آغاز پروژه احداث پیاده‌راه فرهنگی_گردشگری بندر کیاشهر
آغاز پروژه احداث پیاده‌راه فرهنگی_گردشگری بندر کیاشهر
فاز اول احداث پیاده‌راه فرهنگی_گردشگری بندر کیاشهر به مساحت معادل ۳۰۰۰ متر مربع آغاز شد.

به‌ گزارش پایگاه خبری ترشیز خوان؛ به نقل از پایگاه خبری گیل فام، «مرتضی عاطفی» شهردار از آغاز فاز اول احداث پیاده‌راه این شهر بندری در خیابان پل چوبی خبر داد.

وی علت انتخاب این محل را تراکم بالای کاربری‌های گردشگری عنوان کرد و گفت: در جانمایی پیاده‌راه نکته حائز اهمیت، مباحث جاذب جمعیت (شهروند و گردشگر) از جمله تالاب بین‌المللی بوجاق که هر سال بخصوص در فصول سرد سال پذیرای پرندگان مهاجر است، پل چوبی که به‌عنوان گذرگاهی جذاب به ساحل منتهی می‌شود و حضور کسبه بومی برای ارائه محصولات محلی و صنایع دستی، در نظر گرفته شده است.

شهردار بندر کیاشهر فضاهای پیاده‌مدار شهری را موجب پویا نمودن شهر خواند و توضیح داد: یکی از اهداف مدیریت شهری، ارتقاء کیفیت محیطی و بصری است که در صدر برنامه‌های شهرداری قرار دارد.

عاطفی در ادامه تشریح کرد: مهم‌ترین محل برای فعالیت‌، شور، تحرک زندگی و کشف و ارائه جاذبه‌های شهری، پیاده‌راه است و بدین منظور پس از بررسی‌های کارشناسی در نقاط مختلف، این محل برای اجرای پروژه انتخاب شد.

این مقام مسئول همچنین اظهار کرد: فضاهای فرهنگی_توریستی شهری در انتقال آداب و سنن نقش مهمی را ایفا می‌کنند و به عنوان عنصر بنیادین در عصر جهانی شدن و تبادل سرمایه، مورد توجه هستند و در همین راستا تلاش‌های قابل توجهی برای خلق فضایی موثر جهت جذب گردشگر و سرمایه‌گذار، رونق اقتصادی کیاشهروندان و ایجاد اشتغال، صورت گرفته است.

گفتنی است از مزایای دیگر این پروژه می‌توان به ارائه صنایع دستی و عرضه و معرفی فرهنگ غذایی شهر، برگزاری جشن‌ها و جشنوارهای بومی، محلی و آیینی و در نهایت خلق مکانی جدید جهت فرهنگ‌سازی با برند شهری، اشاره کرد.

لازم‌به‌توضیح‌است؛ در پیاده‌راه فرهنگی‌_گردشگری بندر کیاشهر، توجه به مبلمان و المان‌های شهری از اهمیت ویژه برخوردار است. همچنین طبق زمان‌بندی برنامه‌ریزی‌ شده، پس از پایان فاز اول، فاز تکمیلی آن نیز اجرایی می‌شود.

 

بابک خاصه خان