پوستر و برنامه های اجرایی اولین اردوی رهپویان طریق شهید میرزا کوچک خان جنگلی رونمایی شد
پوستر و برنامه های اجرایی اولین اردوی رهپویان طریق شهید میرزا کوچک خان جنگلی رونمایی شد
 مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان، از رونمای پوستر و برنامه های اجرایی اولین اردوی رهپویان طریق شهید میرزا کوچک خان جنگلی خبر داد. 

ه گزارش پایگاه خبری ترشیز خوان؛ به نقل از  گیل فام، ولی جهانی  با اعلام این خبر گفت: با عنایت به لزوم فرهنگ‌سازی و آشنایی بیشتر با قهرمانان حماسی، مسیر اردوی شهید میرزا کوچک‌خان جنگلی شناسایی و برای گردشگران و علاقمندان تعریف گردید.

 

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان افزود: در این مسیر، زادگاه، میعادگاه، آوردگاه و آرامگاه میرزا مورد بازدید قرار گرفته و به منظور آشنایی بیشتر عموم ملت با قهرمانان ملی و حماسی کشور، در روز پنجشنبه ۲۴ آذر ماه اردوی رهپویان میرزا برگزار می شود.

 

وی ادامه داد: در این اردوی پیش‌بینی شده، مراسم از زادگاه و خانه شهید میرزا آغاز و با برنامه‌های درنظر گرفته شده به سوی شهرستان صومعه‌سرا و بازدید از اسلحه‌خانه، دفتر روزنامه، میعادگاه و … صورت می‌پذیرد و با زیارت آرامگاه این شهید حماسی خاتمه می‌یابد.

 

جهانی تصریح کرد: محور و مسیرهای گردشگری حماسی و جنگ، از جاذبه‌های گردشگری معنوی بوده که علاقه‌مندان بسیاری را نیز شامل می شود.

 

  • منبع خبر : روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گیلان