بازارچه کسب و کار دانش آموزی در مدرسه عاطفه بناپور میبد راه اندازی شد
بازارچه کسب و کار دانش آموزی در مدرسه عاطفه بناپور میبد راه اندازی شد
بازارچه یک روزه کسب و کار دانش آموزی در مدرسه بناپور میبد راه اندازی شد و دانش آموزان با شور و شوق فراوان انواع محصولات بومی و محلی و دست آوردهای خود را به معرض نمایش و فروش گذاشتند.

به گزارش پایگاه خبری ترشیز خوان؛ به نقل از پایگاه خبری بام میبد بازارچه یک روزه کسب و کار دانش آموزی در مدرسه بناپور به همت و همکاری کادر مدیریت ، معلمان ، مربیان و پرسنل مدرسه و انجمن اولیا و مربیان و خانواده های دانش آموزان و با به نمایش گذاشتن انواع محصولات از جمله کاربافی ، قلاب بافی و بافتنی های زیبا هنر دست دانش آموزان ، خوراکی ها و غذاهای سالم و متنوع خانگی و سایر هنرهای دستی و تزئینی دایر شد.

خوشحالی دانش آموزان از دایر شدن بازارچه کسب و کار دانش آموزی در مدرسه

دانش آموزان مدرسه عاطفه بنا پور خوشحال بودند از اینکه دست آوردهای حاصل هنر دستان خود  در اوقات فراغت را با کمک خانواده و با همت و همکاری مدیریت  معلمان و مربیان مدرسه به معرض نمایش و فروش گذاشته‌اند.

نرگس مقنی کش مو و عروسکهای نمدی در نمایشگاه به معرض نمایش گذاشته بود که این محصولات هنر دستان او با کمک مادرش بود.

فاطمه کریمی محصولات کاربافی هنردستان مادرش حمیده حاجی احمدی را به معرض فروش گذاشته بود و خوشحال بود از اینکه خود نیز در کنار مادرش تا حدودی کاربافی را یاد گرفته‌است و گاهی به بافت محصولات کاربافی مشغول می‌شود.

مبینا زارع علی اکبر انواع محصولات تزئینی گیره ، آهن ربای یخچالی ، دستگیره ، عروسک ، شال گردن ، اسکاج بافتنی ، تل ، دستبند و… را در نمایش عرضه کرده بود و بیان کرد : همه این محصولات کار هنر دست خودش است و در ایتا هم کانال ارایه ، فروش و آموزش محصول دارد.

محدثه شفیعی عروسکهای بافتنی هنر دستان خود را در بازارچه به نمایش گذاشته بود ، او نیز در ایتا هم کانال دارد و سفارش بافت انواع اسکاج ، لیف ، پتو ، رومیزی و ..  با طرحهای و نقش های مختلف را انجام می‌دهد.

مادر او نیز که با پخت انواع ساندویج در بازارچه شرکت کرده‌بود ، راه اندازی این بازارچه ها را کاری مثبت و خوب بیان کرد که باعث می‌شود به این نتیجه برسیم که در محیط خانه نیز می توانیم با انجام دادن کارهای هنری کسب درآمد کرده و به اقتصاد خانواده کمک کنیم.

ستایش سمیعی سمبوسه پیتزایی همراه با مخلفات و یسنا عباس نژاد نیز محصولات بافتنی عرضه کرده بودند ، یسنا نیز به مدت چهار است که بافتنی را یاد گرفته و در ایتا نیز به همراه دوستانش کانال سفارش محصولات بافتنی  دارند.

نازنین زهرا جمالیان نیز محصولات کاربافی هنر دستان مادربزرگ و همچنین هنر دست خوش حوله‌های مخملی را در نمایشگاه به معرض نمایش و فروش گذاشته بود.

او دستمالهای نخی هنر دستان مادر بزرگش را دستمالهای آشپزخانه با آبگیری  خوب و عالی که با دستگاه کاربافی قدیمی بافته شده‌است ، معرفی کرد و گفت:اکنون دستگاههای آهنی برای کاربافی وجود دارد که این دستگاهها هم برای بافت کیفیت خوبی دارند.

ریحانه زارع دستبندهای  دست ساخته خودش را در نمایشگاه عرضه کرده بود ، او نیز درایتا کانال فروش محصول دارد و دستبندهایی که با دستان هنرمند خود درست می کند را به فروش می‌رساند.

وی نیز از دایر شدن بازارچه در مدرسه و از اینکه در کنار درس خواندن کار هنری را در اوقات فراغت انجام می دهد ، خوشحال بود.

زهرا فلاحیان انواع خوراکی شامل پوفوفیل ، انواع شیرینی و شولی که با کمک مادرش تهیه کرده بود و همچنین مجسمه‌های چینی هنر دستان خودش و مادرش را در بازارچه به معرض نمایش گذاشته بود.

فاطمه دهقانی مادر زهرا فلاحیان که خودش به مدت چند سال است که با ساخت انواع و اقسام گل و مجسمه‌های چینی  در حوزه مشاغل خانگی فعالیت دارد اظهار کرد: به پیشنهاد دخترم محصولات را برای عرضه در بازارچه تهیه کردیم و خوشحالم از اینکه هنری را به دخترم آموختم و با کمک هم محصولاتی را در بازارچه عرضه کردیم.

زهرا کارگر هم انواع شیرینی ، کیک ، سالاد ماکارونی که همه آنها دست پخت خودش بود و طرز پخت آنها را از اینترنت و به کمک مادرش یاد گرفته است ، برای نمایش در بازارچه کسب و کار دانش آموزی ارائه کرده بود.

دانش آموز دیگری که خود را زهرا کارگر معرفی کرد انواع محصولات تزئینی شامل دستنبد ، دسته کلید ، گیره ، دستگیره بافتنی و پوفیلا که همه هنر دستان خودش بود را به معرض نمایش و فروش گذاشته بود.

وی گفت: در کلاس هفتم معلم جشنواره خوارزمی را به ما معرفی کرد و من ایده استفاده از مواد بازیافتی را ارایه دادم و محصولاتی را برای جشنواره عرض کردم که مرحله اول قبول شدم ولی در مرحله دوم رد شدم ولی با این خیلی خوشحالم که توانستم ایده‌ای را ارایه دهم و از طریق آن کسب و کاری را راه اندازی کنم و در کانالی که در ایتا راه‌اندازی کرده‌ام به فروش برسانم.

وی دسته کلید اناری را نشان داد و گفت: با استفاده از وسایلی که هیچ  استفاده ای ندارد مانند این انار روی زمین افتاده بود و آن را خشک کردم و از آن دسته کلیدی با کشیدن طرح و رنگ آمیزی روی آن ساختم.

بازدید مسئولان آموزش و پرورش از بازارچه کسب و کار دانش آموزی مدرسه عاطفه بناپور

این بازارچه مورد بازدید از سوی مدیر محمد رضا کارگررییس و مسئولان  آموزش و پرورش میبد نیز قرار گرفت.

معاون آموزشی آموزش و پرورش میبد در ارتباط با برگزاری بازارچه‌های دانش آموزی گفت: بازارچه‌های دانش آموزی به مدت چند است که در سطح شهرستان برگزار می‌شود و فرصت خوبی است که دانش آموز از سنین پایین با ساحت اقتصادی یکی از ساحت‌های آموزش و پرورش آشنا شود.

خلیل غفوری پور هدف اصلی راه‌اندازی  بازارچه‌ها را ایجاد فضا ، محیط و فرصت خوب برای ورود دانش دانش آموز به حوزه اقتصادی ، کسب و کار ، افزایش سواد مالی دانش آموزان و آشنا شدن با تولید و فروش محصول و مشتری یابی بیان کرد.

نسرین جعفری مدیر دبیرستان عاطفه بنا پور نیز با بیان اینکه بازارچه کسب و کار دانش آموزی تا قبل از شیوع ویروس کرونا نیز هر ساله در مدرسه برگزار می شده ، هدف از برگزاری بازارچه را پرورش استعدادها و خلاقیت های دانش آموزان و آشنا شدن آنها با محیط بازار کار ، کارآفرینی و اشتغال و رموز کسب و کار و فروشندگی عنوان کرد.