اختتامیه اجرای نمایش چندلی در میبد برگزار شد
اختتامیه اجرای نمایش چندلی در میبد برگزار شد
اختتامیه اجرای نمایش چندلی با حضور مسئولان و علاقمندان به هنر تئاتر در مجموعه تئاتر خورشید میبد و همراه با تجلیل از مجموعه بازیگران و دست اندرکاران این نمایش برگزیده برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری ترشیز خوان؛ به نقل از پایگاه خبری بام میبد نمایش چندلی کاری از جامعه نابینایان شهرستان میبد با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی میبد است که در پنجمین جشنواره منطقه‌ای تئاتر معلولان کویرحائز رتبه هایی شد و به بخش بین المللی آثار راه یافت.

نویسندگی نمایش چندلی را محمد پارسایی خواه و کارگردانی آن را جعفر جعفر زاده برعهده داشتند و حسین برزگر رییس جامعه نابینایان میبد نیز تهیه کننده این نمایش با نقش آفرینی نابینایان و کم بینایان شهرستان بود.

معاون امور توانبخشی بهزیستی استان یزد در این مراسم اختتامیه سیاست سازمان بهزیستی توانمند سازی معلولان در حوزه های مختلف از جمله در عرصه هنر در جهت افزایش مشارکت اجتماعی آنها بیان کرد.

محسن صباغی نژاد از مسئولان میبد که شرایط را به گونه‌ای فراهم کردند که افراد دارای معلولیت بتوانند به این زیبایی کار کنند و توانایی خودشان را در جامعه نشان دهند ، قدردانی کرد.

رییس اداره بهزیستی میبد نیز با قدردانی از تلاشهای جامعه نابینایان به ویژه دغدغه‌ها و پیگیریهای حسین برزگر رییس این مجموعه اظهار کرد: خوشبختانه در میبد مسئولان در ارتباط با حوزه‌های توانبخشی همکاری خوبی دارند ، همچنین شهرداری میبد در ارتباط با مناسب سازی اقدامات خوبی را انجام داده‌اند.

سید محسن فلاح تصریح کرد: فعالیتهای انجام شده توسط شهرداری و ادامه فعالیت‌ها در سال آیندنشان دهنده این است که می‌توان به معلولان قول داد که ظرف ۲ سال آینده خیابانی در میبد مشاهده نمی‌شود که پیاده روهای آن مشکلات مناسب سازی داشته‌باشد.

وی از تهیه کننده ، کارگردان ، نویسنده ، نقش آفرینان و همه دست‌اندرکاران نمایش چندلی و همه کسانی که با مجموعه بهزیستی در توانمند سازی جامعه بهزیستی همکاری دارند ، قدردانی کرد.

در پایان برنامه اختتامیه از مجموعه دست اندرکاران نمایش چندلی تجلیل شد.

سید مهدی موسوی ، ابوالفضل میبدی شاعر توانمند میبد و استان یزد که شعرهای وی در نمایش خوانده می‌شد ، حمیده جعفری پشیبانی ، مهنا میرطالبی و طاهره ابوطالبی  طراح و ساخت عروسک ، علی طحانی خواننده و آهنگساز ، لیلا مبینی و حامد احمدیان طراح نور نمایش که در جشنواره رتبه سوم را به دست آوردند ، امیر زارع و سامان اسماعیلی انتظامات و زهرا زمانی گوینده کار تجلیل شدند.

همچنین از رضا سیفیان و ابوالفضل زارع که در جشنواره مقام سوم بازیگر همراه را به دست آوردند، محمد رضا پوررشیدی که در جشنواره مقام دوم بازیگر مرد در بخش اختلال بینایی کسب کرد ، مجید زارع صحنه گردان ، سعید رضایی بازیگر ، حسین زارع انتخاب افکت و صدا، محمد هاتفی بازیگر از جامعه نابینایان اردکان ، رضا امامی نورپرداز و حسن کارگر نویسنده هشت کتاب که در جشنواره نیز رتبه سوم بازیگری مرد در بخش اختلال بینایی را به دست آورد نیز مورد تجلیل قرار گرفتند.

جمیله فلاح طراح و دوخت لباس ، سهیل پونکی طراح پوستر جشنواره ، حسین فاضلی و فاطمه السادات آقایی طراح و ساخت صحنه ، محمد پارسایی خواه نویسنده و جعفر جعفر زاده کارگردان نیز نمایش تجلیل شدند.

گفتنی است در این مراسم نبودن سیستم گرمایشی و سرمایشی در سالن پلاتو که دارای امکانات خوبی است ، یادآوری شد که البته گفتند شهرداری میبد قول همکاری در تامین سیستم گرمایشی و سرمایشی سالن را داده‌است.

به مجموعه دست اندرکاران و بازیگران نمایش چندلی نوید سفر زیارتی به مشهد مقدس با همکاری شهرداری میبد در پرداخت هزینه سفر و مدیریت مجمتع کاشی میبد در ارتباط با فراهم کردن اقامت در اقامتگاه مجمتع کاشی داده شد.

آخرین شب اجرای نمایش چندلی با استقبال خوب مردم و حضور مسئولان همراه بود ، سید جمال سجادی پور فرماندار میبد نیز به تماشای نمایش چندلی در مجموعه تئاتر خورشید میبد نشست.