صنعت نفت یک مگاصنعت در راه پیشرفت  اقتصاد و اشتغال کشور است
صنعت نفت یک مگاصنعت در راه پیشرفت  اقتصاد و اشتغال کشور است
مدیرعامل شرکت نفت و گاز آغاجاری گفت: صنعت نفت یک مگا صنعت است و موانعی که در راه پیشرفت اقتصاد و اشتغال کشور ساخته می‌شوند را می توانیم با توجه به صنعت نفت  برطرف سازیم.

به گزارش پایگاه خبری ترسیز خوان؛ به نقل از خبرنگار پایگاه خبری هنر قلم، جواد تقی‌زاده، امروز پنجشنبه ٢۴ اسفندماه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: طبق فرمایشات مقام معظم رهبری، تحقق جهاد تبیین از برجسته‌ترین ارکان نظام است، از اهداف برگزاری تور رسانه‌ای در شرکن نفت وگاز آغاجاری است.

 

وی افزود: رسانه بازوی اصلی جهاد تبیین است که باید به موقع وظیفه رسانه‌ای و رسالت انقلابی خود را انجام دهد.

 

تقی‌زاده گفت: شرکت نفت و گاز آغاجاری بعد از مسجدسلیمان دومین شرکت منطقه نفت‌خیز از لحاظ قدمت است که وسعت آن ٢۵ کلیومتر و دارای ٨ میدان نفتی است.

 

وی با بیان اینکه شرکت نفت و گاز آغاجاری ٨ شهرستان در حوزه پیرامونی خود دارد، عنوان کرد: شهرستان‌های امیدیه، آغاجاری، ماهشهر، رامشیر، بهبهان، بهمئی و هندیجان در حوزه استحفاظی این شرکت قرار دارند.

 

 

 

مدیرعامل شرکت نفت و گاز آغاجاری با بیان اینکه بزرگترین سرمایه یک سازمان نیروی انسانی است، تصریح کرد: در نفت و گاز آغاجاری ۴٨ شرکت تاسیساتی داریم که رویکرد کار برنامه محور است.

 

وی اضافه کرد: شرکت نفت و گاز آغاجاری شاه راه خروجی انتقال نفت مناطق نتفخیز به سامانه خارک است که توسط سه تلمبه خانه نفت غری کارون را به این پایانه انتقال می‌دهد.

 

 

 

تقی‌زاده بیان کرد: با تلاش‌های صورت گرفته ظرفیت روزانه کارخانه های بهره‌برداری رامشیر به میزان ٢٠ هزار بشکه در روز افزایش یافت که در شرایط تحریم با اورهال تجهیزات این اقدام انجام شده است.

 

 

 

وی در ادامه مطلب فوق اضافه کرد: این افزایش ظرفیت کمتر از ٧٠ روز محقق و این کار بدون برون سپاری و با تکیه بر توان داخل انجام شد.

 

مدیرعامل شرکت نفت و گاز آغاجاری گفت: با استفاده از دستگاه‌های تفکیک گر سیار از سوزاندن ١۶٠ هزار بکشه نفت جلوگیری شد که کار بسیار بزرگی در حوزه زیست محیطی است.

 

تقی‌زاده ادامه داد: با رویکرد دولت، ۶ کارخانه نم زدایی افزایش فشار در مجموعه شرکت توسط بخش خصوصی با توان داخلی در حال راه اندازی است که از سوزاندن گاز های مشعل نیز جلوگیری می‌شود.

 

وی با اشاره به ایمن سازی خطوط انتقال گاز به چاه‌های تولید و تعمیرات، گفت: این عملیات ظرف مدت ۴٣ روز انجام و در آن ١١ هزار متر مربع خاک برداری شد.

 

 

 

تقی‌زاده از افزایش چشمگیری در تولید مایعات نفتی خبرداد و گفت: تقریبا تولید مایع نفتی ما که خوراک پتروشیمی بوعلی است ٢ برابر شده است.

 

مدیرعامل شرکت نفت و گاز آغاجاری بیان کرد: در سال گذشته ۵ میلیارد و ٣٠٠ ملیون از بودجه ذخیره اصطلاک جذب شد که این مقدار در سال جاری ۵۴ میلیارد تومان بوده است.

 

وی اظهار کرد: روزانه ٧٠ هزار متر مکعب آب تولید که از این مقدار ۴٨ هزار متر مکعب به صورت رایگان تحویل آبفا می‌شود تا آب ۴۶ روستا تهیه تهیه شود.

تقی‌زاده در ادامه مطلب فوق آب اختصاص داده شده به شهرستان امیدیه را ٢٠ هزار متر مکعب به ارزش ۵١ میلیارد تومان خواند.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز آغاجاری بیان کرد: موانع تولید، که باعث کاهش تولید ٢٧٣ هزار بکشه نفت بود برطرف شد.

تقی‌زاده افزود: شرکت نفت و گاز آغاجاری حدود ١۶.٧ درصد نفت کشور را تولید می‌کند که لازمه‌ی این کار نیروی انسانی متخصص است.

وی خاطر نشان کرد: شرکت نفت و گاز آغاجاری در استفاده از شرکت های دانش بیان در کشور پیشرو است و در سال ۹٢ این کار آغاز و در سال ٩٧ با تولید بیش از ٧ هزار قطعه ثبت رکورد کردیم.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز آغاجاری از تشکیل یک کمیته R&D خبرداد و گفت: در این کمیته که از دانش بومی و همکاران استفاده می‌کنیم که وجود تحریم‌های ظالمانه این کمیته در صادرات نفت تاثیر چشمگیری دارد.

وی با بیان اینکه در سال گذشته ٢ هزار ٣٩٠ قطعه تولید شد، افزود: انتطار می‌رود سالانه ٧٠ هزار قطعه را با دانش بومی تولید کرده تا بتوانیم نیاز به خارج را صفر برسانیم.

تقی‌زاده گفت: تمام پساب آب تولیدی نمک زدایی ها به‌صورت ایمن به چاه‌ها منتقل شدند، و هیچگونه نفت ریزی عمده نداشته و مشکلی برای محیط زیست به وجود نیامد.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز آغاجاری با بیان اینکه در سال جاری هیچگونه حادثه ای در شرکت رخ نداد، گفت: شاخص حوادث مربوط به اداره HSE شرکت بهره‌برداری نفت و گاز آغاجری به صفر رسید.

وی بیان کرد: صنعت نفت یک مگا صنعت است و موانعی که در راه پیشرفت ساخته می‌شوند باید برطرف شوند.

تقی‌زاده اظهار کرد: مصرف بی رویه ای در گاز، نفت و بنزین داریم، گفت: به جهت جلوگیری از قطعی برق در پیک مصرف به جای استفاده از الکتروموتور از توربین‌های گازی استفاده کرده‌ایم که از هدر رفت ٢٠ مگاوات برق جلوگیری شد.