ورود سامانه سرد به استان/حفظ ۴۰۰ گلخانه گازسوز استان مستلزم مدیریت صحیح/ مدیریت جدید کارخانه پنبه کاشمر با شرکت کشاورزی رضوی
ورود سامانه سرد به استان/حفظ ۴۰۰ گلخانه گازسوز استان مستلزم مدیریت صحیح/ مدیریت جدید کارخانه پنبه کاشمر با شرکت کشاورزی رضوی
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی با اشاره به ورود سامانه پرفشار سیبری به خراسان رضوی گفت: از ۱۹۰۶ واحد گلخانه استان، ۴۰۰ گلخانه گازسوز هستند که باید مدیریت شود و از بخاری استفاده کنند.

به گزارش پایگاه خبری ترشیز خوان؛ صبح امروز مراسم راه اندازی كارخانه کرک‌ زدایی (لينترگيری) بذر پنبه با مدیریت شرکت کشاورزی رضوی با حضور مسئولین استانی و اصحاب رسانه در شهرستان کاشمر برگزار شد.

غلامحسین ساربان در این مراسم گفت: سامانه پرفشار سیبری وارد خراسان رضوی خواهد شد و ضرورت است که به کشاورزان، اطلاع رسانی به موقع انجام شود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی با بیان اینکه ۱۹۰۶ واحد گلخانه داریم و ۴۰۰ گلخانه گازسوز هستند افزود: نگران واحدهای گلخانه ایی استان هستیم چرا که در بعضی شهرستان‌ها مانند تربت جام، بردسکن، کاشمر و بجستان شاهد قطعی گاز خواهیم بود که باید مدیریت شود و از بخاری استفاده کنند.

وی بیان داشت: تعداد ۳۶ واحد گلخانه در کاشمر و هشت واحد در تربت جام و یک واحد گلخانه در خلیل آباد داریم که این تعداد گازسوز هستند و باید در این دوره سرما مدیریت شود.

ساربان تصریح کرد: یکی از اتفاقات خیلی خوبی که رقم خورد این است که مدیریت کارخانه پنبه کاشمر در سال جاری با شرکت کشاورزی رضوی قرار گرفت و قطعا شاهد موفقیت‌های بیشتری در این حوزه خواهیم بود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی با تأکید بر اهمیت بذر خوب گفت: چکیده هر گیاه و هر محصولی در بذر است و یکی از اقدامات خوبی که انجام می‌شود کدگیری بذر است که اقدام ضروری و شایسته‌ایی است.

وی با بیان اینکه خراسان رضوی در تولید پنبه مقام اول را در کشور دارد بیان کرد: ۲۵ هزار و ۲۰۰ هکتار زمین جهت کاشت پنبه در اختیار داریم  و در بحث دیم ستاد فرامین امام (ره) ۵۰۰ میلیارد تومان در سال جاری هزینه کرده است.

ساربان اظهار کرد: یکی از افتخارات ما در حوزه پنبه، شهرستان کاشمر است. در گذشته کشاورزان پولدار ما یا پنبه کار و یا زیره کار بودند و می‌توان گفت برای باغات پسته از پول پنبه هزینه شد و امیدواریم که همچنان حمایت و استقبال کشاورزان ما در کاشت پنبه روزافزون باشد.

وی با بیان اینکه تولید بذر و تولید کود را در اولویت قرار دهیم گفت: در حوزه کشت با سه سؤال چه بکاریم؟ چقدر بکاریم و کجا بکاریم مواجه هستیم  و باید به این سه سوال جواب داده شود بنابراین ضرورت است که الگوی کشت را مدیریت کنیم.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی با تأکید به اینکه از ورود دلال در حوزه خرید محصولات کشاورزان جلوگیری کنیم یادآور شد: خبرنگاران باید این مهم را پیگیری کنند که چرا قیمت ها از سر مزرعه تا بازار اینقدر تفاوت دارد.

خبرنگار: حوریه صادقی زیرک آباد

انتهای پیام/