ارزش تولید ما ۸ برابر عوارض آلایندگی پرداخت شده به خوزستان است
ارزش تولید ما ۸ برابر عوارض آلایندگی پرداخت شده به خوزستان است
مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز آغاجاری گفت: یک سال تولید نفت در این شرکت ۸ برابر عوارض آلایندگی پرداخت شده نفت به خوزستان است.

به گزارش پایگاه خبری ترشیز خوان؛ به نقل از خبرنگار پایگاه خبری هنر قلم، جواد تقی زاده ظهر پنج شنبه در حاشیه بازدید از تاسیسات شرکت نفت و گاز آغاجاری در جمع خبرنگاران اظهار کرد: شرکت بهره‌برداری نفت و گاز آغاجاری از لحاظ قدمت دومین شرکت نفتی ایران است و یک ششم نفت کشور را تولید می کند.

 

او افزود: ۲۰ درصد خوراک پتروشیمی های ماهشهر توسط شرکت بهره‌برداری نفت و گاز آغاجاری تأمین می شود.

 

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز آغاجاری با اشاره به این که اقتصاد ایران تک محصولی و وابسته به نفت است، تصریح کرد: در واحد نمک زدایی مارون دو روزانه ۱۱۰ هزار بشکه ظرفیت فرآوری وجود دارد و نفت نمک زدایی شده در این واحد پس از ورود به واحد نمک زدایی، طی چند مرحله آب و نمک گرفته و نفت تصفیه می شود.

 

تقی زاده گفت: با انجام تعمیرات اساسی مخزن ثقلی واحد نمک زدایی مارون دو از هدررفت روزانه ۳۰ هزار بشکه نفت جلوگیری می شود.

 

او با بیان این که واحد‌های عملیاتی شرکت بهره‌برداری نفت و گاز آغاجاری ۲۴ ساعته در مدار هستند، ادامه داد: مخزن ثقلی واحد نمک زدایی مارون دو ۱۷۰هزار بشکه ظرفیت نفت دارد و بزرگترین مخزن ثقلی مناطق نفت خیز جنوب است.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز آغاجاری یادآور شد: آخرین تعمیرات اساسی ۱۸ ماه طول کشید و یک سال تولید نفت در این شرکت ۸ برابر عوارض آلایندگی پرداخت شده نفت به خوزستان است.

تقی زاده با بیان این که از برنامه تعمیرات اساسی جلوتر هستیم، گفت: زمانی می توانیم نفت را صادر کنیم که کیفیت داشته باشد و قسمت عمده نفت در مخزن ثقلی واحد نمک زدایی مارون دو نمک زدایی می شود.

 

او با بیان این که می خواهیم یک نمونه موفق کنترل پروژه در حوزه نفت باشیم، یادآور شد: خوشبختانه سال ۱۴۰۱ هیچ حادثه ای در شرکت نفت و گاز آغاجاری رخ نداد.

 

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز آغاجاری با انتقاد از انحلال آموزشگاه های فنی نفت در دولت گذشته ، یادآور شد: در دوره گذشته در حالی آموزشگاه های فنی نفت نابود شد که مایه اشتغال زایی بودند اما اکنون در صورتی که نیرو‌های ما بازنشسته، ترک خدمت ،فوت و یا انتقالی داشته باشیم اجازه استخدام نیرو نداریم در حالی که هرگاه کمیسیون انتقال نفت تشکیل می شود بیشترین درخواست انتقال از شرکت نفت و گاز آغاجاری است.