تکنولوژی دیجیتالی
تکنولوژی دیجیتالی
امروزه اکثر کسب‌وکارها دارای یک بخش فناوری اطلاعات هستند که شامل فعالیت‌هایی از مدیریت شبکه و سیستم گرفته تا توسعه نرم‌افزار و امنیت است. بنابراین، این سیستم ها دقیقاً چه هستند و چرا فناوری دیجیتال برای مشاغل مهم است؟

به گزارش پایگاه خبری ترشیز خوان؛ به نقل از تجهیزنیوز؛ امروزه اکثر کسب‌وکارها دارای یک بخش فناوری اطلاعات برای مدیریت بخش فنی سازمان خود هستند که شامل فعالیت‌هایی از مدیریت شبکه و سیستم گرفته تا توسعه نرم‌افزار و امنیت است. بنابراین، این سیستم ها دقیقاً چه هستند و چرا فناوری دیجیتال برای مشاغل مهم است؟ بیایید نگاهی بیندازیم.

اهمیت فناوری دیجیتال
فناوری دیجیتال شامل دستگاه ها، سیستم ها و منابع دیجیتالی است که به ایجاد، ذخیره و مدیریت داده ها کمک می کند.
یکی از جنبه های مهم فناوری دیجیتال، فناوری اطلاعات (IT) است که به استفاده از رایانه برای پردازش داده ها و اطلاعات اشاره دارد.
رفتار مصرف کننده در حال تغییر است، از جستجو و به اشتراک گذاری اطلاعات تا خرید محصولات واقعی. شرکت ها باید برای همسو سازی خود  ازفناوری دیجیتال جهت کمک به مشتریان خود در فرآیند خرید خود اتخاذ کنند.
مثال:
بسیاری از کسب و کارها یک وب سایت و حساب های رسانه های اجتماعی برای اطلاع رسانی و آموزش مشتریان در مورد محصولات و خدمات خود دارند. همچنین بسیاری از آنها مدل  پایه‌ای و زیربنای کسب و کار خود را با یک فروشگاه تجارت الکترونیک همراه می کنند تا تجربه خرید انعطاف پذیرتری را به مشتریان ارائه دهند. برخی از شرکت های خلاق حتی از فناوری های پیشرفته مانند واقعیت مجازی و واقعیت افزوده برای جذب و مشارکت گروه های هدف خود استفاده می کنند.

شرکت ها همچنین از فناوری دیجیتال برای افزایش سودآوری خود استفاده می کنند. از آنجایی که یکی از مزایای فناوری ارتباطات بی حد و حصر است، شرکت ها می توانند دامنه خود را فراتر از مرزهای داخلی گسترش دهند و به میلیون ها مشتری در سراسر جهان دسترسی داشته باشند.
در نهایت، تحول دیجیتال نه تنها مهم است، بلکه یک الزام برای کلیه مشاغل مدرن است، زیرا اکثر شرکت ها فرآیندهای خود را خودکار می کنند، شرکت هایی که از ایجاد تغییر خودداری می کنند، عقب می مانند و مزیت رقابتی خود را از دست می دهند. از سوی دیگر، مشوق های مختلفی برای دیجیتالی شدن شرکت ها وجود دارد. برای مثال، از آنجایی که ماشین‌ها در کارهای تکراری جایگزین انسان‌ها می‌شوند، تولید سریع‌تر انجام می‌شود. بنابراین، هماهنگی داده‌های شرکتی در یک سیستم به همه اجازه می‌دهد تا به طور یکپارچه‌تر با هم کار کنند.

نمونه های فناوری دیجیتال در تجارت

فناوری به طور گسترده توسط مشاغل برای مدیریت فرآیندهای داخلی و افزایش تجربه مشتری استفاده می شود.

 

فناوری دیجیتال: برنامه ریزی منابع سازمانی

برنامه ریزی منابع سازمانی (ERP) استفاده از فناوری و نرم افزار برای مدیریت فرآیندهای اصلی یک کسب و کار در زمان واقعی است.

این بخشی از نرم افزار مدیریت کسب و کار است که به شرکت ها امکان جمع آوری، ذخیره، نظارت و تجزیه و تحلیل داده ها از فعالیت های مختلف شرکت را می دهد.

مزایای ERP:

– داده‌های بخش‌های مختلف را برای کمک به مدیران در تصمیم‌گیری بهتر و آگاهانه‌تر هماهنگ می کند.

 

– یک پایگاه داده مرکزی برای مدیران ایجاد میکند تا تمام فعالیت های زنجیره تامین را در یک مکان بررسی کنند.

 

معایب ERP:

– برای راه اندازی به زمان و منابع زیادی نیاز است.

– نیاز به تعداد زیادی کارگر برای گذراندن دوره آموزشی.

– خطر ریسک اطلاعات از آنجایی که داده ها در حوزه عمومی هستند

 

فناوری دیجیتال: داده های بزرگ

Big Data مقدار زیادی از داده است که با افزایش حجم و سرعت رشد می کند.

کلان داده ها را می توان به داده های ساخت یافته و بدون ساختار تقسیم کرد.

داده های ساخت یافته در قالب های عددی مانند پایگاه های داده و صفحات گسترده ذخیره می شوند.

داده های بدون ساختار سازماندهی نشده اند و قالب خاصی ندارند. داده‌ها می‌توانند از منابع مختلفی مانند رسانه‌های اجتماعی، وب‌سایت‌ها، برنامه‌ها، پرسش‌نامه‌ها، خریدها یا بررسی‌های آنلاین به دست آیند که به شرکت‌ها در شناسایی نیازهای مشتری کمک می‌کند.

 

مزایای داده های بزرگ:

– انطباق بهتر محصولات و خدمات  با نیازهای مشتری .

– توصیف محصول بر اساس رفتار گذشته  به منظور کاهش زمان جستجوی محصول.

– بهبود رضایت مشتری که منجر به فروش بالاتر می شود.

– معایب داده های بزرگ:

– اضافه بار داده و آلودگی صوتی.

– مشکل در تعیین داده های مربوط.

– پردازش داده های بدون ساختار مانند ایمیل و ویدئو به آسانی داده های ساختاریافته نیست.

 

فناوری دیجیتال: تجارت الکترونیک

امروزه بسیاری از کسب و کارها تجارت الکترونیک را به عنوان کارکرد اصلی کسب و کار می پذیرند.

 

تعریف:

این ترس وجود دارد که فناوری پیشرفته آنها را از شغل بیرون کند.

 

فناوری دیجیتال: امنیت داده ها

شرکت های دارای سیستم های تکنولوژیک در معرض انواع تهدیدات هستند. به عنوان مثال، خطر درز اطلاعات مشتری وجود دارد که می تواند اعتبار شرکت را مختل کند. برخی از مجرمان سایبری سعی می کنند برای سرقت اطلاعات یا دستکاری داده ها به سیستم نفوذ کنند. در عین حال، هزینه نرم افزار امنیت داده برای اکثر شرکت های کوچک و متوسط ​​نسبتاً گران است.

علاوه بر این، هرچه کسب‌وکارهای بیشتری دیجیتالی‌سازی را در سازمان خود آغاز می‌کنند، شرکت‌هایی که از ایجاد تغییر خودداری می‌کنند، عقب می‌مانند و مزیت رقابتی خود را از دست می‌دهند. در مقابل، دیجیتالی شدن می تواند مزایای متعددی را برای شرکت به همراه داشته باشد. برای مثال، از آنجایی که ماشین‌ها در حال جایگزینی انسان‌ها با کارهای تکراری هستند، تولید سرعت خواهد گرفت. هماهنگی داده ها در یک سیستم به همه اجازه می دهد تا در یک کار در زمان واقعی همکاری کنند.

 

مترجمان: دکتر ملیکا ملک آرا و دکتر سید محمدرضا حسینی علی آباد

 

برگرفته از وب سایت studysmarter.co به آدرس :

 

https://www.studysmarter.co.uk/explanations/business-studies/business-development/digital-technology/