شوراها برای تحقق بیانیه گام دوم انقلاب تلاش کنند
شوراها برای تحقق بیانیه گام دوم انقلاب تلاش کنند
رئیس شورای اسلامی کلانشهر اهواز با اشاره به ظرفیت‌های ارتباطی شوراهای اسلامی شهر گفت: شوراها با محوریت قرار دادن بیانیه گام دوم انقلاب در راستای تحقق آن تلاش کنند.

به گزارش پایگاه خبری ترشیز خوان؛ به نقل از هنر قلم و به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی کلانشهر اهواز سیاوش محمودی صبح امروز پنج شنبه ۲۸ دیماه در آیین اختتامیه اجلاس مشورتی شورای اسلامی کلانشهرها و مراکز استان‌ها اظهار کرد: همانگونه که مقام معظم رهبری در خصوص شورای اسلامی شهر بیان کردند، بنیاد این نهاد اجتماعی بر حل عملگرانه‌ی مشکلات عینی و مشخص مردم در شهر و روستا است.

وی افزود: هدف شوراها تسهیل و اخلاقی‌تر کردن زندگی شهروندی است که توفیق شوراها در دستیابی به این هدف اعتماد عمومی را افزایش و زمیه ساز حضور با نشاط مردم در همه عرصه‌های پیشرفت و توسعه کشور است.

وی افزود: در کشور بالغ بر ۱۴۱۳ شهر و ۳۸ هزار روستا وجود دارد، بر همین اساس جمعیت شورایی کشور بالغ بر ۱۲۶ هزار نفر است که یک جمعیت و مجموعه بی نظیر و خواست و اراده مردم براداره امور کشور است.

رئیس شورای اسلامی کلانشهر اهواز ادامه داد: امروز با توجه به مسئولیتی که در اداره امور محلی در شهرها و جمع شورایی داریم، اگر بتوانیم به نحو احسن به این وظایف عمل کنیم، اراده مردم برای اداره امور کشور و اعتماد عمومی تجلی پیدا خواهد کرد چرا که این انقلاب یک انقلاب مردمی بوده و این مردم هستند که سرنوشت خود را رقم می‌زنند.

وی تاکید کرد: همانگونه که در قانون اساسی شناسایی و برنامه ریزی در همه امور به عنوان یکی از وظایف شورای اسلامی شهر آمده است باید به این امر توجه ویژه‌ای کرد، لذا نیاز است شوراها در شناسایی نیازهای واقعی و مشکلات محله مردم در حوزه‌های مختلف تلاش کنند.

محمودی اضافه کرد: ظرفیت ارتباطی شوراهای اسلامی شهر بی نظیر است چرا که هیچ سازمانی این ظرفیت و ارتباط نزدیک با مردم را ندارد و باید شناسایی دقیقی از مشکلات مردم در حوزه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی و سایر موارد صورت گیرد و از مردم نظر سنجی شود که اعضای شورای اسلامی شهر باید به آن توجه کنند.

وی ادامه داد: مسئله و چالش دیگری که شوراهای اسلامی شهر این است که به اختیارات و وظایفی که بر اساس قانون برای آن‌ها مشخص شده‌ است آگاه باشند و با به کار بردن آنها در توسعه عمران کشور موفق شوند.

رئیس شورای اسلامی کلانشهر اهواز گفت: باید این اراده تجلی پیدا کند و تلاش کنیم ابهامات و نواقصی که در قانون و تشکیلات انتخابات شوراها وجود دارد بر طرف شود؛ همچنین انتخاب شهردار یکی دیگر از وظایف شورای اسلامی است با این حال ثبات در مدیریت شهری یکی از چالش‌های امروز در شهرها است که باید در دستور کار قرار گیرد.

وی اضافه کرد: علاوه بر آن باید تلاش شود این نشست‌ها از لحاظ عملیاتی و کارایی نتیجه بخش باشد و در چنین نشست های حداقل یک مسئله از مسائل شورا را حل و تعامل سازنده‌ای در جهت تقویت ارتباط شورا با ارکان حاکمیت داشته باشیم.

محمودی اضافه کرد: مجمع مشورتی شورای اسلامی کلانشهرها و مراکز استان‌ها ظرفیت عظیمی است چرا که بالغ بر ۷۰ درصد جمعیت کشور در این شهرها زندگی می‌کنند، این مجمع باید ارتباط موثری با قوای سه‌گانه داشته باشد؛ این ارتباط باید منسجم، مرتب و همیشگی باشد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: شوراها به عنوان خواستگاه مردمی باید به بیانیه گام دوم انقلاب توجه داشته باشند و در راستای تحقق آن تلاش کنند؛ همچنین کارآمدی شورا در حل مشکلات محلی و ملی مردم مسئله اصلی است که شورا باید با عمل خود آن‌ها را حل کنند.