مصاحبه با دکتر محمدرضا صفری چاکری پژوهشگر برگزیده نخستین جشنواره پژوهشگران برتر ۱۴۰۰
مصاحبه با دکتر محمدرضا صفری چاکری پژوهشگر برگزیده نخستین جشنواره پژوهشگران برتر ۱۴۰۰
محمدرضا صفری چاکری در نخستین جشنواره پژوهشگران برتر و منتخب شرکت فناوری و مهندسی پرتو صنعت طلایی توانست عنوان پژوهشگر برتر و برگزیده را کسب کند.

به گزارش پایگاه خبری ترشبز خوان؛ به نقل از  تجهیز نیوز، محمدرضا صفری چاکری در نخستین جشنواره پژوهشگران برتر و منتخب شرکت فناوری و مهندسی پرتو صنعت طلایی توانست عنوان پژوهشگر برتر و برگزیده را کسب نماید. به همین منظور به سراغ این پژوهشگر برتر رفته ایم و با وی به گفتگو نشسته ایم. متن ذیل حاصل این گفتگو است.

 

مصاحبه گر: سید محمدرضا حسینی علی آباد – سردبیر پایگاه خبری تحلیلی تجهیز نیوز

 

آقای صفری مرحمت بفرمایید توضیحی در باب بیوگرافی و سوابق علمی – پژوهشی خود را ارائه نمایید.

 

باسلام و احترام بنده محمدرضا صفری چاکری متولد سال۷۴در استان اردبیل هستم. کارشناس ارشد حسابداری و دکتری مدیریت کسب و کار.در حال حاضر دارای بیش از۲۵عنوان مقاله چاپ شده در مجلات،همایش های معتبر داخلی و خارجی و مولف ۴جلد کتاب چاپ شده و چندین کتاب در دست چاپ در حوزه مدیریت و حسابداری ، ویراستار علمی و ادبی چندین کتاب در حوزه های مختلف علمی،برگزیده جشنواره صد مدرس مطرح کشور درسال ۱۴۰۱، برگزیده جشنواره رضوی در سال ۱۳۹۹،عضو کمیته علمی،داوری،هیت تحریریه و شورای عالی مجلات علمی تخصصی و همایش های معتبر ملی و بین المللی،برگزار کننده کارگاه های علمی و اموزشی و پشتیبانی بیش از صد دانشجو در جهت فعالیت علمی و ارتقا رزومه

 

در باب حوزه مطالعاتی و تحقیقاتی خود برای خوانندگان بیان فرمایید.

 

بیشترین مطالعات در حوزه مدیریت و حسابداری میباشد اما تخصصا در مباحث مربوط به گسترش اعتباری و ارائه خدمات اعتباری مطالعات  بسیاری انجام داده ام و در کنار این موارد در زمینه بورس و اوراق بهادار و همچنین مسائل مربوط به مدیریت مالی و موارد مشابه مطالعه داشته ام.

 

آقای صفری، لطفا به مقالات، کتب و طرح های تحقیقاتی که تاکنون انجام داده اید، اشاره نمایید.

 

موضوعی که در پایانامه  مقطع کارشناسی ارشد به آن پرداخته بودم موضوع بسیار کاربردی تاثیر اطلاعات حسابداری بر گسترش اعتباری بود باتوجه به اینکه روز به روز نیاز جامعه به گسترش اعتبار و معاملات اعتباری و غیر نقدی بیشتر میشود طبیعتا خطر ریسک اعتباری نیز در مقابل ان باید ارزیابی و کنترل شود تا بتوانیم هم شرایط اقتصادی  و رفاهی جامعه را با گسترش اعتباری روز به روز بهبود بخشیم و هم ریسک های ایجاد شده در این روش را به حداقل رسانیم. به همین جهت علم حسابداری با استفاده از اطلاعات حسابداری ماننده صورت های مالی و غیره باعث بهبود شرایط و تاثیر مطلوبی بر گسترش اعتباری خواهد گذاشت که نتایج حاصل از این پژوهش در  قالب۵مقاله علمی پژوهشی چاپ و منتشر شده است. اما  عناوین کتاب های چاپ شده به شرح زیر میباشد

 

۱_ترجمه کتاب  درباره ارزش ها در امور مالی و اخلاقی،میسیر های فراموش شده و نوید بخش

 

وتالیف کتاب هایی با عنوان های

 

۲_مقایسه میزان همگرایی استاندارد های بین المللی گزارشگری مالی و استاندارد های گزارشگری مالی امریکا

 

۳_بانکداری الکترونیک با رویکرد مشتری مداری

 

۴_کتاب آموزش بورس به زبان ساده جلد۱

 

جشنواره‌ای که در آن رتبه آوردید را به صورت مختصر معرفی نمایید.

 

جشنواره تجلیل از پژوهشگران برتر کشوری که به همت شرکت پرتو صنعت طلایی در هفته پژوهش سال۱۴۰۰ برگزار گردید

 

شما در سال گذشته (۱۴۰۰) پژوهشگر برتر جشنواره پژوهشگران برتر شده اید، لطفا مختصرا در این باره توضیح بفرمایید که چگونه به این جایگاه دست یافته اید؟

 

باتوجه به شرکت پژوهشگران برجسه از تمام اقصی نقاط کشور و ارسال رزومه های علمی خود در این جشنواره  و محدودیت در تعداد انتخاب افراد برگزیده طبیعتا باعث ایجاد فضای رقابتی در بین تمام شرکت کنندگان شده وبه لطف ومدد خداوند توانستم در این جشنواره در بین ۵نفر برگزیده قرار بگیرم.

 

از بین چند اثر ارسالی ، اثر شما رتبه آورده است، و چه ویژگی باعث امتیاز آوردن اثر شما شد؟

 

در این جشنواره تعداد زیادی رزومه از اقصی نقاط کشور و در تمامی مقاطع تحصیلی ارسال گردیده بود. و داوران طبق معیار های مشخص تمام رزومه های ارسالی را بررسی وبه امتیاز دهی رزومه ها پرداختند و در نهایت  افرادی که در هر مقطع کارشناسی،کارشناسی ارشد و دکتری موفق به کسب بالاترین امتیازات شدند بعنوان برگزیدگان هر مقطع معرفی شدند.

 

راه رسیدن به موفقیت شما در چیست؟

 

راه رسیدن به موفقیت در قدم اول لطف و کمک خداوند و دعا و حمایت های والدین میباشد اما در کنار آن باید به این نکته توجه نماییم که همواره افرادی که  اولا به صورت متواضعانه و به دور از تکبر به تلاش خود ادامه دهند و دوما افرادی که به دور از حسادت و ترس از پیشرفت دیگران صرفا تمام توجه خود را معطوف به تلاش و پیشرفت خود کنند قطعا موفق خواهد بود و بنده نیز تلاش دارم این ۲اصل مهم را همیشه سرلوحه کار خود قرار دهم.

به نظر شما یک پژوهشگر چگونه در کار خود به حد کمال می رسد؟

 

پژوهشگر باید همیشه اخلاق و رفتار حرفه ای پژوهشگری را رعایت نماید و صرفا هدف ایجاد و ارتقا رزومه نباشد. در تمام پژوهش ها بابد اصول اخلاقی را رعایت کند و مهم ترین مورد برای یک پژوهشگر این است که بداند تمام افرادی که در این عرصه تلاش مینمایند همگی در یک راستا و هم جهت هستند که در نهایت باعث بالا بردن سطح علمی و پژوهشی در کشورمان خواهد بود به همین دلیل نباید به دنبال انحصار طلبی و خواستن تمام موفقیت ها و موقعیت ها برای خود باشند و همگی در کنار هم دست به دست هم داده و با کمک  و همکاری با سایر پژوهشگران بتوانیم به پیشرفت کشورمان کمک نماییم و از موفقیت سایر پژوهشگران  خوشال باشیم.

 

و کلام آخر …

 

در کلام آخر میخواهم توصیه ای به دانشجویان داشته باشم. باتوجه به صحبت هایی که با دانشجویان داشتم اغلب به دلایل نداشتن اعتماد به نفس کافی و در بعضی موارد به دلیل کمالگرایی افراطی که دارند مانع از انجام فعالیت های پژوهشی میشود. اما از این فرصت استفاده و توصیه میکنم که در هر مقطع که هستند با یادگیری صحیح  مقاله نویسی وارد عرصه پژوهشی شوند و یقینا اساتید و جامعه علمی انتظار مقالات و پژوهش های در سطوح بالا از ایشان ندارند و میتوانند به صورت مرحله به مرحله و پلکانی وارد عرصه پژوهشی شوند و بعد از مدتی مطمنا  بعنوان یک پژوهشگر برجسته شناخته خواهند شد.