عمده مشکل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان دریافت اعتبارات است
عمده مشکل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان دریافت اعتبارات است
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان خوزستان گفت: مشکل عمده این اداره کل دریافت اعتبارات است همچنین در حوزه ایمنی و نگهداری جاده ها چالش عدم تامین منابع، گرانی ایمن سازی و کیفیت نامناسب مصالح روبرو هستیم.

به گزارش پایگاه خبری ترشیز خوان؛ به نقل از خبرنگار پایگاه خبری هنر قلم، محمد جولانژاد امروز شنبه ۲۷ اسفندماه در نشست خبری اظهار کرد: از ابتدای سال ۱۴۰۱ تا کنون ۴ میلیون و ۸۱۰ هزار مسافر در قالب ۷۰۰ هزار سفر و ۴۵میلیون تن در قالب دو هزار و ۳۲۸ سفر از مبدا استان خوزستان جابجا شده اند، بندر امام خمینی(ره) با ۱۳ میلیون و ۴۷۱هزار تن بیشترین سهم را داشته است و در مجموعه ۲۴۶ میلیون و ۵۸۱هزار و ۲۵۶ تردد از ابتدای سال تاکنون در محورهای استان ثبت شده است.

وی با اشاره به افزایش ۲۹ درصدی ترددها نسبت به سال گذشته افزود: در حوزه راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اقدامات خوبی به ویژه در طرح نوروزی انجام شده است که از این اقدامات می توان به خط کشی ۶ هزار و ۴۷۵ کیلومتر خط کشی با افزایش ۲۷۴ درصدی نسبت به سال گذشته، احداث بیش از ۲۵ کیلومتر روشنایی و افزایش ۱۱۱ درصدی، ۱۰ کیلومتر حفاظ میان راهی و ۵۰ کیلومتر گارد ریل که نسبت به سال گذشته افزایش ۳۵۲ درصدی داشته ایم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان خوزستان ادامه داد: امسال ۱۳ هزار و ۹۰۰ تابلو از انواع مختلف جاده‌ای و ترافیک در طول جاده‌ها نسب شده است که نسبت به سال گذشته ۹۰ درصد افزایش داشته است، علاوه بر آن در حوزه نگهداری شریان‌هابا افزایش ۲۰۰ درصدی ۵۰۴ کیلومتر جاده ایمن سازی و با افزایش ۷۸ درصدی ۱۷۰ کیلومتر راه روستایی احداث شده است.

وی با اشاره به شناسایی ۲۹ نقطه حادثه خیز و پرتصادف اضافه کرد: در استان خوزستان ۱۰۳ دوربین و سامانه ثبت تخلف فعال است امیدواریم ۵۸ سامانه تا پایان اردیبهشت ماه نیز مورد استفاده قرار گیرند تا کل محورهای شریانی را تحت پوشش قرار دهند.

جولانژاد با اشاره به اینکه بخش عمده تصادفات مربوط به سرعت‌های بالای ۱۲۰ کیلومتر در ساعت است، تصریح کرد: خوزستان جز اولین استان‌های کشور بود که سامانه تخلف آن قابلیت ثبت سرعت متوسط را دارند که ۳۰ درصدی تخلفات ثبت شده در این خصوص بوده است.

وی با اشاره به وجود ۵ سیستم توزین در حال حرکت، تاکید کرد: در شریان‌های استان خوزستان ۵۶ دوربین نظارتی وجود دارد که در کشور رتبه یک را داراهستیم علاوه بر آن تاکنون ۳ میلیون و ۱۳۰هزار و ۵۱۱ تردد توسط ۱۲۰ دستگاه تردد شمار ثبت شده است که نسبت به سال گذشته ۳۸ درصد افزایش داشته ایم، محور آبادان _ خرمشهر و برعکس، شوش به اهواز، ماهشهر به بندر امام و اهواز به سمت شوش پرترددترین محورهای استان هستند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اضافه کرد: طرح راهداری زمستانه از ابتدایی آبان آغاز و تاکنون ادامه داشته است، علاوه بر آن با توجه به میزان بارش در استان چهارمحال و بختیاری ۲۹ دستگاه ماشین به این استان اعزام شد، پویش سفر با هدف ایجاد انگیزه برای توقف خودرو در سه مجتمع خدمات رفاهی استان برای کاهش تصادفات در حال اجرا شدن است.

وی با اشاره به آغاز طرح نوروزی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای بیان کرد: میزان تصادفات در نوروز امسال نسبت به سال گذشته کاهش داشته در تلاش هستیم با اقدامات انجام شده در نوروز پیش رو نسبت به سال گذشته نیز کاهش بیشتری داشته باشیم، علاوه بر آن ۴۵ اکیپ راهداری در محورهای مواصلاتی استان برای ارائه خدمت به مهمانان نوروزی مستقر شده‌اند.

 

جولانژاد تصریح کرد: استان خوزستان با ۵۲ مجتمع خدمات رفاهی در کشور رتبه چهارم را دارا است با این حال ۲۸ مجتمع نیز در حال ساخت و ۳۱ مجتمع نیز در حال طی مراحل اخذ مجوز هستند.

وی با بیان اینکه مشکل عمده اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان دریافت اعتبارات است گفت: در حوزه ایمنی و نگهداری جاده‌ها چالش عدم تامین منابع، گرانی ایمن سازی و کیفیت نامناسب مصالح روبرو هستیم، برای کاهش سرقت تابلوها در سطح جاده برای اولین بار از تابلوهای کامپوزیتی غیرقابل بازیافت استفاده شده است.