کیش آماده برگزاری اردوی تیم ملی فوتبال/تهیه بسته ارزان سفر به قطر
کیش آماده برگزاری اردوی تیم ملی فوتبال/تهیه بسته ارزان سفر به قطر
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با اشاره به همکاری و همدلی مردم با این سازمان از آمادگی این جزیره برای برگزاری اردوی پایانی تیم ملی فوتبال ایران قبل از حضور در قطر خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری ترشیز خوان؛ به نقل از  افق تهران، مهدی کشاورز  با اشاره به آخرین وضعیت این جزیره برای مشارکت در موارد مختلف در طول برگزاری مسابقات جام جهانی به میزبانی قطر گفت: زیرساخت های مورد نیاز برای میزبانی از هواداران مسابقات جام جهانی ۲۰۲۲ قطر در دولت سیزدهم محقق شده است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش افزود: البته باید برای ایجاد زیرساخت های لازم از ۵ سال گذشته برنامه ریزی می شد که متاسفانه اقدامی انجام نشد و این دولت سیزدهم و شخص رییس جمهور محترم بودند که گام های عملی اثرگذاری در این خصوص برداشتند.

کشاورز تشکیل منظم تیم های کاری متناسب با ماموریت های محول شده و مشخص کردن وظایف دستگاه های اجرایی از جمله منطقه آزاد کیش را به عنوان یک نقشه راه مهم در این رویداد برشمرد و گفت: هنوز به نتیجه ملموس و دلخواه برای بهره برداری از ظرفیت جام جهانی نرسیده ایم ولی دستگاه‌های مختلف اجرایی با برگزاری جلسات متعدد در حال پیشبرد اقدامات ابلاغی از سوی دفتر معاون اول محترم رئیس جمهور هستند.

وی آماده سازی نخستین زمین هیبریدی کشور در جزیره کیش را یکی از اقدامات سازمان منطقه آزاد کیش برای نقش آفرینی در رویداد ۲۰۲۲ قطر عنوان کرد و گفت: در ۶ ماه گذشته گام های موثری برای آماده سازی زمین هیبریدی در سطح استاندارد، معادل زمین های تدارک دیده شده در قطر برداشته شده است.

کشاورز از آمادگی بهره برداری از زمین های چمن کیش جهت استقبال و برگزاری اردوی تیم ملی فوتبال در آبان امسال خبر داد و بیان داشت: مکاتبات لازم با فدراسیون فوتبال مبنی بر آمادگی کامل میزبانی از تیم ملی فوتبال در جزیره کیش برای برگزاری اردوی پایانی انجام شده و امیدواریم با توجه به تشابه وضعیت آب و هوایی کیش و دوحه، فدراسیون فوتبال از این پیشنهاد منطقه آزاد کیش استقبال کند.

وی از آمادگی ترمینال جدید فرودگاه بین المللی کیش و باند جنوبی ترمینال فرودگاه برای بهره برداری در ایام جام جهانی خبر داد و افزود: طی سال های متمادی جزیره کیش با مشکلاتی در حوزه شهری از جمله قطعی برق مواجه بود که با همکاری دو شرکت آب و برق و ماهتاب کیش تا حدودی این مشکل نیز برطرف شده است.

مهدی کشاورز به موضوع مشکلات فاضلاب کیش اشاره کرد و افزود: با افتتاح مُدول دوم تصفیه خانه فاضلاب شمال جزیره کیش، ۷۵ درصد از ظرفیت جذب و تبدیل فاضلاب جزیره کیش افزایش یافته و ظرفیت فاضلاب جزیره به ۱۷۵۰۰ متر مکعب در روز رسیده است.

رییس هیئت مدیره سازمان منطقه آزاد کیش به تجمیع دکل های مخابراتی برای رفع مشکل ارتباطات سیار و قطعی تماس ها اشاره کرد و اظهار داشت: در راستای استفاده بهینه از ظرفیت های جام جهانی ۲۰۲۲ قطر توافقاتی با اپراتورهای مطرح کشور انجام شد که براساس آن شرایط برای راه اندازی اینترنت پرسرعت ” ۵G” در جزیره کیش فراهم شده است.

مهدی کشاورز خاطر نشان کرد: حدود ۷۵ کیلومتر فیبرنوری در جزیره کیش راه اندازی شده که دیگر مشکلی در خصوص ارتباطات امن و پایدار اینترنتی وجود ندارد.

این مقام مسئول به زیباسازی فضای شهری در زمان برگزاری مسابقات جام جهانی ۲۰۲۲ قطر اشاره کرد و گفت: فعالیت هایی از قبیل نورپردازی فضای شهری و زیباسازی فضای سبز کیش از هفته آینده در کیش آغاز خواهد شد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش گفت: خوشبختانه با همکاری بخش خصوصی نسبت به طراحی و اجرای جشنواره جزیره فوتبال اقدام کرده ایم که از آبان ماه هواداران و علاقه مندان شاهد اجرای جشنواره ها و برنامه های متنوع این جشنواره فوتبالی جذاب خواهند بود.

مهدی کشاورز ضمن اشاره به مکاتبات صورت گرفته توسط دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد جهت بازگرداندن مدیریت کیش ایر به سازمان منطقه آزاد کیش، از برقراری چند خط پروازی جدید توسط سه شرکت های هواپیمایی طی هفته های اخیر به مقصد کیش خبر داد و گفت: به میانگین صعودی ۵۷ پرواز در روز رسیده ایم که قطعا این تعداد پرواز با برنامه ها و ریدادهای متنوعی که تا پایان سال برای جزیره کیش برنامه ریزی شده همچنان افزایش خواهد یافت.

کشاورز در نهایت تصریح کرد: اقدامات نهایی برای حضور دو کشتی کروز با تلاش های بخش خصوصی در جزیره کیش انجام شده و خوشبختانه با همکاری فدراسیون فوتبال موضوع تهیه بسته های سفر ارزان قیمت هواداران به قطر از طریق جزیره کیش در حال تحقق است.

انتهای پیام/