اجلاسی به نام “روابط عمومی ها” و به کام “صنعت پتروشیمی”
اجلاسی به نام “روابط عمومی ها” و به کام “صنعت پتروشیمی”

به گزارش پایگاه خبری ترشیز خوان؛  به نقل از  تجهیز نیوز، پس از سه سال وقفه در برگزاری اجلاس سراسری روابط عمومی‌های صنعت پتروشیمی ایران پس از شیوع ویروس کرونا، هفته گذشته این اجلاس با حضور مرتضی شاهمیرزایی معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی به مدت دو روز در مشهد الرضا و به […]

به گزارش پایگاه خبری ترشیز خوان؛  به نقل از  تجهیز نیوز، پس از سه سال وقفه در برگزاری اجلاس سراسری روابط عمومی‌های صنعت پتروشیمی ایران پس از شیوع ویروس کرونا، هفته گذشته این اجلاس با حضور مرتضی شاهمیرزایی معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی به مدت دو روز در مشهد الرضا و به میزبانی شرکت پتروشیمی مارون برگزار شد؛ اجلاسی که تفاوت بارز آن با اغلب اجلاسیه های مشابه، حضور فعال معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی در آن بود، که نشان از توجه وی به شان و منزلت روابط عمومی در ساختار توسعه صنعت وزین پتروشیمی دارد.

 

به گزارش نیپنا، مهندس مرتضی شاهمیرزایی معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی، به مدت دو روز (۲۸ و ۲۹ آذر ماه)، از نزدیک و بدون واسطه با حضور در جلسات پرسش و پاسخ و نشست های جانبی، نه تنها در جریان مسائل و مشکلات حوزه روابط عمومی در مجموعه صنعت پتروشیمی قرار گرفت، بلکه به دلیل حضور فعال معاونان و مدیران ستادی شرکت ملی صنایع پتروشیمی در این اجلاس، مسائل متعددی درباره موضوعات مهم و کاربردی صنعت پتروشیمی، از موضوع خوراک، طرح های توسعه ای و تقویت تولید داخل گرفته تا تسریع در تکمیل زنجیره ارزش و معافیت های مالیاتی و تعامل و هم افزایی بین شرکت ها، توسط مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی و مدیران حاضر، به صراحت و صمیمیت مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

در واقع، این نشست هم اندیشی، اگرچه اجلاس سراسری روابط عمومی های صنعت پتروشیمی بود، اما حضور مهندس شاهمیرزایی در آن، به برگ برنده ای برای کلیه مدیران و فعالان صنعت پتروشیمی تبدیل شد تا مسائل مختلف علاوه بر حوزه تخصصی روابط عمومی در آن طرح گردد.

تقدیر از پیشکسوتان حوزه روابط عمومی در صنعت پتروشیمی از دیگر بخش های مهم این اجلاس بود که با هدف ارج نهادن به تلاش های پیشکسوتان و نهادینه سازی فرهنگ قدردانی از زحمات مدیران تلاشگر این صنعت برگزار شد؛ چه آنکه مرتضی شاهمیرزایی در بخشی از سخنان خود در این اجلاس از تمام آنانی که روزی در این صنعت تلاش کردند تا صنعت پتروشیمی به نقطه آرمانی توسعه پایدار و متوازن برسد، تقدیر و قدردانی کرد.

در این اجلاس، مدیر عامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با اشاره به قدمت نزدیک به ۶ دهه صنعت پتروشیمی در کشور و رشد این صنعت در دهه های اخیر، پیشنهاد تشکیل کمیته ای به منظور بزرگداشت شصتمین سال ایجاد صنعت پتروشیمی در کشور در سال آینده و تبیین مسیر رشد و توسعه این صنعت تا امروز را ارائه داد تا این بزرگداشت با حضور تمام افراد تاثیرگذار صنعت پتروشیمی در طول شصت سال حیات آن برگزار شود.

سخنان معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی در این اجلاس در خصوص تسریع در تکمیل زنجیره ارزش که بازتاب گسترده ای در رسانه ها داشت، نقشه راه صنعت پتروشیمی و چشم انداز آتی آن را برای فعالان این صنعت ترسیم کرد. نقشه راهی که تکمیل زنجیره ارزش صنعت پتروشیمی، مثل همیشه شاه بیت سخنان شاهمیرزایی در آن بود.

تکمیل زنجیره ارزش در صنعت پتروشیمی، حلقه مفقوده ای بوده که اگرچه در سالیان اخیر بارها در سخنان مدیران و کارشناسان این صنعت تکرار شده اما گامهای عملی چندانی برای تحقق آن برداشته نشده و اگر هم پیگیری شده بعضا فاقد نگرش کلان بوده است.

اما در دوره کنونی، مهندس شاهمیرزایی بارها بر ضرورت تکمیل زنجیره ارزش صنعت پتروشیمی تاکید کرده و با تکیه بر ضرورت هم افزایی بین شرکتها و مجتمع ها، افزایش سودآوری در صنعت پتروشیمی را از مسیر تکمیل زنجیره ارزش تعریف کرده است. از این جهت، تاکید دوباره بر تکمیل زنجیره ارزش در صنعت پتروشیمی را می توان از جمله برکات این اجلاس در نظر گرفت.

در مجموع، افزایش صمیمت بین روابط عمومی ها و مدیران صنعت پتروشیمی، ارتقاء فرهنگ تعامل و هم افزایی بین مجموعه ها و روشن ساختن مسیر حرکت صنعت پتروشیمی بویژه برای مدیران روابط عمومی های این صنعت که ویترین ارائه عملکرد مجموعه به رسانه ها، آحاد مردم و راه ارتباطی پتروشیمی با جامعه هستند، از دستاوردهای بی بدیل این اجلاس بود که حضور فعال مدیران روابط عمومی های هلدینگ ها و شرکت های پتروشیمی در این اجلاس، مسیر دستیابی به اهداف اجلاس را هموارتر ساخت.