برگزاری همایش ” نقش آل بویه در فرهنگ و تاریخ ایران و جهان اسلام ” در رشت و سیاهکل
برگزاری همایش ” نقش آل بویه در فرهنگ و تاریخ ایران و جهان اسلام ” در رشت و سیاهکل
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان از برگزاری همایش " نقش آل بویه در فرهنگ و تاریخ ایران و جهان اسلام " در روزهای سوم و چهارم اسفند ماه سال جاری در رشت و سیاهکل خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری ترشیز خوان؛ به نقل از پایگاه خبری گیل فام ؛ رضا ثقتی  در نشست خبری ” همایش نقش آل بویه در فرهنگ و تاریخ ایران و جهان اسلام ” که با حضور رسول فرخی نماینده مردم شهرستان های سیاهکل و لاهیجان در مجلس شورای اسلامی ، امین ‌بابایی فرماندار سیاهکل و اصحاب رسانه در فرمانداری این شهرستان برگزار شد ؛ از حضور حماسی و تاریخ ساز مردم استان در جشن پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران قدردانی و این حضور را تبلور دیگری از مردمی بودن نظام اسلامی ایران و پایبندی ملت به آرمان‌های انقلاب ، شهدا ، امام راحل و رهبری معظم انقلاب ذکر کرد .

وی اظهار داشت : همایش نقش آل بویه در فرهنگ و تاریخ ایران و جهان اسلام ، روزهای سوم و چهارم اسفند ماه سال جاری ، در رشت و سیاهکل برگزار می‌شود‌ .

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با یادآوری فراخوان اعلام شده این همایش برای دریافت تازه‌ترین مقالات و پژوهش‌های محققان و تاریخ پژوهان از ماه‌ها قبل ادامه داد : حدود ۵۰ مقاله از سراسر کشور به دبیرخانه ارسال شده که از این تعداد ، در داوری و بازبینی نهایی ؛ ۲۸ مقاله در تاریخ سوم اسفند ماه در پنل‌های تخصصی که به میزبانی تالار حکمت دانشگاه گیلان برگزار خواهد شد ، ارائه می‌شوند و مقالات هم از سطح کیفی بالایی برخوردارند .

ثقتی افزود : چهارم اسفند ماه نیز همایشی در سالن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان سیاهکل با حضور شخصیت‌های ملی و اجرای برنامه های متنوع هنری و فرهنگی برگزار خواهد شد .

وی چاپ کتاب مجموعه مقالات همایش آل بویه را یکی از رویدادهای مهمی عنوان کرد که شاهد آن خواهیم بود و گفت : انتشار این مقالات ، منابع جدیدی پیش چشم تاریخ پژوهان و محققان می‌گشاید .

ثقتی مکتب آل بویه را برای اهالی فرهنگ ، پژوهشگران و نیز مردم نام آشنا خواند و گفت : مهمانانی از سراسر کشور از جمله رئیس موسسه میراث مکتوب ایران ، عضو دایره ‌المعارف بزرگ اسلامی و ۱۵ استاد تمام دانشگاه ها ، در این همایش حضور دارند .

همایش نقش آل بویه در فرهنگ و تاریخ ایران و جهان اسلام با محورهای: آل بویه و جغرافیای گیلان، دیلمان و طبرستان – آل بویه و حکومت های ایرانی – آل بویه و تشیع – تأثیر آل بویه بر جهان اسلام – آل بویه و فرهنگ ایرانی – مفاخر آل بویه – تاریخ نگاری آل بویه – معماری عصر آل بویه – علم کلام و فقه در عصر آل بویه – علوم در عصر آل بویه با همکاری مشترک اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان و دانشگاه گیلان گیلان برگزار می‌شود.

 

  • منبع خبر : روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان