راز ایستادگی حضرت زینب (س)، زندگی توحیدی ایشان است/ جوان ایرانی هدفمند و اهل مبارزه با سختی‌ها است
راز ایستادگی حضرت زینب (س)، زندگی توحیدی ایشان است/ جوان ایرانی هدفمند و اهل مبارزه با سختی‌ها است
امام جمعه شهرستان کاشمر در مراسم یادواره شهدای فجرآفرین ترشیز گفت: راز ایستادگی حضرت زینب (س) در زندگی توحیدی ایشان است و جوان ایرانی با الگو گرفتن از اهل بیت عصمت و طهارت اهل مبارزه با سختی‌ها است چرا که امید به خدا دارند و در زندگی هدفمند هستند.

به گزارش پایگاه خبری ترشیز خوان؛ یادواره شهدای فجرآفرین شهرستان کاشمر با حضور اقشار مختلف مردم در زیارتگاه شهید مدرس (ره) برگزار شد.

حجت‌الاسلام دکتر جواد طاهری،  در این مراسم که با ایام وفات حضرت زینب (س) همزمان شده بود ضمن گرامیداشت ایام الله دهه فجر گفت: حضرت زینب (س) در سخت‌ترین دشواری‌ها صبوری کردند و در سخت‌ترین شرایط امام حسین (ع) را تنها نگذاشتند.

امام جمعه شهرستان کاشمر افزود: راز ایستادگی حضرت زینب (س) در زندگی توحیدی، معنوی و الهی ایشان است چرا که معتقد است خداوند او را می‌بیند و محاسبه می‌کند.

وی بیان کرد: انسان مؤمن وسط گرفتاری‌های دنیا، احساس وحشت نمی‌کند؛ ناامید و افسرده نمی‌شود و این از نتایج ایمان به خداوند است.

حجت‌الاسلام طاهری بر تقویت ایمان فرزندانمان تأکید کرد و گفت: برخی از دانشمندان غربی می‌گویند  که دین افیون توده‌ها است تا به این وسیله بر مردم حکومت کنند اما سؤال این است؛ چگونه است که غرب با دین مخالفت می‌کنند؟!!

وی بیان کرد: دین به ما شجاعت می‌هد؛ دین به ما امید می‌دهد؛ دین به ما اخلاق می‌دهد و یکی از میوه‌های درخت دین، صبر است.

امام جمعه شهرستان کاشمر گفت: یکی از مشکلات غرب، خودکشی است و خودشان به این نتیجه رسیدند در مناطقی که مردم آن با خدا آشنا هستند آمار خودکشی بسیار پایین است.

وی با بیان اینکه انسان برای رسیدن به هدفهای بزرگ نیاز به استقامت دارد و استقامت و صبر از نتایج ایمان به خدا است بیان کرد: جوان ایرانی اهل مبارزه با سختی‌ها است چرا که امید به خدا دارند؛ در زندگی هدف دارند و الگویشان حضرت زینب کبری (ص) است.

حجت‌الاسلام طاهری در ادامه گفت: شهیدان احمد باقری، حسن باقری، محمد بهبودی، محمد ترابی، رضا غلام‌زاده و حسین نادرنائی که از شهدای اول انقلاب اسلامی در کاشمر هستند و دیگر شهدایمان از جانشان گذشتند تا دین خدا را یاری کنند.

وی با بیان اینکه هدف نهایی، استقرار حکومت جهانی مستضعفان است و شهداء سند زنده مقاومت ما هستند افزود: دهه فجر انقلاب اسلامی، دهه ناامیدی دشمنان انقلاب است و یادآور رشادت و شجاعت شهدایمان است و ما امروز راهشان را ادامه می‌دهیم.

امام جمعه شهرستان کاشمر با اشاره به ذخایر عظیم کشورمان یادآور شد: تنها در شهرستان بردسکن ۶۰ معدن وجود دارد که از این تعداد ۱۳ معدن فعال است؛ امروز وظیفه داریم در سایه امنیت حاصل از خون شهدا، ذخایر کشورمان را فعال کنیم تا اقتصادمان بیش از پیش بارور شود.

خبرنگار: حوریه صادقی زیرک آباد

انتهای پیام/