ایران و بلاروس به نقشه راه جامع همکاری رسیدند/هدف‌گذاری تجارت ۱۰۰ میلیون دلاری بین ایران و بلاروس 
ایران و بلاروس به نقشه راه جامع همکاری رسیدند/هدف‌گذاری تجارت ۱۰۰ میلیون دلاری بین ایران و بلاروس 
رئیس‌جمهور کشورمان در نشست مشترک با رئیس‌جمهور بلاروس گفت: توافقات خوبی در حوزه‌های صنعت، معدن، تجارت، کشاورزی، راه و... مطرح و انجام شد. در ذیل سازمان همکاری‌های شانگهای و اتحادیه اوراسیا می‌توانیم همکاری‌های خوبی داشته باشیم.

به گزارش پایگاه خبري ترشیز خوان؛  رئیس‌جمهور کشورمان در نشست مشترک با رئیس‌جمهور بلاروس گفت:

سفر رئیس‌جمهور بلاروس به ایران می‌تواند نقطه عطفی برای توسعه روابط دو کشور باشد. سی سال از روابط بین دو کشور می‌گذرد و ما امروز به توافقنامه نقشه جامع بین دو کشور رسیدیم. این نقشه راه می‌تواند ارتباط دو کشور در آینده را مشخص کند؛ به ویژه با نگاه راهبردی که بین دو کشور وجود دارد.

 

توافقات خوبی در حوزه‌های صنعت، معدن، تجارت، کشاورزی، راه و… مطرح و انجام شد. در ذیل سازمان همکاری‌های شانگهای و اتحادیه اوراسیا می‌توانیم همکاری‌های خوبی داشته باشیم.

 

اراده دو کشور بر توسعه روابط در همه حوزه‌هاست. این روابط در سی سال وجود داشته، اما در چند ماه اخیر و بعد از تشکیل دولت بیشتر شده و قابل قیاس با گذشته نیست

هدف‌گذاری تجارت ۱۰۰ میلیون دلاری بین ایران و بلاروس 

«لوکاشنکو» رئیس‌جمهور بلاروس نیز در این نشست گفت:

امروز به صورت مفصل به همه موضوعات در روابط دوجانبه پرداختیم و جزئیات را مورد بررسی قرار دادیم. یک دوره‌ای توقف ایجاد شده بود که با موفقیت عبور کردیم. امروز تفاهم‌نامه‌های بسیار زیادی به امضا رسید و اگر اجرایی شوند به ۱۰۰ میلیون دلار ارزش تبادلات خواهیم رسید.

 

مواضع دو کشور در موضوعات منطقه‌ای و بین‌المللی بسیار همگون است.دو کشور اعتماد کامل به یکدیگر دارند. مردم نیز اعتماد دارند. حجم تبادلات تجاری سه برابر شده، اما از آن سطحی که انتظار داریم، دور است.