اجرای موفق بهره گیری از نرمه گندله خام در کارخانه گندله سازی سه چاهون
اجرای موفق بهره گیری از نرمه گندله خام در کارخانه گندله سازی سه چاهون
پروژه استفاده از نرمه و گندله های ریز دانه بخش اولیه پخت و همچنین غبار های گرفته شده از سیستم فیلتراسیون هوای داغ حاصل از مکش و دمش فنهای پروسس و باز یافت مجدد آنها به چرخه تولید با موفقیت اجرایی گردید.

به گزارش پایگاه خبری ترشیز خوان؛ به نقل از افق تهران، مجتبی حمیدیان، مدیر عامل شرکت سنگ آهن مرکزی ایران با اعلام این خبر گفت: نرمه و گندله های ریز دانه در تمامی کارخانه های گندله سازی به روش کوره دوار (Alis chalmers) تولید می شود.

وی با بیان اینکه در برخی از کارخانه ها در زمان طراحی و نصب ، شرایطی را برای خردایش توسط آسیاب گلوله ای ( بال میل ) و رطوبت گیری توسط فیلتر پرس در نظر می گیرند افزود: در کارخانه گندله سازی سه چاهون این محصول جانبی برای استفاده در کارخانه آگلومراسیون جهت افزایش عیار و راندمان کارخانه در نظر گرفته شد اما به دلیل عدم تولید کارخانه آگلومراسیون این محصول بلا استفاده باقی ماند و موجب به وجود آمدن مسائل زیست محیطی و مشکلاتی مانند نبود فضای کافی برای دپوسازی شد.

حمیدیان با اشاره به طرح بازگرداندن ذخیره ۲۵۰ هزار تنی نرمه گندله خام به خط تولید اظهار کرد: اجرای این طرح موجب بهبود میزان کنسانتره مصرفی نسبت به گندله تولیدی، افزایش خوراک کنسانتره و در نتیجه افزایش میزان ذخایر و عمر معدن می شود.

وی با بیان اینکه استفاده مستمر از نرمه گندله خام در خط تولید که حدود ۵ درصد خوراک است از جمله مزایای اجرای این طرح می‌باشد ایشان تصریح نمودند جلوگیری از خام فروشی و افزایش ارزش افزوده محصول تولیدی نیز از مزایای اقتصادی اجرای این طرح به شمار می رود.

حمیدیان بهبود نسبی کیفیت گندله تولیدی را از دیگر مزایای اجرای این طرح خواند و گفت: مشکلات مسائل زیست محیطی به علت انباشت مواد ریز دانه با استفاده مجددو بازگرداندن نرمه های یاد شده به چرخه تولید از مزایای اجرای طرح بهره گیری از نرمه گندله خام است.

مدیر عامل شرکت سنگ آهن مرکزی ایران با تقدیر از تلاش همکاران واحد تولید برای اجرای موفقیت آمیز این طرح گفت:امیدواریم با اجرای هر یک از این پروژه ها بتوانیم گام مهمی در راستای شعار و برنامه سال ۱۴۰۲ که همان رشد تولید است برداریم.

انتهای پیام/