مجتمع آموزشی تفت علمی‌ترین اردوگاه زمین و آسمان برای مجموعه دانش آموزی کشور
مجتمع آموزشی تفت علمی‌ترین اردوگاه زمین و آسمان برای مجموعه دانش آموزی کشور
معاون آموزش های عمومی دانشگاه آزاد اسلامی یزد در بازدید از واحد تفت و رصد خانه تفت گفت: مجتمع آموزشی تفت علمی‌ترین اردوگاه زمین و آسمان برای مجموعه دانش آموزی کشور است.

به  گزارش پایگاه خبری ترشیز خوان؛ به نقل از صبح ساباط؛ سید علی المدرسی معاون آموزش‌های عمومی دانشگاه آزاد اسلامی یزد در بازدید مجتمع آموزشی سما شهرستان تفت با بیان اینکه این مجتمع آموزشی طی مدت کوتاه از خود آثار و برکات زیادی خلق کرده است؛ گفت: در حال حاضر نیز شاهد هستیم که این مجتمع فضاهای خوبی را فراهم کرده است.

المدرسی در این نشست که دکتر فلاح رئيس واحد تفت نیز حضور داشت؛ با تاکید بر هماهنگی کم نظیر در دانشگاه تفت ادامه داد: اختصاص بهترین فضای واحد تفت به مجموعه مدارس سما بودیم؛ بنابر این وقتی یک رئيس دانشگاه چنین تصمیمی می‌گیرد احتیاج دارد به اینکه همه با همدیگر هم نظر بوده و نگاه‌ها یکسان باشد تا برنامه ریزی خوبی در این عرصه فراهم کنند.

استاد تمام دانشگاه در ادامه ابراز داشت: ما نیز دنبال این هستیم تا نقاط قوت را جلب و تقویت کنیم.

المدرسی در همین راستا ابراز داشت: در شهرستان تفت ما انتظار داشتیم حمایت ها از سوی آموزش و پرورش جدی باشد و طی زمان کوتاه‌تری به صدور مجوز برخی مقاطع از جمله هنرستان و دبیرستان برسیم و این در حالی است که فضای کنونی فضای مناسبی است چه اینکه نیروهای علاقه‌مند و جدی که سرمایه‌های اصلی مجموعه هستند همکاری با مجموعه را آغاز کرده‌اند و در ستاد مرکزی سما نیز مدیر آموزش مقطع متوسطه نیز از هرگونه حمایت دریغ نخواهیم کرد.

وی با تاکید بر اینکه تراز ارائه خدمات مجتمع سما تفت با دیگر مراکز آموزشی سطح این شهرستان متفاوت است؛ اظهار داشت: اجرای طرح هدایت تحصیلی مبتنی بر کسب مهارت‌های زندگی و پیوند مدارس سما با دانشکده مهارتی و نیز اقماری شدن کالج‌های مهارتی و رشد دانش آموزان تا جائی که مهارت لازم برای اشتغال و کسب درآمد را کسب کند؛ از جمله طرح‌های عظیم است که می‌تواند چهره یزد نوین را ترسیم و آینده بهتری برای دانش آموزان رقم بزند.

معاون آموزش‌های عمومی دانشگاه آزاد اسلامی یزد با تاکید بر اینکه مجتمع آموزشی سما تفت از جایگاه ممتاز در سطح استان یزد برخوردار است؛ ابراز داشت: شکل گیری سما در این شهرستان با تدبیر انجام شده است چه اینکه شرایط بسیار ممتازی را فراهم آورده است و ما نیز حمایت و کمک می‌کنیم.

شایان ذکر است؛ مجتمع آموزشی سما با دارا بودن مرکز تحقیقات زلزله، رصد خانه و بخش‌های متنوع طبیعی محل مناسبی برای طبیعت نوردی دانش آموزان کشور محسوب می‌شود.

المدرسی در این رابطه گفت: ستاد سما استاد یزد در این راستا هماهنگی‌هایی مبنی بر بازدید تمام دانش آموزان سما استان یزد از مجموعه انجام شده است.

دبیر شورای نظارت بر مدارس سما در ادامه گفت: به همین منظور با اداره کل آموزش و پرورش یزد و همچنین سازمان سما کشور نیز مکاتباتی انجام شده است تا از طریق تورهای علمی امکان بازدید دانش آموزان از مجتمع آموزشی سما تفت بویژه رصد خانه این مجتمع آموزشی فراهم گردد.