بازدید میدانی استاندار گیلان از مناطق کوهستانی پوشیده از برف رضوانشهر و تالش/ دکتر عباسی: ماشین‌آلات بیشتری برای بازگشایی محور پونل – خلخال اعزام می شود
بازدید میدانی استاندار گیلان از مناطق کوهستانی پوشیده از برف رضوانشهر و تالش/ دکتر عباسی: ماشین‌آلات بیشتری برای بازگشایی محور پونل – خلخال اعزام می شود
استاندار گیلان از اعزام ماشین‌آلات بیشتری برای بازگشایی محور پونل - خلخال خبر داد و گفت: به صورت اضطراری و فوری ۲ دستگاه لودر برای بازگشایی این مسیر به منطقه اعزام می شود.

 به گزارش پایگاه خبری ترشیز خوان؛ به نقل از گیل فام؛ دکتر اسدالله عباسی امروز (دوشنبه) در حاشیه بازدید از مناطق کوهستانی پوشیده از برف رضوانشهر و تالش در جمع خبرنگاران گفت: در ساعات پیش رو بارش برف ادامه دارد و تلاش برآن است مردم از این نعمت خدادادی کمترین آسیب را دیده و زندگی روال طبیعی خود را طی کند.

دکتر عباسی با اشاره به تسریع روند بازگشایی راه های روستایی مناطق کوهستانی، تصریح کرد: فقط محور پونل – خلخال به‌دلیل حادثه‌خیز بودن و احتمال سقوط بهمن درحال حاضر مسدود است اما راههای اصلی روستاهای ییلاقی که مردم ساکن هستند، باز است و رفت و آمد جریان دارد.

وی اضافه کرد: در راههای فرعی برف‌روبی ادامه دارد اما ماشین آلات کافی نیست و مقرر شد فوری ماشین آلات بیشتری برای کمک به منطقه اعزام شوند تا راهها باز شده و رفت آمد به سهولت انجام گیرد.

وی هدف از این بازدید را سرکشی و بازدید از نحوه عملکرد دستگاههای خدمات رسان در سطح استان بویژه مناطق روستایی عنوان کرد و افزود : اگر خدمات رسانی در حوزه های برق، راه و توزیع آرد و نان و سوخت در مناطق روستایی و صعب العبور به موقع صورت نمی گرفت در شرایط بارش برف و مسدود شدن مسیرها در این مناطق با بحران مواجه می شویم هر چند دهیاری و شورای اسلامی روستاهای منطقه کوهستانی ارده به جهت بارش برف در حال حاضر با مشکلاتی مواجهند اما کار درحال انجام است و امیدوارم کارسرعت بیشتری بگیرد.

وی درخصوص تامین آرد مورد نیاز مردم این منطقه کوهستانی گفت : درحال حاضر نانوایی‌ها مشکلی ندارند و برای تامین آرد روستاهایی که آرد خانه‌پز دریافت می‌کنند دستورات لازم داده شده و به میزان کافی در اختیار روستائیان قرار می گیرد تا نگرانی در این بخش وجود نداشته باشد.

استاندار گیلان در جریان بازدید از مناطق کوهستانی غرب گیلان در جمع راهداران مرکز راهداری و حمل و نقل جاده‌ای روستای چمثقال صومعه‌سرا و امدادگران هلال احمر روستای پونل حضور یافت و با آنها دیدار و گفت‌وگویی صمیمانه داشت و مشکلات دامداران مناطق کوهستانی را نیز شنید.

دکتر عباسی در مسیر بازگشت با توقف در بخش مرکزی روستای کوهستانی دوران با مردم گفت و گو کرد و در تماس تلفنی با مدیرعامل شرکت توزیع برق استان دستوراتی جهت تقویت برق این منطقه صادر کرد و بر تامین سوخت مورد نیاز و تامین آرد منطقه عشایری و خانه‌پز تاکید کرد.

وی همچنین در آرامستان روستاهای کوهستانی سرک و شیربچه‌پیر نیز حضور یافت و به شهدای این منطقه ادای احترام کرد.

منطقه کوهستانی خرجگیل و اسالم شهرستان تالش هم از دیگر مناطقی بود که استاندار طی امروز به آنها سرکشی و بازدید کرد در جریان روند خدمت رسانی ها قرار گرفت.

  • منبع خبر : پایگاه اطلاع رسانی استانداری گیلان