الگوسازی از مفاخر ، موجب تقویت هویت فردی ، اجتماعی و ملی می‌شود / معرفی میرزا کوچک به ‌عنوان الگوی ملی به نسل جوان / بهره گیری از ظرفیت های مردمی برای معرفی بهتر سردار جنگل
الگوسازی از مفاخر ، موجب تقویت هویت فردی ، اجتماعی و ملی می‌شود / معرفی میرزا کوچک به ‌عنوان الگوی ملی به نسل جوان / بهره گیری از ظرفیت های مردمی برای معرفی بهتر سردار جنگل
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان و دبیر کنگره بین المللی روحانی شهید میرزا کوچک ، الگوسازی از مفاخر را موجب تقویت هویت فردی ، اجتماعی و ملی دانست و بر لزوم معرفی میرزا کوچک به‌ عنوان الگوی ملی به نسل جوان و نیز بهره گیری از ظرفیت های مردمی برای معرفی بهتر سردار جنگل تأکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری ترشیز خوان؛ به نقل از گیل فام؛ رضا ثقتی روز پنج شنبه ۲۸ مهر ماه ۱۴۰۱ در مراسم رونمایی از پاسداشت های مردمی میرزا کوچک و نیز تشریح اقدامات جبهه فرهنگی اجتماعی انقلاب اسلامی گیلان به عنوان کمیته تشکل های مردمی کنگره میرزا که در خانه سردارجنگل در استادسرای رشت برگزار شد ؛ الگوسازی های مناسب از مفاخر و شخصیت‌های برجسته در جامعه را موجب کاهش چالش‌ها و تقویت هویت فردی ، اجتماعی و ملی عنوان کرد.

وی ادامه داد: در برخی از مسائل مانند جوانی جمعیت و عفاف و حجاب که به نتایج قابل قبولی دست نمی یابیم ؛ باید الگوهای مناسبی را به مردم به‌ویژه نسل جوان معرفی کنیم و این الگوها باید در جامعه نهادینه شود .

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان خاطر نشان کرد : در این صورت است که با وجود تبلیغات گسترده رسانه‌های معاند نمی‌توان مسائلی همچون حجاب و عفاف و سایر موارد را از مردم جدا کرد.

ثقتی برگزاری کنگره بین المللی میرزاکوچک در آذر ماه امسال را یادآور شد و گفت: آزاد کردن و بهره گیری از ظرفیت‌های مردمی برای شناسایی بهتر چهره های شاخص همچون میرزاکوچک جنگلی، بسیار مهم و حائز اهمیت است .

دبیر کنگره بین المللی میرزاکوچک افزود: برای برپایی هرچه باشکوه‌تر این کنگره، همه پای کار هستند و جامعه علمی و دانشگاهی نیز اقدامات خوبی انجام داده و همچنین در دست انجام دارند .

وی بیان داشت: تاکنون مقالات ارزنده ای از مولفان و محققان داخلی و نیز سایر کشورها به دبیرخانه کنگره ارسال شده ، شاعران هم سروده‌های خوبی آماده کرده ، نمایش های مناسبی نیز از سوی اهالی تئاتر آماده شده و سمفونی ۱۲۰ نفره به مدت سه روز در تالار مرکزی رشت اجرا خواهد شد .

ثقتی ادامه داد: قرار است در شهرهای رشت و کرمان برنامه ای برای شناسایی بیشتر میرزاکوچک جنگلی و سردار دل‌ها شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی برگزار شود .

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با یادآوری علاقمندی دیرینه مردم استان به میرزا و برگزاری مراسم پاسداشت این روحانی شهید ، ابراز اطمینان کرد که کنگره امسال نیز با اهتمام همگان در جهت معرفی میرزا به عنوان الگوی ملی به  نوجوانان و جوانان برپا خواهد شد .

مدیر کمیته تشکل های مردمی کنگره بین المللی میرزا نیز در این آیین ؛ به فعالیتهای این حوزه اشاره و اظهار کرد : کارها به صورت خودجوش و مردمی در حال انجام است که برای کنگره ملی میرزاکوچک نیز در چهار محور فعالیت داریم .

حجت الاسلام مجتبی پوریوسفی افزود : این برنامه ها در چهار محور اصلی شامل پاسداشت‌های مردمی ، تولید محتوای رسانه‌ای جنگل بارانی ، طرح ملی سردار تا سردار و نیز میزبانی از مسئولان قرآنی کشور انجام می شود .

وی گفت: در پاسداشت های مردمی ۱۷ برنامه محوری ، یکصد پاسداشت در مساجد و هیات‌ها انجام خواهد شد که بسته محتوایی نیز برای انجام این پاسداشتها تهیه شده است .

دبیر جبهه فرهنگی اجتماعی انقلاب اسلامی گیلان ادامه داد : امسال نیز تولید محتوای رسانه ای جنگل بارانی را خواهیم داشت که سال گذشته ۲۷ اثر در این بخش تولید شد و برای امسال امیدواریم که تولیدات بیشتری را در کنگره ملی میرزا کوچک ارائه دهیم .

وی بیان داشت: همچنین طرح ملی سردار تا سردار با عنوان ۱۰۰ سال مقاومت از میرزاکوچک جنگلی تا سپهبد شهید قاسم سلیمانی اجرا می شود که در این بخش تولیداتی همچون تیتر ، یاداشت ، دل نوشته و سایر مباحث مربوط به این دو سردار بزرگ ارائه خواهد شد .

حجت الاسلام پوریوسفی خاطر نشان کرد: این تولید محتوا از ۱۱ آذرماه آغاز و تا ۱۳ دی ماه ادامه خواهد یافت و میزبان مسئولان قرآنی کشور نیز خواهیم بود .

روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان