دستگیری کلاهبردار رسیدساز جعلی در اهواز
دستگیری کلاهبردار رسیدساز جعلی در اهواز
رئیس پلیس فتا استان خوزستان از دستگیری متهمه‌ای که در شبکه‌های اجتماعی مختلف با استفاده از رسیدساز جعلی کلاهبرداری می‌کرد ،خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری ترشیز خوان؛ به نقل از هنر قلم و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس فتا: سرهنگ کارآگاه علی حسینی، رئیس پلیس فتا استان خوزستان در تشریح این خبر گفت: به‌ دنبال شکایت تعدادی از شهروندان مبنی بر کلاهبرداری از آن‌ها در شبکه‌های اجتماعی مختلف با رسیدهای جعلی، موضوع در دستور کار مأموران پلیس فتا قرار گرفت.

وی افزود: با اقدامات فنی ، پلیسی و پیگیری مستمر پلیس فتا، در نهایت این شیاد مورد شناسایی قرار گرفت که پس از هماهنگی با مقام قضائی دستگیر و به پلیس فتا انتقال داده شد.

سرهنگ حسینی ادامه داد: پس از انتقال متهمه به پلیس فتا، در بازجویی و تحقیقات تکمیلی مشخص گردید که وی با درخواست خرید اجناس در شبکه‌های اجتماعی مختلف از طریق وب‌سایت‌های درج آگهی رایگان، باارسال یک رسید جعلی بانکی برای فروشنده که از طریق برنامه‌های رسیدساز جعلی ساخته شده بود، اعلام می‌کرد هزینه را واریز نموده که فروشنده کالا را برای وی ارسال نمایند در حالی که اصلا مبلغی به حساب واریز نمی‌شد.

این مقام مسئول توصیه کرد: لازم است افراد قبل از انجام معامله ابتدا با بررسی حساب بانکی خود از واریز پول به حساب خود اطمینان حاصل کنند.

رئیس پلیس فتا استان خوزستان گفت: شهروندان در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی مراتب را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir گزارش کنند و یا با شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ با کارشناسان ما در ارتباط باشند.