جریمه ۲۸۰میلیون ریالی یک داروخانه دامپزشکی در کاشمر
جریمه ۲۸۰میلیون ریالی یک داروخانه دامپزشکی در کاشمر
رئیس شبکه دامپزشکی کاشمر گفت: داروخانه دامپزشکی عرضه کننده داروی تاریخ مصرف گذشته در این شهرستان ۲۸۰ میلیون ریال جریمه شد. 

دکتر سعید خانزاده رئیس شبکه دامپزشکی کاشمر در  گفت‌وگو با خبرنگار ترشیز خوان؛ اظهار کرد: در راستای نظارت بر اجرای دستوالعمل رصد و پایش، ابالغی از سوی سازمان دامپزشکی کشور و همچنین جلوگیری از قاچاق و توزیع بی رویه و بدون نسخه دارو و نیز جلوگیری از توزیع داروهای تاریخ مصرف گذشته نظارت بر داروخانه های دامی کاشمر بصورت مستمر انجام می شود.

رئیس شبکه دامپزشکی کاشمر افزود: بازرسان این شبکه در بازدیدهای ادواری و سرکشی از داروخانه های دامپزشکی شهرستان، تعداد ۵ قلم داروی تاریخ گذشته از یک داروخانه دامپزشکی کشف و ضبط کردند.

وی با بیان اینکه ارزش ریالی اقالم دارویی تاریخ گذشته ۳۰ میلیون ریال است و پرونده فرد متخلف برای طی مراحل قانونی به تعزیرات حکومتی ارجاع شد، خاطر نشان کرد: بر اساس رأی صادره تعزیرات حکومتی کاشمر فرد متخلف به پرداخت جریمه نقدی ۲۸۰ میلیون ریالی محکوم شد.

خانزاده با بیان اینکه مصرف داروهای تاریخ گذشته موجب عدم پاسخ درمان مناسب و گاهی منجر به بروز عوارض جانبی و تلفات در حیوانات می شود به دامداران تاکید کرد: حتما پس از دریافت دارو به تاریخ تولید و انقضا درج شده بر روی اقالم دارویی توجه کنند و هرگونه تخلف در این خصوص را به شبکه دامپزشکی دامپزشکی اطلاع دهند.