برنامه محوری، توسعه بر مبنای عدالت، سرعت انتقال داده ها در مدیریت در قالب هوشمندسازی و نیز شفافیت از مسائل مهم مدیریت شهری در کلانشهرها است
برنامه محوری، توسعه بر مبنای عدالت، سرعت انتقال داده ها در مدیریت در قالب هوشمندسازی و نیز شفافیت از مسائل مهم مدیریت شهری در کلانشهرها است
رئیس شورای اسلامی شهر اهواز ضمن اشاره به اهمیت برنامه محور بودن و نیز توسعه برمبنای عدالت محوری در اصول مدیریت شهری، گفت: امروزه سرعت تغییر اطلاعات و داده ها در مدیریت بسیار بالا است و این مساله جز با برنامه محوری و ایجاد تبادل اطلاعات با سرعت بالا از طریق ایجاد هوشمندسازی و شفافیت قابل اجرا نیست.

به گزارش پایگاه خبری ترشیز خوان؛  به نقل از  هنر قلم، سیاوش محمودی در دومین همایش ملی آمار و برنامه ریزی در مدیریت شهری همزمان با چهل و سومین نشست معاونین برنامه ریزی و توسعه کلانشهر های کشور روز چهارشنبه ۵ آبان در سالن همایش های گیت بوستان برگزار شد، اظهار کرد: امروزه سرعت تغییرات در حوزه های مختلف، مسئولان و مدیران را غافلگیر کرده فلذا باید در حوزه اطلاعات و تبادل داده ها، سرعت انتقال داده ها را بالا ببریم.

وی افزود: یکی از مسائل اجتناب ناپذیر کلانشهر ها، مسئله هوشمند سازی و حرکت به سمت شفافیت بوده که یکی از راهکارهای رسیدن به اعتمادسازی بین مردم و نظام است. هوشمند سازی است و همه مدیران باید در این مسیر حرکت کنند.

محمودی با تاکید بر اینکه همه مدیران باید در مسیر هوشمند سازی حرکت کنند، گفت: مدیریت شهری یکی از مسائل جدی است که امروز از تبلور اراده مردم ایجاده شده است؛ بالاخص شوراها که در این میان وظیفه اعتماد سازی میان مردم و نظام را دارند؛ هوشمند سازی نیز یکی از ابزارهای دست یابی به همین شفافیت و اعتماد سازی است.

وی ادامه داد: مجموعه های هماهنگ، سازمان دهیاری ها و شهرداری ها و مجمع کلانشهر ها در حوزه هوشند سازی و افزایش سرعت انتقال اطلاعات و داده ها می توانند نقش آفرینی کنند.

وی ادامه داد: در ارتباط بین شهرها، اقدامات و تجارب موفق خیلی دیر منتقل می شود و اشتراک تجارب در خصوص اقدامات مشترکی که از اتلاف مادی و معنوی جلوگیری میکند خیلی کم و یا دیر اتفاق می افتد.

رییس شورای اسلامی شهررئیس شورای اسلامی شهر اهواز در پایان اظهار کرد: امیدواریم این همایش که در جهت آینده پژوهی، سیاست گذاری و توسعه شهر، چابک سازی مدیریت شهری و اصلاح فرآیندها، اطلاعات عملکرد توصیفی مکانی، مدیریت پروژه ها برگزار شد هم افزایی و همفکری داشته باشیم و به توسعه شهر کمک شود. اهواز بیان کرد: بسیاری از اقدامات مشترک در حوزه برنامه ریزی که شاید نیاز به هزینه نداشته باشد می تواند با هماهنگی و انسجام و با کاری که در سازمان همیاری ها و دهیاری ها و مجمع کلانشهر ها اتفاق می افتد روند سرعت پیشرفت توسعه بر مبنای نگاه انسان محوری را با موفقیت رو به جلو ببرد.

محمودی در ادامه با اشاره به اینکه امروزه یکی از چالش های اساسی در مدیریت شهری، مسئله عدم ثبات و عمر کوتاه در مدیریت شهری است، افزود: این موضوع در مجمع کلانشهر ها مورد بحث قرار گرفت و نتیجه گیری شد که حل این مسئله، راهکارهای قانونی دارد که در حوزه قانون و قانون گذاری باید به آن توجه شده و حل شود. همچنین در حوزه فرهنگی و اجتماعی نیز باید در این زمینه اقدامات لازم انجام شود.

وی با بیان اینکه در برخی شهرهای دنیا برنامه ریزی ها و اقداماتی صورت می گیرد که منجر به توسعه نامتوازن و مشکلات متعدد در حوزه های مختلف می شود، اذعان کرد: توسعه بر مبنای محور عدالت طلبی مسئله ای جدی است که در برنامه ریزی های مدیریت شهرها کمتر مورد توجه قرار میگیرد.

محمودی با اشاره به سخن مقام معظم رهبری که فرمودند توسعه باید بر محور عدالت باشد، بر توسعه همه جانبه تاکید کرد و گفت: امروزه مشکلاتی در حوزه های اجتماعی، فرهنگی و سایر حوزه ها می بینیم که لازم است مدیران شهری با نگاه عدالت محوری در حل این مسائل و مشکلات ورود داشته و تاثیرگذار باشند.

وی تاکید کرد: عدالت باید بر پایه انسان محوری و منشا آن بر مبنای اسلام و جهان بینی اسلامی باشد و مدیران تصمیم گیرنده در شهرها باید به این مسئله دقت ویژه ای داشته باشند.

رئیس شورای اسلامی شهر اهواز در پایان اظهار کرد: امیدواریم این همایش که در جهت آینده پژوهی، سیاست گذاری و توسعه شهر، چابک سازی در مدیریت شهری، اصلاح فرآیندها، اشتراک اطلاعات عملکردها و مدیریت پروژه ها برگزار شد منجر به هم افزایی، همفکری و افزایش همکاری ها شده که در نهایت به توسعه شهرها کمک کند.

روابط عمومی شورای اسلامی شهر اهواز