کاشمر بدون صندوق‌های قرض‌الحسنه!
کاشمر بدون صندوق‌های قرض‌الحسنه!
بدون شک یکی از افتخارات کاشمر و کاشمری‌ها وجود صندوق‌های قرض‌الحسنه‌ای است که می‌توان گفت در هیچ جای کشور نظیر ندارد.

به گزارش پایگاه خبري ترشیز خوان؛ بدون شک یکی از افتخارات کاشمر و کاشمری‌ها وجود صندوق‌های قرض‌الحسنه‌ای است که می‌توان گفت در هیچ جای کشور نظیر ندارد.

صندوق‌هایی که همواره از بانک‌ها هم مشتری بیشتری داشته و در طول ده‌ها سال گذشته مردم کاشمر همیشه اعتمادی عمیق و واقعی نسبت به آن‌ها داشته‌اند.

صندوق‌هایی که یادگار انسان‌های خداجو و شخصیت‌هایی که همیشه دغدغه حل مشکلات مردم را داشته‌اند همچون مرحوم آیت‌الله سعیدی بوده و در راس آن‌ها بزرگانی همچون فاطمی‌ها و ناظمی‌ها و عاصمی‌ها و آل‌طاها و غیره بوده‌اند.

صندوق‌هایی که در طول ده‌ها سال گذشته با ارائه صدها هزار فقره وام قرض‌الحسنه، گره از کار ده‌ها هزار نفر از مردم این شهر گشوده‌اند.

امروز اما نوبت ماست که این یادگار خلف صالح خود را حفظ کنیم و اجازه ندهیم این باقیات‌الصالحات گذشتگان ما دچار خلل و آسیب شود.

امروز که به دلیل شرایط نامساعد اقتصادی، مردم کاشمر از هر زمان دیگری به وام‌های بدون سود این صندوق‌ها نیازمندتر هستند لازم است برای حفظ آن‌ها به صحنه بیاییم.

صندوق‌های قرض‌الحسنه همواره در حد توان خود گره‌گشای مردم بوده‌اند، بارها و بارها برای بسیاری از ما پیش آمده است که اقساط خود را با تاخیر پرداخت کرده‌ایم و این صندوق‌ها حتی یک ریال هم جریمه و دیرکرد از ما نگرفته‌اند در صورتی که در بانک‌ها حتی اگر یک روز هم پرداخت قسط ما به عقب بیفتد به اندازه همان یک روز باید دیرکرد بپردازیم!

شنیده شده در چند روز اخیر صندوق‌های قرض‌الحسنه شهر ما به دلیل هجوم یکباره مردم برای برداشت پول خود و ثبت نام در طرح فروش خودرو، با چالش‌هایی مواجه شده‌اند، این شرایط کاملا طبیعی است، بزرگ‌ترین بانک‌های کشور هم اگر با تقاضای یک‌باره مشتریان خود برای برداشت پول مواجه شوند دچار چالش می‌شوند.

اگر پولی را که در صندوق‌ها داریم فعلا لازم نداریم آن را برداشت نکنیم؛ حتی اگر پولی در حساب‌های بانکی داریم که لازم نداریم و بانک‌ها آن پول ما را با سودهای ۱۸ درصد!!! به مردم وام می‌دهند، آن پول را به صندوق‌های قرض‌الحسنه منتقل کنیم تا هم بنیه مالی صندوق‌ها را تقویت و هم زمینه پرداخت وام‌های قرض‌الحسنه به همشهریان را فراهم سازیم و پاداش اخروی عظیمی را برای آخرت خویش ذخیره سازیم.

بیایید با خود بیاندیشیم و کاشمر را بدون صندوق‌های قرض‌الحسنه تصور کنیم! کاشمر را شهری تصور کنیم که اگر وامی بخواهی بگیری فقط و فقط باید به بانک‌هایی مراجعه کنی که با سخت‌گیری‌های مختلف و پس از استعلام‌های سفت و سخت، آن هم فقط با ضامن کارمند به ما وام ۱۸ درصد می‌دهند و حتی برای یک روز تاخیر در پرداخت قسط از ما جریمه دیرکرد می‌گیرند؛
زندگی در این کاشمر چقدر برای طبقه محروم و متوسط سخت می‌شود؟؟؟

پس خودمان به داد خودمان برسیم، صندوق‌های قرض‌الحسنه متعلق به شخص خاصی نیست، متعلق به خود ما مردم است، کارگزار و کارمند خود ما هستند که پول ما را با واسطه به خود ما قرض می‌دهند.

صندوق‌های قرض‌الحسنه افتخار کاشمر است.

  • نویسنده : محمد فیض عارفی