یک هزار و ۵۰۰ هکتار چغندر قند در کشت و صنعت مغان کشت شد
یک هزار و ۵۰۰ هکتار چغندر قند در کشت و صنعت مغان کشت شد
مدیرعامل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان گفت: یک هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی این شرکت زیر کشت چغندر قند پائیزه رفته که خوراک اولیه کارخانه قند مغان را تامین خواهد کرد.

به گزارش پایگاه خبری ترشیز خوان؛ به نقل از تایماز نیوز/ قاسم محمدی با بیان اینکه کارخانه قند مغان باید با ماموریت‌های جدید در حد و شان شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان تبلور پیدا کند،اظهار کرد: برای آماده سازی و ارتقای مکانیزاسیون برای عملیات کاشت، داشت و برداشت، تجهیزات و ادوات مورد نیاز برای کشت چغندر قند با تصویب هیئت مدیره خریداری می‌شود.

وی اضافه کرد: با اقدامات صورت گرفته در شرکت، ضریب مکانیزاسیون شرکت از هفت دهم درصد به یک و دو دهم درصد ارتقا یافته است ولی نیازمند نوسازی و ساماندهی بیشتر از اینها هم هستیم.

دفاتر فروشگاه‌های مغانه در پارس‌آباد، اردبیل و تهران راه اندازی می‌شود

مدیرعامل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان با بیان اینکه بدنبال بازاریابی و عقد قراردادهای جدید با شرکت‌های بزرگ هستیم، گفت: ایجاد دفاتر فروشگاه‌های زنجیره‌ای مغانه جهت توزیع اقلام مختلف محصولات شرکت در دستور کار قرار گرفته و در نظر داریم این دفاتر را در پارس آباد، اردبیل و تهران راه اندازی کنیم.

محمدی همچنین از برنامه ریزی برای برگزاری همایش ملی ” زنجیره ارزش، برندینگ و صادرات در بخش کشاورزی و دامپروری ” خبر داد و افزود: این همایش با همکاری دانشگاه‌های تهران و محقق اردبیلی و با حضور استادان برجسته، صاحبان فن و ایده در این حوزه در اردیبهشت ماه سال آتی توسط شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان و در محل این بنگاه اقتصادی برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: همایش دیگری نیز مهر ماه سال ۱۴۰۲ تحت عنوان «آب، بحران و فرصت‌ها» با همکاری دانشگاه‌های مذکور برگزار می‌شود که ضروری است جوانان نخبه شرکت با ارائه مقالات و ایده‌های کاربردی حضور فعالی در این همایش داشته باشند.

مدیرعامل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان بیان کرد: در راستای تکمیل زنجیره ارزش، خطوط تولید روغن زرد و ماست موسیر در کارخانه لبنیات و بسته بندی شکر ۹۰۰ گرمی در بزرگترین کارخانه قند ایران یعنی کارخانه قند مغان راه اندازی گردیده و با آغاز به فعالیت دستگاه تمام اتوماتیک شیشه پرکنی روغن زیتون گامی دیگر در توسعه صنایع در کشت و صنعت مغان برداشته شد.

وی همچنین گفت: علاوه بر این بسته بندی محصولات رب و عسل هم در دستور کار قرار گرفته و این محصولات هم در قوطی‌های شیک و بازارپسند با برند مغانه در بازار هدف، عرضه و در اختیار مشتریان قرار خواهد گرفت.

محمدی درباره آخرین اقدامات انجام شده برای پروژه تجهیز ۶۵۰ هکتار از اراضی به سیستم آبیاری سنترپیوت اظهار کرد: در سفر ریاست جمهوری به استان عملیات اجرایی تجهیز ۶۵۰ هکتار از اراضی به سیستم آبیاری عقربه‌ای کلنگ زنی شد که این طرح به بهره‌برداری کامل نرسیده است و ضروری است شرکت خدمات مهندسی آب و خاک کشور (پارس) و واحد فنی و عمرانی شرکت برای تسریع در اجرای طرح پیگیری لازم را انجام دهند.