نقشی که کارکنان اداره کل امور مالیاتی خوزستان بعنوان افسران جنگ در مقابله با دشمن در مسئله اقتصاد دارند؛ بسیار حائز اهمیت است
نقشی که کارکنان اداره کل امور مالیاتی خوزستان بعنوان افسران جنگ در مقابله با دشمن در مسئله اقتصاد دارند؛ بسیار حائز اهمیت است
روز دوشنبه ۲۴ بهمن ماه ۱۴۰۱ جلسه ایی در اداره کل امور مالیاتی خوزستان جهت تجلیل و قدردانی ایثارگران با حضور مشاور وزیر امور اقتصادی و دارایی برگزار شد، گفت: نقشی که کارکنان اداره کل امور مالیاتی خوزستان بعنوان افسران جنگ در مقابله با دشمن در مسئله اقتصاد دارند؛ بسیار حائز اهمیت است.

به گزارش پایگاه خبری ترشیز خوان؛ به نقل از خبرنگار پایگاه خبری هنر قلم، در این جلسه ، علاسوند مدیر کل امور مالیاتی خوزستان ضمن قدردانی از حضور ایثارگران اظهار داشت: شما عزیزان تا دیروز در جبهه و جهاد در جنگ بودید اکنون در جبهه جهاد اقتصادی فعال هستید، امروز فضای جنگ نرم و تحریم های اقتصادی بر کشور حاکم است و نقش عزیزان بسیار حائز اهمیت هست. و با روحیه و پشتکار جهادی در جبهه جهاد اقتصادی قدردان شما هستیم.

 

وی افزود: با عنایت به این‌ که‌ در سالهای گذشته هدف دشمن در واقع گرفتن آب و خاک این مملکت بوده ولی امروز فضا به شکلی است که با جنگ نرم ، اقتصاد کشور را هدف قرار گرفته اند ؛ نقشی که کارکنان اداره کل امور مالیاتی خوزستان بعنوان افسران جنگ در این مسئله دارند بسیار حائز اهمیت است ؛ همانطور که در سال‌های گذشته در جبهه های جنگ نقش آفرینی کردند اکنون با همان روحیه و پشتکار که در عزیزان سراغ داریم در بخش جهاد اقتصادی انجام وظیفه می کنند و قدردان وجودشان هستیم به تلاش شما عزیزان و دغدغه های شما واقفیم.

این مقام مسئول با گرامیداشت ارزش به جایگاه فرزندان شهدا گفت: هیچ چیزی نمی تواند در این دنیا جایگزین پدری شود که فرزند شهید در کودکی هیچ وقت ندیده است یا برادری یا خواهری که می‌توانست در بزنگاه‌ها کنار خانواده باشد نقش عاطفی داشته باشد حمایتی داشته باشد ولی امنیت کشور را اولویت قرار دادند این را با هیچ امتیاز تسهیلات و حساب کتابی نمی‌شود جبران کرد.

وی خطاب به حجت الاسلام ثقفی مشاور وزیر امور اقتصادی و دارایی در امور ایثارگران گفت در قانون بودجه سهمی که برای مالیات تعیین شده سهم بسیار بسیار قابل توجه است در بودجه ۱۴۰۲ برای مالیات تصویب شده که نسبت به سالهای گذشته تقریباً ۵۲ درصد افزایش داشته است رقم بسیار زیاد و سنگینی است. وقتی مقایسه میکنیم نقش مالیاتی درآمدهای امور مالیاتی نسبت به در آمدهای نفت شیفت پیدا کرده است و عملا جایگزین در آمدهای دولت شده است. مالیات به عنوان درآمد پاک از آن اسم برده می شود به این دلیل که نقش بازتوزیع دارد و همچنین در اقتصاد بازتوزیع داشته باشند چون اثر تورمی ندارد به آن درآمد پاک می گویند.

 

مدیرکل امور مالیاتی خوزستان همچنین عنوان کرد:با توجه به افزایش نقش مالیات در قانون بودجه همچنان سهم کارکنان نظام مالیاتی که بعنوان افسران اقتصادی درخط مقدم جبهه با وصول مالیات ، اقتصاد کشور را تامین و تحکیم می کنند، آن جایگاهی که برازنده آنها باشد تبیین نشده است. این حلقه گمشده و مفقوده بسیار بزرگ است که انشاالله مسئولین اقتصادی ما و قانونگذاران به این موضوع توجه کنند و نیازهای اولیه را برآورده کنند

علاسوند در ادامه افزود: تقریباً ۵۰ درصد پرسنل ما ایثارگرانند یعنی عزیزان آزاده جانباز فرزند شهید فرزند جانباز یا خانواده شهید می باشند به عبارتی بیش از هزار نفر در سراسر استان پرسنل داریم که ۵۰۰ نفر از این عزیزان از خانواده ایثارگران و شهدا هستند . این بیانگر ارزشی و جهادی بودن این اداره کل است که در مجموعه وزارت اقتصاد با تعهد عملی به ولایت فقیه و نظام مقدس جمهوری اسلامی که قبلا با حضور در جبهه ها به اثبات رسانده اند اکنون نیز در عرصه جنگ اقتصادی این تعهد و تعلق به ارزش های نظام را ثابت نمایند.

 

وی به کسب مقام برتر در جشنواره شهید رجایی توسط سازمان امور مالیاتی کشور اشاره کرد و گفت ما با برقراری میز خدمت در کلیه ادارات، نصب و اجرای حقوق شهروندی ، پایش های مستمر کمیته عفاف و حجاب و نظارت های کمیته امر به معروف و نهی از منکر جزو پیشگامان و پرچمداران تکریم ارباب رجوع هستیم.