کاهش انگیزه معدن کاران با افزایش حق انتفاع از معادن
کاهش انگیزه معدن کاران با افزایش حق انتفاع از معادن
مدیرعامل شرکت فولاد خراسان افزایش نرخ حق انتفاع از معادن را باعث کاهش انگیزه معدن کاران و تولیدکنندگان دانست.

به گزارش پایگاه خبری ترشیز خوان؛ طهمورث جوانبخت، مدیرعامل شرکت فولاد خراسان در خصوص افزایش حق انتفاع از معادن به خبرنگار سرویس اقتصادی افق تهران گفت: افزایش نرخ حق انتفاع از معادن، به طور حتم بر کل زنجیره تولید فولاد تاثیرگذار خواهد بود زیرا به همان نسبت قیمت سنگ آهن، کنسانتره و گندله افزایش پیدا خواهد کرد و یقینا شرکت‌ها هم افزایش قیمت خواهند داشت، چرا که در محصولات فولاد حاشیه سود، بالا نیست.

وی ادامه داد: یکی از اهداف برنامه پنجم توسعه اکتشاف معادن جدید است که با افزایش حق انتفاع از معادن، نه تنها توسعه معادن کند خواهد شد، بلکه اداره بنگاه ها نیز به دلیل مشکلاتی نظیر تغییر قیمت‌ها با مشکل مواجه می‌شود.

مدیرعامل فولاد خراسان بیان کرد: بخش دولتی تنها با استدلال تأمین کسری بودجه به سمت تصویب این قوانین می‌رود و در چنین شرایطی، به صراحت می‌توان گفت؛ با شرایط فعلی اقتصاد کشور، دریافت چنین درصدی از معادن تهدید بزرگی است و خلاف برنامه‌های توسعه‌ای به شمار می‌آید.

جوانبخت در پایان خاطرنشان کرد: تغییر نرخ حق انتفاع در نهایت به نفع جامعه و مصرف‌کننده نیست و مهم‌ترین تاثیر این موضوع در صنعت نیز کاهش انگیزه تولیدکنندگان است.

انتهای پیام/