نکاتی جهت ارائه یک استراتژی بازاریابی سبز قوی
نکاتی جهت ارائه یک استراتژی بازاریابی سبز قوی
اگر مشکلی با محصولی وجود دارد، اگر با آنچه شما اذعان داشتید مطابقت ندارد، آن را درست کنید ، به آن رسیدگی کنید و ادامه دهید.

به گزارش پایگاه خبری ترشیز خوان؛ به نقل از تجهیز نیوز ؛

بازاریابی سبز محصولات یا خدمات را به شیوه ای سازگار با محیط زیست و پایدار ترویج می کند. این عمل‌کرد  می تواند راهی عالی برای رسیدن  به مشتریانی باشد که می خواهند اثرات زیست محیطی خرید خود را کاهش دهند.

 

با این حال، قبل از اینکه بازاریابی سبز را انتخاب کنید، باید مطمئن شوید که  در ارتباط با تعهدتان نسبت به محیط زیست بیان میکنید هم در پیشنهادات و هم در عملکردتان نمود دارد.

 

کریس اوشی، مشاور تجاری BDC می‌گوید: بازاریابی سبز  کل شرکت شما را در بر میگیرد. شما واقعا باید متعهد باشید. اگر نباشید، مردم شما را به سبز شویی متهم خواهند کرد و  به اعتبار شما خدشه وارد میشود.

 

O’Shea که به کارآفرینان در مورد چالش های بازاریابی مشاوره می دهد، پنج نکته زیر را برای یک استراتژی  قدرتمند در بازاریابی  سبز ارائه می دهد.

 

۱. با یک محصول عالی شروع کنید

O’Shea می گوید قبل از اینکه یک محصول را به عنوان سبز به بازار عرضه کنید، باید بتوانید آن را به عنوان یک محصول عالی به بازار عرضه کنید –  یعنی برای عمل‌کرد عالی آن محصول، جدا از مزایای زیست محیطی آن.

 

او به عنوان مثال به قهوه   Kiching Horseاشاره می کند. این شرکت کانادایی قهوه‌های مختلف خود را به‌عنوان قهوه ارگانیک، با قیمت مناسب  و پایدار به بازار عرضه می‌کند، و به قول اوشی، دلیل موفقیت این شرکت  » قهوه‌های آن‌ها واقعاً خوب است.«

 

۲. مطمئن شوید که رنگ سبز با برند شما مطابقت دارد

زیست ویژگی ای بود که یک شرکت یا محصول را متمایز می کرد. امروزه مشاغل زیادی وجود دارد که به سبز بودن اختصاص داده شده اند.

 

اوشی می‌گوید: به روش‌های خلاقانه  فکر کنید تا نسبت به سایر بازاریابان سبز در فضای خود متفاوت باشید.

 

او اشاره می کند که شرکت پوشاک کانادایی Tentree کسب و کار خود را با کاشت ۱۰ درخت برای هر فروش ایجاد کرد. در سال‌های پس از آن، بازار از شرکت‌هایی پر شده است که وقتی می‌گیرند می‌دهند – که نوعی کمک مالی سبز برای فروش خود انجام می‌دهند.

 

اوشی می گوید: تنتری بسیار موفق بوده است. اگر آنها امروز شروع به کار می کردند، ممکن بود کاری کاملا متفاوت از کاشت درخت انجام دهند تا مطمئن شوند که عرضه محصول سبزشان در میان دیگران  منحصر به فرد است.

 

. شفاف باشید

مهمتر از همه، شما باید به عنوان یک کسب و کار صادق و شفاف باشید تا با موفقیت سبز شوید.

 

اوشی می‌گوید: بیشتر مصرف‌کنندگان آگاه به محیط‌زیست قبل از خرید تحقیقات زیادی انجام می‌دهند. آنها در مورد محصولات و شرکت شما جستجو می کنند و از مخاطبین رسانه های اجتماعی می پرسند که آیا تجربه ای با شما دارند یا خیر. اگر آنها متوجه شوند که محصول یا خدمات شما مطابق با ادعاهای شما نیست، شما را در رسانه های اجتماعی مورد سرزنش قرار می دهند.

 

او می‌گوید گواهینامه‌های معتبر شخص ثالث می‌تواند به اطمینان بخشیدن به مصرف‌کنندگان کمک کند و شما را نسبت به رقبا برتری دهد. فقط مطمئن شوید که گواهینامه از یک سازمان معتبر می آید و محصولات شما مطابق با ادعاها هستند.

 

اوشی می‌گوید: و اگر مشکلی با محصولی وجود دارد، اگر با آنچه شما اذعان داشتید مطابقت ندارد، آن را درست کنید ، به آن رسیدگی کنید و ادامه دهید. آن را مخفی نکنید در عوض، به طور شفاف  آنچه برای بهبود محصول انجام میدهید را در میان بگذارید. خریداران سبز شما از آن قدردانی خواهند کرد.

 

مترجمان: دکتر ملیکا ملک آرا و دکتر سید محمدرضا حسینی علی آباد