دیدار با خانواده‌های دارای فرزند اتیسم
دیدار با خانواده‌های دارای فرزند اتیسم
همزمان با هفته جهانی اتیسم (۱۳الی۲۱ فروردین ماه۱۴۰۲) رئیس دفتر امام جمعه و رئیس بهزیستی میبد از خانواده های دارای فرزند اتیسم دیدار و با آنها گفتگو کردند.

به گزارش پایگاه خبری ترشیز خوان؛ به نقل از بام میبد؛ رئیس بهزیستی میبد در حاشیه این دیدار گفت: روز جهانی آگاهی اتیسم،فرصت خوبی برای تغییر نگرش به افراد دارای اتیسم در شناخت و احقاق حقوق شان به عنوان شهروندان جامعه، همانند دیگرشهروندان این جامعه و تصمیم بر زندگی مطابق با ترجیحات خود است.

سید محسن فلاح با اشاره به اینکه کودک دارای اختلال طیف اتیسم ، نیاز به مراقبت های خاص و زمان بر دارند افزود: آموزش های ویژه برای این کودکا ن انرژی وزمان زیادی از والدین می گیرد.خوشبختانه ازسال۱۳۹۸ مرکزروزانه آموزشی و توانبخشی رویای زیبا در شهرستان به عنوان دومین مرکز تخصصی ارایه دهنده خدمت به افراد دارای اختلال طیف اتیسم در استان شروع به کار نمود.

وی اظهار کرد: این مرکز با ارائه خدمات روانشناسی ، گفتار درمانی ، کاردرمانی ، بازی درمانی توسط مربیان متخصص و دوره دیده‌ به افراد مبتلا به اختلال اتیسم گروه سنی سه تا ۱۸ سال توانسته والدین دارای کودک اوتیسم را یاری نماید.

در این دیدارها خانواده‌ها مشکلات خود از جمله سرویس ایاب وذهاب کودک به مرکزودیگر هزینه های زیاد درمانی این کودکان بیان کردند و مسئول دفتر امام جمعه شهرستان دراین باره قول مساعدت و یاری این خانواده ها را داد.