مشکل کمبود آنتی‌بیوتیک هفته آینده رفع می‌شود
مشکل کمبود آنتی‌بیوتیک هفته آینده رفع می‌شود
در فصول پاییز و زمستان با مصرف بالای آنتی بیوتیک مواجه هستیم که برای رفع این کمبودها پیش بینی های لازم انجام شد.

به گزارش پایگاه خبری ترشیز خوان؛ به نقل از  عصرجهان، وزیر بهداشت از رفع مشکل کمبود آنتی بیوتیک طی هفته آینده خبر داد و گفت: با سفر به ۷۴ منطقه در جریان مشکلات قرار گرفتم و امیدواریم با مصوبات مجلس بتوان نیازهای بخش سلامت مردم را حل کرد.


خانه ملت نوشت: بهرام عین اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی پس از حضور در کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در جمع خبرنگاران، گفت: برای پاسخ به سوالات تعدادی از نمایندگان در کمیسیون حاضر شدم و با توجه به نیازهای بسیار وسیع بهداشت و درمان کشور و امکانات و مقدورات باید بتوان این نیازها را برطرف کرد و در پاسخ به اینکه چگونه بتوان این نیازها را برطرف کرد به نمایندگان پاسخ دادیم البته بارها با حضور در کمیسیون به سوالات نمایندگان پاسخ دادم و این موضوع به ما در مورد رفع نیازهای مردم کمک می کند.

وی با بیان اینکه تاکنون ۷۴ سفر استانی داشتم، افزود: تلاش کردم به تمامی نقاط کشور سفر کنم و در جریان مشکلات قرار گیرم و امیدواریم با مصوبات مجلس بتوان نیازهای بخش سلامت مردم را حل کرد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در مورد عدم پرداخت مطالبات و سهم داروخانه ها بابت طرح دارویار، ادامه داد: در مورد بیمه سلامت پرداخت ها به طور کامل انجام شده و امیدواریم با انتخاب وزیر جدید تعاون، کار و رفاه اجتماعی و پیگیری رسانه ها سایر دستگاه های مسئول نیز به تعهدات خود عمل کنند.

عین اللهی در کمبود شربت آنتی بیوتیک کودکان، گفت: در فصل تابستان به دلیل مصرف بالا با کمبود سرم و در فصول پاییز و زمستان نیز با مصرف بالای آنتی بیوتیک مواجه هستیم که برای رفع این کمبودها پیش بینی های لازم انجام شده و مشکل مواد اولیه برطرف شده و حدود یک هفته آینده به مقدار فراوان به داروخانه ها تحویل خواهد شد./