ضرورت است اندیشه شهید مدرس (ره) واکاوی و تبیین شود
ضرورت است اندیشه شهید مدرس (ره) واکاوی و تبیین شود
نائب رئیس مجلس شورای اسلامی در مراسم بزرگداشت هشتاد و پنجمین سالگرد شهادت آیت الله سید حسن مدرس (ره) که در کاشمر برگزار شد گفت: امروز نیاز و ضرورت است بیش از گذشته، عمق اندیشه شهید مدرس (ره) واکاوی و برای جوانان و نوجوانان تبیین شود.

به گزارش پایگاه خبری ترشیز خوان؛ صبح امروز مراسم بزرگداشت هشتاد و پنجمین سالگرد شهادت آیت الله سید حسن مدرس (ره) با حضور عبدالرضا مصری، نائب رئیس مجلس شورای اسلامی در سالن اجتماعات زیارتگاه شهید مدرس (ره) برگزار شد.

عبدالرضا مصری در این مراسم گفت: شهید مدرس (ره) مبارزی سازش ناپذیر بودغ شهیدی که در دوران خفقان با شجاعت تمام، جدایی ناپذیری سیاست از اسلام را فریاد زد.

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اهمیت عمق اندیشه شهید مدرس (ره) بیان داشت: یکی از دغدغه های مهم این شهید که در مجلس هم مطرح کرده بود بالا بردن توان نظامی کشور بود و در زمان خود فرموده بود امروز جنگ زمینی تبدیل به جنگ هوایی شده است و لذا باید برای کارخانه هواپیماسازی هزینه شود.

وی افزود: مقام معظم رهبری در سخت ترین شرایط کشور دستور مطالبات موشکی کردند و امروز بر خلاف گذشته این توان و اقتدار نظامی را که آرزوی شهید مدرس (ره) بود و از کیان کشورمان دفاع می‌کنیم.

مصری با بیان اینکه دشمنان ما نمی‌خواهند جوانان این مرز و بوم از افتخارات کشورمان آگاه باشند گفت: امروز در صنایع موشکی، رتبه پنج دنیا؛ در تولید علم نانو رتبه چهار دنیا؛ در هوافضا رتبه ۱۰ دنیا و در چرخه کامل سوخت هسته ایی رتبه هشت دنیا را داریم.

وی با بیان اینکه در ژن درمانی، دومین کشور دنیا و در تولید فولاد جزو ۱۰ کشور نخست تولیدکننده فولاد جهان هستیم ادامه داد: در چنین شرایطی طبیعی است که دشمن درمانده در برابر اقتدار جمهوری اسلامی ایران راه جدیدی را برای عملی کردن فتنه‌های خود در پیش گرفت و آن جنگ ترکیبی بود و در چندین کشور دنیا افرادی را برای اغتشاشات اخیر آموزش دادند.

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی ضمن تأکید بر جهاد تبیین که فرموده و خواست مقام معظم رهبری است یادآور شد: در کشور آمریکا که حمل سلاح برای مردم با دریافت یک گواهی پزشکی آزاد است در کدام اعتراض خود سلاح حمل می‌کردند؟!

وی با بیان اینکه آمریکا دشمن درجه یک ایران و جهان اسلام است افزود: چگونه است که در کشور ما جنایت داعشی انجام می‌گیرد اما همین جنایت داعشی را اعتراض عنوان می‌کنند؟!

مصری یادآور شد: جهاد تبیین را جدی تر بگیریم و نوجوانان و جوانانمان را به سمت آگاهی از توانمندی‌های کشورمان سوق دهیم و زمینه این آگاهی افزایی را فراهم کنیم.

خبرنگار: حوریه صادقی زیک آباد

انتهای پیام/