تحول بزرگ اقتصادی در شرکت سنگ‌آهن مرکزی ایران با اکتشافات جدید
تحول بزرگ اقتصادی در شرکت سنگ‌آهن مرکزی ایران با اکتشافات جدید
روز گذشته، تفاهم‌نامه بزرگ همکاری معدنی ((اکتشاف، استخراج و فرآوری کانسنگ مواد پرتوزا و عناصر همراه)) فی‌مابین مدیران عامل شرکت‌های سنگ‌آهن مرکزی ایران و سازمان انرژی اتمی با حضور معاون رییس جمهور و وزیر کار، رفاه و امور اجتماعی به امضا رسید که در این مراسم مقام عالی وزارت از این اکتشافات جدید به عنوان زمینه‌ساز تحول اقتصادی نام برد.

به گزارش پایگاه خبری ترشیز خوان؛ به نقل از افق تهران؛ تفاهم‌نامه همکاری ((اکتشاف، استخراج و فرآوری کانسنگ مواد پرتوزا و عناصر همراه)) فی‌مابین مدیران عامل شرکت‌های سنگ‌آهن مرکزی ایران و انرژی اتمی در محل وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی به امضا رسید.

در آیین انعقاد این تفاهم‌نامه همکاری که با حضور سیدصولت مرتضوی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، محمد اسلامی معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران، سیدحجت کاظمی مدیرعامل صندوق بازنشستگی فولاد، مجتبی حمیدیان،مدیرعامل شرکت سنگ آهن مرکزی ایران و جمعی از مدیران وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی و سازمان انرژی برگزار شد، وزیر کار گفت: بهره‌مندی از ظرفیت‌های معدنی ایران اسلامی در سال‌های اخیر مورد تأکید مقام معظم رهبری بوده است.

وی با بیان اینکه ایران در حوزه معادن، جزو کشورهای سرآمد دنیاست، افزود: دستیابی دانشمندان جوان کشور به تکنولوژی ژئوفیزیک هوابرد، امیدآفرین و نویدبخش آینده درخشان این حوزه است.

مرتضوی به اثرگذاری حوزه معادن در تقویت اقتصاد ملّی اشاره کرد و گفت: اکتشافات جدید در کشور می‌تواند علاوه بر اشتغال‌آفرینی برای جوانان به رونق تولید و صادرات نیز منجر شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی دستیابی به اهداف تعریف‌شده در حوزه صنایع مادر، تأمین مواد اولیه صنعت فولاد کشور و ایجاد و توسعه فرصت‌های شغلی جدید با رویکرد منطقه‌ای و بومی را از اهداف تفاهم‌نامه فی‌مابین شرکت مهندسی اکتشاف و استخراج کانی‌های نوین پارس(اسکام) به‌عنوان نماینده سازمان انرژی اتمی و شرکت سنگ‌آهن مرکزی ایران از طرف وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی عنوان کرد.

از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی حمایت کامل می‌کنیم

محمد اسلامی، معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران نیز در این نشست با اشاره به اینکه در شکوفایی اقتصادی ایران یکی از الزامات توسعه فعالیت‌های معدنی است، اظهار کرد:  بهره‌برداری از معدن لازم است‌به صورت حرفه‌ای و با فناوری‌های نوین انجام شود.

رییس سازمان انرژی اتمی با اشاره به اینکه توقف چند ساله و موانع به‌منظور بهره‌برداری از عناصر همراه معادن در دولت سیزدهم و مدیریت جوان و جهادی توسط این سازمان رفع شده است، گفت: این اتفاق موجب ثروت‌آفرینی برای ملت ایران خواهد شد و با تولید و اشتغال پایدار ارزش افزوده قابل ملاحظه‌ای به وجود می‌آورد. این تفاهنامه می تواند نقطه عطف و آغازی برای تحول اقتصادی در حوزه صنعت و معدن در کشور باشد.

رئیس سازمان انرژی اتمی از تلاش‌های ریاست صندوق بازنشستگی فولاد و مدیرعامل شرکت سنگ‌آهن مرکزی ایران تشکر ویژه کرد.

راه رسیدن به تولید ۵۵ میلیون تن فولاد تا سال ۱۴۰۴ هموار شد

 همچنین سیدحجت کاظمی مدیرعامل صندوق بازنشستگی فولاد در این نشست با بیان اینکه شروع همکاری مشترک بین سازمان انرژی اتمی ایران و وزارت تعاون و کار و رفاه اجتماعی در قالب انعقاد قراردادهای مشارکتی اکتشاف و استخراج و فرآوری معدنی میل به تامین منابع معدنی و ذخیره استراتژیک کشور برای تامین منابع سوخت هسته‌ای است، گفت: هم‌اکنون معدن چغارت با ۲۰۰ میلیون تن سنگ‌آهن در شهر بافق روبه اتمام است و با انعقاد این تفاهم‌نامه در مسیر چشم‌انداز و سند تولید ۵۵ میلیون تن فولاد تا سال ۱۴۰۴ گام بلندی برداشته شده است.

ذخیره ۱۷۰ میلیون تن سنگ‌آهن زیرزمینی در معدن آنومالی ۸ ناریگان

مجتبی حمیدیان مدیرعامل شرکت سنگ آهن مرکزی ایران سخنران دیگر این مراسم بود که با اشاره به اینکه پس از یکسال فعالیت در شرکت  سنگ آهن مرکزی ایران امروز شاهد یک اتفاق بزرگ هستیم، گفت: در حوزه فعالیت‌های معدنی و صنعتی، بلوک مرکزی ایران یکی از مستعدترین مجموعه‌های کشور بوده و از سال ۱۳۵۰ فعالیت معدنی در آن شروع شده است.

وی تصریح‌کرد: در دولت سیزدهم به دنبال ایجاد تحول صنعتی و معدنی در بلوک مرکزی ایران هستیم و معدن آنومالی ۸ ناریگان تقریبا برابر معدن چغارت ماده اولیه دارد.

حمیدیان افزود: ما امیدوار هستیم این تفاهم‌نامه همراه با تجریه شرکت سنگ‌آهن مرکزی ایران پس از فعالیت در معادن چغارت و دی ۱۹، یک رخداد مهم برای پیش‌روی به سوی معدنکاری زیرزمینی باشد.

شهامت شرکت سنگ آهن مرکزی ایران در کشف معادن پنهان

محمدحسن تولایی، مدیرعامل شرکت اسکام هم با بیان اینکه این شرکت زیرمجموعه سازمان انرژی اتمی است، گفت: سازمان انرژی اتمی با بومی‌سازی هوابردی توانایی شناسایی کل معادن کشور را دارد.

وی افزود: موضوع آنومالی سطحی رو به اتمام است و معادن پنهان از طریق ژئوفیزیک هوابرد امکان شناسایی دارند و شرکت اسکام در این زمینه بانک اطلاعاتی بزرگی دارد .در همین معدن آنومالی ۸ ناریگان که توسط ژئوفیزیک شناسایی شد. اطلاعات مهمی را استخراج کردیم که این اطلاعات در جای دیگر موجود نیست.

تولایی افزود: از آقای حمیدیان و شرکت سنگ‌آهن مرکزی ایران تشکر می‌کنم که شهامت حرکت به سوی کشف معادن پنهان در کشور را دارند و با بهره برداری از معدن آنومالی ۸ ناریگان برای ۵ تا ۷ هزار نفر اشتغال پایدار ایجاد خواهد شد.

انتهای پیام/