همسایگان نیشکر در کانون توجه «شکرستان»
همسایگان نیشکر در کانون توجه «شکرستان»
مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی اعلام کرد، صنعت نیشکر فعالیت‌های خود را بر سه محور مسئولیت‌های اجتماعی، اشتغال مناطق پیرامونی کشت و صنعت‌ها و افزایش تولید بنا نهاده‌است.

به گزارش پایگاه خبری ترشیز خوان؛ به نقل از رهرونیوز و به نقل از دبیرخانه جشنواره شکرستان، این مطلب را دکتر عبدعلی ناصری شامگاه چهارشنبه (۲۵ آبان ماه) در مراسم اختتامیه دومین جشنواره ملی شکرستان گفت و تأکید کرد که با تحقق این محورها، خوزستان و محیط پیرامونی صنعت نیشکر بیش از پیش در مسیر شکوفایی و پیشرفت قرار می‌گیرد.

وی افزود: خشکسالی سال زراعی گذشته، آسیب فراوانی به مزارع نیشکر وارد کرد و موجب کاهش تولید شد اما در سال بهره‌برداری جدید با همت تلاش‌گران سنگر تولید و استفاده از روش‌های نوین و دانش‌بنیان، تولید شکر از مرز ۵۰۰ هزار تُن فراتر می‌رود.

فرصتی برای توانمندسازی مناطق همجوار

وی در ادامه جشنواره ملی شکرستان را فرصتی برای توانمندسازی مناطق همجوار کشت و صنعت‌های هشتگانه و معرفی ظرفیت‌های صنعت نیشکر برشمرد که در نهایت منجر به شکوفایی منطقه خواهد شد.

مدیرعامل توسعه نیشکر اظهار کرد: قشرهای مختلف مردم از جمله هنرمندان، گردشگران، دانش‌آموزان، خانواده توسعه نیشکر، خبرنگاران و… با حضور در کشت و صنعت نیشکر امیرکبیر از جشنواره سه روزه شکرستان دیدن کردند و با ظرفیت‌های صنعت نیشکر و توانمندی‌های روستاهای پیرامونی آشنا شدند.

عمل به مسئولیت‌های اجتماعی صنعت نیشکر یکی دیگر از محورهای سخنان مدیرعامل توسعه نیشکر در اختتامیه جشنواره شکرستان بود.

ناصری به ساخت ۱۳ مدرسه در مناطق همجوار کشت و صنعت‌ها اشاره کرد و گفت: در کنار ساخت این مدرسه‌ها، بازسازی و تجهیز و تعمیر مدارس روستاهای همجوار کشت و صنعت‌ها انجام می‌شود و هر ساله نیز بسته‌های آموزشی و فرهنگی بین دانش‌آموزان این مناطق توزیع می‌شود.

اشتغال از دیگر موضوعاتی بود که مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر به آن اشاره کرد. به گفته او، این شرکت دارای خانواده ای به وسعت ۱۰۰ هزار نفر در خوزستان است و توانسته با ایجاد اشتغالی بالغ بر ۲۶ هزار نفر به صورت مستقیم در تأمین معیشت تعداد زیادی از مردم استان نقش داشته باشد.

ناصری بیان کرد: اشتغال پایدار در واحدهای توسعه نیشکر در سایه تولید پایدار محقق می‌شود و تمام تلاش ما این است که با تولیدی پایدار، بتوانیم امنیت شغلی را ایجاد کنیم.

وی افزود: در سه سال گذشته توجه ویژه‌ای به اشتغال جوانان مناطق پیرامونی شده‌است و در سال‌های آینده نیز جذب و استخدام جوانان بومی اولویت اصلی شرکت توسعه نیشکر است و این مسئولیتی است که برعهده داریم.

مدیرعامل توسعه نیشکر تأکید کرد که منفعت این صنعت باید در درجه اول به محیط پیرامونی برسد و این موضوع مهم در دستور کار همه کشت و صنعت‌ها قرار دارد.

ناصری در پایان از مدیرعامل کشت و صنعت نیشکر امیرکبیر، مدیر روابط‌عمومی شرکت توسعه نیشکر و سایر همکاران در برگزاری مطلوب جشنواره شکرستان قدردانی کرد.

دومین جشنواره ملی شکرستان با اجرای برنامه‌های متنوع از ۲۳ تا ۲۵ آبان در کشت و صنعت نیشکر امیرکبیر برگزار شد.