دشمن از اثرات آموزش اسلامی هراس دارد/ دانش آموزان را هدف قرار دادند
دشمن از اثرات آموزش اسلامی هراس دارد/ دانش آموزان را هدف قرار دادند
مدیر آموزش و پرورش شهرستان کاشمر در نشست خبری با اصحاب رسانه با تاکید بر اجرای سند تحول بنیادین گفت: دشمن از نتایج آموزش اسلامی در مدارس هراس دارد و به همین علت دانش آموزان و نوجوانان ما را هدف قرار دادند.

به گزارش پایگاه خبری ترشیز خوان؛ سومین نشست خبری مدیر آموزش و پرورش کاشمر با اصحاب رسانه در مرکز فرهنگیان شهرستان برگزار شد.

سعید تاج محمدی در این نشست خبری اظهار داشت: توجه همزمان به اصل عدالت و تحول بنیادین پیچیدگی های خودش را دارد اما موفق شدیم قدمهای بزرگی در این مسیر برداریم.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان کاشمر با اشاره به سروسامان پیدا کردن پروژه مهر گفت: گزارشات یک ماهه را از مدیران مدارس تحویل گرفتیم.

وی افزود: مجموع این ارزشیابی ها منجر به نظام رتبه بندی مدارس می شود و نیرو و امکانات طبق همین رتبه بندی ها به مدارس اختصاص پیدا می کند.

برگزاری پنج شنبه های توانمندسازی  با حضور اساتید برتر استان در کاشمر

تاج محمدی بیان داشت: سرعت حرکت فرهنگی و علمی در جهان زیاد است و طبیعی است که با ابزار ضمن خدمت نمی توان به هدف غایی رسید به همین جهت در راستای توانمندسازی، دوره های آموزشی هفتگی از شهریورماه آغاز شد.

وی افزود: مدیر آموزش و پرورش کاشمر گفت پنج شنبه های توانمندی با حضور اساتید برتر استانی در حوزه محاسبات تشکیلاتی،  مهارت‌های کنکور و دیگر موضوعات مورد نیاز برگزار می شود

مدیر آموزش و پرورش کاشمر بیان کرد: برگزاری موفقیت آمیز همایش نسیم مهر برای مدیران، برنامه ریزی منسجم و دقیقی رو می طلبید که برای نخستین بار در شهرستان انجام شد.

وی گفت:  همزمانی شروع ناامنی در کاشمر با بازگشایی مدارس  یکی دیگر از فتنه های دشمن بود که به صورت ویژه برای مدارس برنامه ریزی کردند.

اجرای خودجوش جشن پرچم در ۱۰۰ مدرسه شهرستان کاشمر 

تاج محمدی ادامه داد: برگزاری نشست های صمیمی با دانش آموزان و اجرای خودجوش جشن پرچم در حدود ۱۰۰ مدرسه شهرستان و برگزاری ساعت گفتگو از جمله برنامه هایی است که در راستای صیانت از فضای مدارس با همراهی دانش آموزان برگزار شد و تداوم دارد.

میدان دار اغتشاشات، نوجوانان نبودند 

مدیر آموزش و پرورش شهرستان کاشمر بیان داشت: میدان دار اغتشاشات، نوجوانان نبودند و نیستند؛ لیدرها از نسل های قبلی هستند و نوجوانان به دنبال هویت گمشده خود در خیابان ها حرکت کردند.

وی افزود:  دشمنان اسلام در کمین هستند تا از هر فرصتی برای ضربه زدن به انقلاب اسلامی ما استفاده کنند به همین‌ علت از زمانی که متوجه اثرات  آموزش اسلامی در مدارس شدند، مدارس ما و دانش آموزان ما را هدف قرار دادند.

حرکت جهانی سرود سلام فرمانده باعث ترس دشمنان اسلام شد

وی ادامه داد: حماسه سرود سلام فرمانده که تبدیل به یک حرکت جهانی شد از اثرات آموزش اسلامی است که باعث ترس دشمن شد لذا در توطئه جدید خود قشر نوجوان ما را هدف قرار دادند.

برگزاری اجلاسیه دانش آموزی از ابتکارات دانش آموزان کاشمری است

مدیر آموزش و پرورش کاشمر بیان کرد: دانش آموزان آگاه، انقلابی و مطالبه گری داریم و برگزاری موفقیت آمیز اجلاسیه دانش آموزی که تداوم دارد و  از ابتکارات دانش آموزان کاشمری است مصداق و نمونه بارز این سخن است.

وی با بیان اینکه تعلیم و تربیت تنها وظیفه آموزش و پرورش نیست اظهار کرد: دانش آموزان ما نیاز دارند که جدا از فضای مدارس بتوانند از پارک و ورزشگاه مخصوص نوجوانان استفاده کنند.

به نوجوانان بها بدهیم

تاج محمدی ابراز کرد: کتابخانه های ما جذابیتی برای نوجوانان ما ندارند؛ در فضای مجازی با آماج حملات فرهنگی مواجه اند؛ در تیتر یک رسانه ها خبری از موفقیت های نوجوانان دیده نمی شود.

وی با تاکید بر بها دادن به نوجوانان  افزود: ضرورت است آموزش اسلامی در همه حوزه ها در مدارس ما عملی شود  و سند تحول بنیادین اجرایی تا فضای امن همراه با نشاط و پویایی در جامعه تداوم داشته باشد.

تاج محمدی با اشاره به برگزاری کارگاه‌های مختلف گفت: ساعت گفتگو در مدارس شهرستان راه اندازی شده تا به مساله شناسایی برسیم و مرکز مشاوره را تبدیل به مجتمع مشاوره کردیم تا خدمات بهتری به  دانش آموزانمان ارائه دهیم.

اجرای طرح نخبه یابی توسط دانش آموزان کاشمر

مدیر آموزش و پرورش کاشمر بیان کرد: اجرای طرح نخبه یابی توسط دانش آموزان، برگزاری انجمن حقوق دانش آموزان، کسب رتبه نخست استانی در حوزه کانون ها و فعالیت بسیار خوب خبرگزاری پانا نشان از پویایی و نشاط دانش آموزی است.

شناسایی و جذب ۱۳۰ دانش آموز بازمانده از تحصیل در کاشمر

وی تصریح کرد: شناسایی و جذب ۱۳۰ دانش آموز بازمانده از تحصیل و ترک تحصیل، توجه ویژه به برگزاری ساعت اعتقادی، عبادی و اخلاقی برای پایه ابتدایی، فعال کردن مدرسه شهید نخعی در کلاته بزی در مدت زمان کوتاه و برگزاری اجلاسیه دانش آموزی از جمله اقدامات جهادی و انقلابی آموزش و پرورش کاشمر است که با همکاری و تعامل بسیار خوب مسئولین مربوطه، معلمان و دانش آموزان برگزار شد.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان کاشمر با اشاره به برگزاری جشن یادگیری قرآن کریم در پایه اول ابتدایی گفت: این جشن با هدف انس با قرآن برگزار شد و ۱۲ آبان نیز  همزمان با میلاد امام حسن عسکری (ع) جشن تکلیف دانش آموزان برگزار می شود.

وی ابراز کرد: توجه ویژه به مدرسه سازی در کاشمر انجام نشده و وضعیت ساختمان های مدارس شهرستان مناسب نیست و نیاز به همراهی خیرین داریم.

مدیر آموزش و پرورش کاشمر یادآور شد: اصحاب رسانه بازوی توانمند آموزش و پرورش و سخن گویان خوبی از مردم برای آموزش و پرورش باشند تا با تعامل و همکاری هم بتوانیم اقدامات جهادی بیشتری رقم بزنیم.

انتهای پیام/