سامان بخشی  دستگاه های اجرایی گیلان، بیان کرد: در برخی دستگاه ها مشکل اعتباری نبود و مشکل مدیریتی وجود داشت که ساماندهی شد.

وی ادامه داد: در برخی دستگاه ها مشکل اعتباری وجود داشت که بخشی از چالش های اعتباری و مالی را برطرف کردیم.

استاندار گیلان از پیشرفت فیزیکی ۷۵ درصدی پروژه راه آهن رشت – کاسپین خبر داد و اضافه کرد: برای تکمیل این محور، ۶۵۰ میلیارد اعتبار نیاز است که ۲۰۰ میلیارد تومان آن تخصیص یافت و  ۲۰۰ میلیارد تومان نیز در مرحله تخصیص است که امیدواریم در ابتدای ۱۴۰۲ شاهد بهره برداری آن باشیم.

دکتر عباسی با بیان اینکه محور رشت – کاسپین کریدور شمال به جنوب را به هم وصل می کند، گفت: بهره‌برداری محور رشت به کاسپین تحول عظیمی در بخش اقتصاد و اشتغال گیلان و ایران ایجاد می کند.

وی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در دیدار رئیس جمهوری روسیه مبنی بر سرعت بخشی به پروژه راه‌آهن رشت به آستارا، افزود: شخص آیت الله رئیسی و مجموعه دولت سیزدهم برای اجرا و بهره برداری از  این پروژه مصمم هستند.

نماینده عالی دولت در استان با بیان اینکه حضور سفرای کشورهای مختلف در گیلان، نویدبخش روزهای خوب برای این خطه پراستعداد است، گفت: با اجرای پروژه های رشت – کاسپین و دیگر پروژه ها، گیلان به دروازه تحول اقتصادی ایران تبدیل می شود.

دکتر عباسی از راه اندازی دفتر امور خارجه در رشت خبر داد و اضافه کرد: گیلان در دیپلماسی اقتصادی بویژه در کشورهای حاشیه خزر از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

وی با بیان اینکه میزان صادرات گیلان نسبت به سال گذشته ۲۰۰ میلیون دلار بیشتر بوده است، افزود: نگاه دولت سیزدهم، بهره مندی از ظرفیت دومیلیارد دلاری صادرات در گیلان است که از این طریق می توان اقتصاد گیلان و ایران را شکوفا کرد.

استاندار گیلان با بیان اینکه  فرودگاه بین‌المللی سردار جنگل رشت از لحاظ زیرساختی توسعه پیدا می کند، گفت:  دو هزار میلیارد تومان از طریق سرمایه گذار بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در این حوزه جذب شده است.

دکتر عباسی با اشاره به ظرفیت های خوب فرودگاه رشت، بیان کرد: الحاق فرودگاه به منطقه آزاد انزلی فرصت خوبی برای سرمایه گذاری در این بخش خواهد بود.

وی از برقراری پرواز رشت به آستاراخان در فرودگاه سردار جنگل رشت خبر داد و افزود: استقبال خوبی از جانب آستاراخان برای توسعه همکاری با گیلان صورت گرفته است.

دکتر عباسی گره گشایی از مشکلات مردم را هدف اصلی سفرهای شهرستانی عنوان کرد و افزود: در کنار مردم بودن و اقدامات میدانی و عملیاتی در جهت حل مشکلات آنان، الگوی مدیریتی دولت سیزدهم است.

استاندار گیلان با بیان اینکه دیدار و ارتباط با مردم را با هیچ چیز دیگری عوض نمی کنم، گفت: از جنس مردم و خادم آنها هستم و این فرصت خدمت گذاری را بهترین نعمت می دانم.

نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به اینکه مدیریت آب و برق در استان، الگوسازی برای مدیریت سایر بخش‌ها بود، گفت: تشکیل قرارگاه جهادی در همه بخش ها اثربخش است همانگونه که در بخش مدیریت آب و برق موثر واقع شد.

دکتر عباسی ادامه داد: تشکیل قرارگاه جهادی آب کشاورزی در ۱۷ شهرستان گیلان موجب موفقیت در سال زراعی شد و ضمن کاهش آسیب های خشکسالی، ۲۰ درصد افزایش محصول داشتیم.

وی با اشاره به عملکرد موفق در مدیریت مصرف برق و کاهش خاموشی ها، افزود: در بخش برق اجازه ندادیم که برق هیچ خانه و کارخانه ای  قطع شود.

استاندار گیلان با بیان اینکه در بخش گردشگری حرف های زیادی برای گفتن داریم، اضافه کرد: ثبت چادر شب‌بافی در یونسکو دستاورد خوبی بود و در آینده ای نزدیک ثبت ماسوله هم صورت می گیرد.

دکتر عباسی  با اشاره به حضور ۵۲ میلیون گردشگر در گیلان و اقامت ۴۲ میلیون نفر، بیان کرد: برای تنظیم بازار آرد و نان و پاسخگویی نیازهای مردم، ۴۷ هزار گونی آرد مازاد توزیع شد.

وی با اشاره به جراحی اقتصادی دولت سیزدهم، افزود: یکی از کارهای خوبی که در دولت سیزدهم صورت گرفت مردمی کردن اقتصاد و آزادکردن یارانه ها بود که این کار جلوی واسطه گری ها را گرفت و دست برخی افراد که در این فضا اختلال ایجاد می کردند را کوتاه کرد.

استاندار گیلان با اشاره به ظرفیت های بالقوه استان در بخش های مختلف کشاورزی، دامپروری و طیور، بیان کرد: در تولیدات گلخانه ای، پرورش مرغ و بخش دیگری از محصولات کشاورزی در گیلان خودکفا هستیم.

دکتر عباسی با بیان اینکه پایانه صادراتی محصولات کشاورزی در گیلان احداث می شود، گفت: بازار محصولات کشاورزی گیلان را به فراتر از مرزها خواهیم برد.

وی  با اشاره به اینکه زنجیره تولید تا مصرف قابل کنترل است، افزود: عملکرد تعزیرات، صمت و اصناف در کنترل بازار خوب بوده و باید این روند استمرار داشته باشد.

استاندار گیلان با اشاره به اجرای طرح آزادسازی سواحل در استان، اضافه کرد: آزادسازی سواحل مطالبه جدی دولت بود که انجام شد و در قالب این طرح، سالم سازی و استفاده بهینه از ساحل نیز صورت گرفت.

عباسی با اشاره به ظرفیت خوب تیم نجات غریق گیلان در سواحل و نجات جان ۸۰۰ نفر، بیان کرد: ۸ میلیارد تومان اعتبار برای دستمزد عزیزان نجات‌غریق گیلان در نظر گرفته شد.

وی  با بیان اینکه سرمایه گذاری در سواحل با جدیت پیگیری می شود، افزود: سواحل یکی از مزیت های گردشگری گیلان به شمار می رود که باید از آن بهره گرفت.

وی از اجرای ۸۰۰ کیلومتر کابل خودنگهدار در مناطق مختلف گیلان خبر داد و افزود: ۵۰۰ کیلومتر نیز در حال انجام است و در راستای تولید و تقویت برق، هزار میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است.

استاندار به ظرفیت های مستعد بخش ورزش گیلان اشاره کرد و گفت: به قهرمانان ورزشی گیلان همچون امیررضا معصومی که در آوردگاه های مختلف پرچم ایران اسلامی را به اهتزار در می آورند، افتخار می کنیم.

دکتر عباسی با تاکید بر اینکه سرانه ورزش گیلان باید ارتقا یابد، تصریح کرد: نگاه به ورزش استان باید زیربنایی و آموزش محور باشد.

وی با اشاره به ظرفیت های دانش بنیان در گیلان، افزود: در گذشته ۶۸ واحد تولیدی دانش بنیان در گیلان فعالیت می کردند که این تعداد به ۸۰  شرکت دانش بنیان افزایش پیدا کرد.

استاندار گیلان با بیان اینکه توسعه و پیشرفت استان را مهم ترین هدف دانست و نشست با وزرا و مقامات کشوری را در همین راستا عنوان کرد و گفت: امکانات و تجهیزات استان گیلان به ویژه زیرساخت های مدیریت بحران باید تقویت و بروزرسانی شوند.

وی با تاکید بر همدلی و همراهی دستگاه ها در مدیریت بحران، افزود: ظرفیت سازمان های مردم نهاد در مدیریت بحران نباید مغفول بماند چراکه در بسیاری از بحران ها مردم  و NGOها پیش قدم می شوند.

استاندار گیلان با اشاره به اقدامات موثر در بخش پسماند مناطق روستایی، بیان کرد: ۶۰۰ روستا از دو هزار روستای گیلان، جزء روستاهای سبز شناخته شدند و پسماند را مدیریت می کنند.

دکتر عباسی با بیان اینکه مردم با تفکیک زباله از مبدا نقش موثری در مدیریت پسماند دارند، گفت: منشا آلودگی رودخانه های گوهررود و زرجوب رشت یکی پس از دیگری حذف می شود.

وی در پایان گفتگوی زنده تلویزیونی ضمن تقدیر از اصحاب رسانه و خبرنگاران و تلاش های صدا و سیما در راستای انعکاس اخبار استان، از همراهی مردم، خانواده های معظم شهدا و ایثارگران و همچنین از یگان های نظامی و انتظامی و مسئولان دستگاه های اجرایی استان تقدیر و تشکر کرد و افزود: خانواده ها با نظارت بیشتر بر فرزندان شان و مراقبت از آنها، آرامش و آسایش کانون گرم خانه و خانواده را حفظ کنند.

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گیلان