بیشتر از برنامه مُصوب، نفت تولید کردیم
بیشتر از برنامه مُصوب، نفت تولید کردیم
مدیرعامل شرکت نفت و گاز اروندان با بیان این که خوشبختانه در بحث تولید، پیشتاز هستیم، یادآور شد: تولید نفت مطابق برنامه پیش رفته و بیش از برنامه مصوب تولید کردیم.

به گزارش پایگاه خبری ترشیز خوان؛ به نقل از  پایگاه خبری رهرونیوز و به نقل از روابط عمومی شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب، عبدالله عُذاری اهوازی در سومین روز از نمایشگاه تخصصی ساخت تجهیزات صنعت نفت اهواز در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: حوزه جغرافیایی شرکت نفت و گاز اروندان از غرب کارون تا حمیدیه و خرمشهر و اروند و بخشی از آبادان است.

 

وی افزود: در بحث تولید بیشترین میادین مشترک میان ایران و عراق در غرب کارون قرار دارد و مسئولیت بهره برداری از میادین مشترک به عهده ما است.

 

 

 

مدیرعامل شرکت نفت و گاز اروندان با بیان این که خوشبختانه در بحث تولید ، پیشتاز هستیم، یادآور شد: تولید نفت مطابق برنامه پیش رفته و بیش از برنامه مصوب تولید کردیم.

 

 

 

محدودیتی در تولید نفت نداریم، افزایش ۱۸ درصدی تولید نفت در اروندان، نقشه راه دانش بنیان شدن اروندان تدوین شد.

عُذاری اهوازی گفت: در بحث تولید گاز، کارخانه آن جی ال پلانت در دست بهره برداری است و تنها شرکتی هستیم که از ابتدای تولید نفت، کار تزریق به چاه نفت را بر عهده گرفته است.

 

وی ادامه داد: هر چقدر چاه نفت دهد نفت تولید می کنیم و هیچ محدودیتی در تولید نفت نداریم و میدان نفتی آزادگان جنوبی نسبت به سال قبل ۱۸ درصد افزایش تولید نفت داشتیم.

 

مدیرعامل شرکت نفت و گاز اروندان با اشاره به تدوین نقشه راه توسعه فناوری توسط این شرکت به عنوان نخستین شرکت نفتی ، گفت: این سن با همکاری پارک علم و فناوری خوزستان در چهار حوزه تولید، امور فنی، کالا و ایمنی و بهداشت و محیط زیست برای هریک از میادین این شرکت تنظیم شده است.

 

وی افزود: نقشه راه توسعه فناوری براساس چالش های فعلی و آینده بوده و تا چند سال آینده اقدامات پژوهشی و توسعه فناوری شرکت نفت و گاز اروندان براساس آن دنبال می شود.

 

امضای ۲۵ قرارداد پژوهشی با شرکت های دانش بنیان، اعلام ۱۵ فراخوان پژوهشی توسط نفت و گاز اروندان

 

عُذاری اهوازی بابیان این که قبلاً در زمینه پژوهش کار خاصی در شرکت نفت و گاز اروندان نشده بود، تصریح کرد: اکنون ۲۵ قرارداد با شرکت های دانش بنیان امضا کرده ایم و ۵ طرح پژوهشی جاری هم داریمو ۴ طرح پژوهشی هم خاتمه یافته است.

 

وی با اشاره به اعلام ۱۵ فراخوان طرح های پژوهشی در حوزه نفت ، یادآور شد: طرح سبک سازی نفت فوق محرمانه است و نمی توانیم اطلاعات آن منتشر کنیم اما محصولات جانبی آن بسیار مهم تر از خود آن است و مرحله اول آن تمام شده و مرحله دوم آن در حال شروع است.

 

مدیرعامل شرکت نفت و گاز اروندان گفت: طرح احیای چاه های کم بازده به صورت یک طرح تعریف شده و به هر شرکت داشت بنیان ۵ تا ۱۰ چاه نفت برای مطالعه و احیای آن واگذار شده است که تخت نظارت کارشناسان وزارت نفت و شرکت ملی نفت است.

 

عُذاری اهوازی با اشاره به ایجاد ارتباط نزدیک با دانشگاه ها، مراکز و شرکت های دانش بنیان، یادآور شد: افتتاح دفاتر پژوهش و فناوری شرکت نفت و گاز اروندان در دانشگاه صنعتی شریف، سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران و پارک علم و فناوری خوزستان ، نشست های تخصصی با بیش از ۸۶ شرکت دانش بنیان در پارک های پردیس، خوزستان، مشهد، و سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران و سازندگان و تولیدکنندگان مستقر در شهرک های صنعتی و حضور فعال در رویدادهای فناورمحور خوزستان و صنعت نفت از جمله این اقدامات بوده است.

 

وی به پیوست فناوری در قراردادهای بزرگ نفتی اشاره کرد و افزود: در خصوص الزام وجود پیوست فناوری در قراردادهای بزرگ نیز شرکت نفت و گاز اروندان به عنوان اولین شرکت در بین شرکت های تابعه شرکت ملی نفت پیشگام بوده و با تنظیم پیوست فناوری در قرارداد‌ راهبری تولید آزادگان جنوبی این مسئله مهم را اجرایی کرد و از موارد مورد تأکید در این پیوست لزوم هوشمندسازی فرآیندها از چاه تا کارخانه است.

 

بومی سازی ۷۸ درصدی اقلام نفتی در اروندان، چشم انداز تولید یک میلیون بشکه نفت در اروندان

 

عُذاری اهواز با بیان این که۹ قرارداد تولید بار اول داریم که اکثر آنها مربوط به خوزستان است، افزود: ما همیشه به دنبال زنده کردن چاه‌های نفت هستیم و اقداماتی در دست انجام است تا بتوانیم نسبت به احیای چاه‌های کم فشار اقدام کنیم.

 

وی با اشاره به بومی سازی ۷۸ درصد از اقلام و کالای مورد نیاز اروندان گفت: ۱۳ میدان نفتی تحت مدیریت نفت و گاز اروندان است که دو میدان بسیار بزرگ، یک میدان بزرگ، ۶ میدان متوسط و ۴ میدان کوچک هستند.

 

به گفته مدیرعامل شرکت نفت و گاز اروندان نوع نفت تولیدی این میادین از سبک تا نیمه سنگین و سنگین متغیر است.

عُذاری اهوازی افزود: توانسته‌ایم در بحث دانش بنیان، برخی تجهیزات که برای اولین بار در خاورمیانه در کشور تولید می‌شوند را با عقد قرارداد خریداری کنیم.

 

وی بیان کرد: چشم‌انداز یک میلیون بشکه را برای سال ۱۴۰۴ در دستور کار داریم و با توجه به پروژه‌های توسعه‌ای که در دست اقدام است امیدواریم به این ظرفیت تولید برسیم.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز اروندان با اشاره به شروع فرآیند توسعه میدان نفتی اروند و انتخاب پیمانکار و آغاز مرحله اجرایی آن گفت: کاری به تحریم نداریم و پیشرفت قابل توجهی در تولید و ساخت تجهیزات داشته و خواهیم داشت.