جدیت در کنترل کیفیت محصولات تنها راه تقویت اقتصاد ملی است
جدیت در کنترل کیفیت محصولات تنها راه تقویت اقتصاد ملی است
مدیرکل استاندارد استان اردبیل گفت: نقش مدیران کنترل کیفیت واحدهای تولیدی در ارتقاء کیفیت کالا و خدمات بسیار حائز اهمیت بوده و نقش مهمی در تقویت اقتصاد ملی دارد.

به گزارش پایگاه خبری ترشیز خوان؛  به نقل از  تایماز نیوز، هاشم علایی مدیر کل استاندارد استان اردبیل در دیدار با جمعی از مدیران کنترل کیفیت واحد های تولیدی با تبریک روز کیفیت به تلاشگران عرصه تولید اظهار کرد: مقوله استاندارد از زیرساخت‌های اساسی اقتصاد مقاومتی است و راه‌اندازی پویش سراسری خرید کالای استاندارد ایرانی هم با این هدف آغاز شده و یک ضلع مهم توسعه و پیشرفت تلقی می شود.

وی با بیان اینکه نقش مدیران کنترل کیفیت واحدهای تولیدی درارتقاء کیفیت کالاها وخدمات بسیار حائز اهمیت است، افزود:  کیفیت مطلوب کالاها و خدمات ضمن رعایت حقوق مصرف کنندگان و جلب رضایت مشتری،  باعث می شود کالاهای داخلی سهم مناسبی از ظرفیت های بازار داخلی و خارجی را به خود اختصاص دهند.

این مسئول با بیان اینکه جلوگیری از تولید محصول مغایر با استاندارد از وظایف مدیر کنترل کیفیت است، عنوان کرد:  مدیران واحدهای تولیدی و خدماتی باید به منظور ارتقای سطح علمی و فنی مدیران کنترل کیفیت، سالانه حداقل ۱۶ نفر  ساعت دوره آموزشی متناسب برای آن ها برنامه ریزی کنند.

وی با بیان اینکه اجرای استانداردها در فعالیت‌های کشور به ویژه بخش‌های اقتصادی جامعه نیازمند افرادی متخصص و آموزش دیده است، گفت: با بهره‌گیری از دانش آموختگان، نخبگان به عنوان مجریان استانداردسازی در واحدهای تولیدی ضمن ایجاد اشتغال پایدار، رونق کسب و کار در کشور را نیز شاهد خواهیم بود.

علایی در پایان افزود: به منظور رسیدن به این اهداف در واحدهای تولیدی و خدماتی استان ۳۶۰ نفر مدیر کنترل، کیفیت به منظور کنترل و ارتقای کیفیت و ایمنی محصول و همچنین افزایش رضایت مندی مشتری مشغول  فعالیت می‌باشند.