واکاوی باخت سنگین ایران به انگلیس با تکیه بر ۱۰ نکته
واکاوی باخت سنگین ایران به انگلیس با تکیه بر ۱۰ نکته
کی‌روش ترکیب مناسبی برای بازی با انگلیس انتخاب نکرده بود. پرهیز از این اشتباه، کنار گذاشتن حسینی، وداع با بازی دفاعی و بازی کردن با دو مهاجم، شاید ما را از گردنۀ خطرناک ولز عبور دهد.

به  گزارش پایگاه خبری ترشیز خوان؛ به نقل از  عصرجهان، بازی ایران با انگلیس با نکات زیادی همراه بود که به ۱۰ مورد از این نکات اشاره شده است.

۱. ترکیب تیم ملی برای بازی با انگلیس عجیب بود. کی‌روش بازیکنانی را برای حضور در ترکیب اصلی انتخاب کرده بود که اهالی فوتبال حتی شانس نیمکت‌نشینی هم برای آنها متصور نبودند. سرمربی پرتغالی تیم ملی در نهایت چوب این انتخاب‌هایش را خورد و در همان نیمه اول تیمش ۳ گل دریافت کرد.

۲. بدشانسی دیگر کی‌روش، مصدومیت بیرانوند بود که باعث شد این دروازه‌بان جای خود را به حسین حسینی بدهد. هر چند انگلیس آنقدر خوب بود که حتی اگر بیرانوند هم تا پایان بازی در زمین حضور داشت نتیجه بازی تغییر چندانی نمی‌کرد. شاید مصدومیت، توفیق اجباری برای این دروازه‌بان بوده است تا این تعداد گل را دریافت نکند.

۳. کاملا مشخص بود گرت ساوت‌گیت پیش از جام جهانی تفکرات تاکتیکی کی‌روش را زیر و رو کرده و کاملا می‌دانست تیم ملی ایران مقابل تیم‌های بزرگ دنیا چگونه بازی می‌کند. این مربی برای باز کردن دفاع چند لایه تیم ایران از بازیکنانش خواسته بود که در جریان بازی مدام توپ را در مناطق مختلف زمین به گردش دربیاورند. کُند بودن بازیکنان ایران برای انگلیسی ها یک موهبت بود.

۴. در تیم ایران آنقدر بازیکن ضعیف حضور داشت که نمی‌توان ضعیف‌ترین آنها را انتخاب کرد؛ اما میلاد محمدی، روزبه چشمی، علی کریمی، مجید حسینی، علیرضا جهانبخش و حسین حسینی به قدری بد بودند که انگار مدت‌ها فوتبال بازی نکرده بودند.

۵. یکی از ایرادات کی‌روش این است که هیچ پلنی برای زمانی که تیمش گل دریافت می‌کند ندارد. این موضوع در بازی با انگلیس هم رخ داد و پس از دریافت گل اول، شرایط تیم ملی بدتر هم شد.

۶. انگلیسی‌ها پس از مدت‌ها توانستند یک بازی چشم‌نواز از خود به نمایش بگذارند. شاید همین پیروزی ۶ بر ۲ مقابل ایران مقدمه‌ای برای قهرمانی این تیم در جام جهانی باشد.

۷. تنها نکته مثبت مسابقه ایران با انگلیس،۲ گل مهدی طارمی بود. پیش از این و در همه ادوار جام جهانی، هیچ بازیکن ایران نتوانسته بود ۲ گل به ثمر برساند. هر چند رکورد گل خوردن تیم ایران در رقابت‌های جام جهانی هم شکست. پیش از بازی با انگلیس تیم ایران هیچگاه در جام‌های جهانی ۶ گل دریافت نکرده بود.

۸. یکی از مهمترین مشکلات کی‌روش در جام جهانی، نداشتن بازیکن باکیفیت برای حضور در ترکیب اصلی است. در حال حاضر او بازیکنانی در اختیار دارد که یا به تازگی از مصدومیت رهایی پیدا کرده‌اند یا اینکه در دوران افت به سر می‌برند. عملکرد بازیکنان ایران در بازی با انگلیس مصداق همین موضوع است.

۹. کی‌روش ۶ تعویض انجام داد تا شرایط تیم ملی در بازی با انگلیس بهتر شود. در بین این ۶ بازیکن تعویضی، تا حدودی علی قلی‌زاده توانست بازی قابل قبول‌تری نسبت به سایر بازیکنان تعویضی انجام دهد.

۱۰.با عملکرد فاجعه‌بار مرتضی پورعلی‌گنجی و مجید حسینی در بازی مقابل انگلیس، خودشان هم دیگر توقع حضور در ترکیب اصلی تیم ملی در ۲ بازی باقیمانده مقابل ولز و آمریکا ندارند.

ماخذ:ایرنا