اهم مشکلات شهری و راهکارهای عملیاتی
اهم مشکلات شهری و راهکارهای عملیاتی
در نشست دوره‌ای نماینده مردم شریف شهرستان آستانه‌اشرفیه با شهردار و اعضاء شورای اسلامی بندر کیاشهر مطرح شد: تعامل و همکاری مجموعه مدیریت شهری باعث تسریع در اجرای پروژه‌های عمرانی بوده است/توجه شهرداری به مباحث خدمات شهری و زیباسازی در کنار مباحث اجتماعی و فرهنگی قابل تقدیر است.

به گزارش پایگاه خبری ترشیز خوان؛ به نقل از پایگاه خبری  گیل فام، جلسه بررسی مسائل و مشکلات بندرکیاشهر با حضور ابراهیم نجفی، نماینده مردم آستانه اشرفیه و بندرکیاشهر در مجلس شورای اسلامی، «مرتضی عاطفی» شهردار و اعضاء شورای اسلامی این شهر بندری برگزار شد.

از اهم مشکلات مطرح شده در این نشست که به صورت فصلی برگزار می‌شود، می‌توان به مشکلات ناشی از تعیین حد بستر حریم رودخانه، تخصیص بودجه برای تامین روشنایی محورهای شهری، بازگشایی معابر، پروژه هدایت آب‌های سطحی، روکش آسفالت برخی محورها، احداث مرکز جامع سلامت، اجرای طرح مسکن ملی و مشکلات موجود در بحث منتقلین کلان‌شهرها اشاره کرد.

ابراهیم نجفی در این جلسه از شهردار و اعضای شورای اسلامی بندرکیاشهر که در تعامل و همکاری با هم موجب تسریع در روند اجرای پروژه‌های عمرانی شده‌اند و این مهم رضایتمندی شهروندان را به دنبال داشته، تقدیر کرد.

نماینده مردم آستانه اشرفیه و بندرکیاشهر در مجلس این حجم از اجراء پروژه‎ها را در این شهر ساحلی قابل ملاحظه دانست و از توجه شهرداری به مباحث خدمات شهری و زیباسازی در کنار مباحث اجتماعی و فرهنگی قدردانی کرد.

«مرتضی عاطفی» شهردار بندر کیاشهر نیز در این نشست از حمایت‌های نماینده مجلس جهت ارتقا خدمات شهری تقدیر کرد و افزود: باید همه دستگاه‌های اجرایی در کنار شهرداری و شورای اسلامی همسو و در جهت توسعه‌محوری همکاری و تلاش کنند تا ثمره این تلاش‌ها، رفاه و آبادانی برای مردم شریف و ولایتمدار بندرکیاشهر باشد.

در این جلسه مقرر شد تا به صورت ویژه، در خصوص تعیین حد بستر رودخانه، پیگیری‌های لازم از سازمان آب منطقه‌ای استان انجام شود و در صورت عدم نتیجه‌گیری، در کیمسیون اصل ۹۰ مجلس طرح موضوع شود تا اگر حقی از کسی ضایع شده است جبران شود.

روشنایی معابر شهری و تامین اعتبار جهت برخورداری معابر سطح شهر از روشنایی، دیگر موضوع مطروحه در جلسه بود که نماینده مجلس قول مساعد جهت رفع این معضل و همچنین برخورداری بندر کیاشهر از اعتبارات دولتی جهت آسفالت معابر شهری را داد.

تملک مغازه‌های اطراف میدان اصلی شهر و بازگشایی آن با استفاده از منابع داخلی و ملی، تدارک مکانی جهت استقرار اداره ثبت اسناد بندر کیاشهر توسط شهرداری با مشارکت بخش خصوصی، رفع مشکلات اداری و کلنگ‌زنی جهت احداث مرکز جامع سلامت و اجرای طرح مسکن ملی از دیگر مباحثی بود که مورد پیگیری قرار گرفت.

همچنین در این جلسه معین شد، جلسات لازم در خصوص زمین‌های واگذار شده به کارمندان منتقل شده از کلان شهرها که بالغ بر ۱۳ سال است که بلاتکلیف هستند با محوریت معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری گیلان برگزار و مشکلات حل شود.

گفتنی است، اعضای شورای اسلامی شهر بندرکیاشهر نیز مسائل مربوط به شهر را مطرح کردند.