تجلی توانمندی و ایثار جمعیت هلال احمر استان اردبیل درصد و یکمین سال تاسیس
تجلی توانمندی و ایثار جمعیت هلال احمر استان اردبیل درصد و یکمین سال تاسیس
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل گفت: همزمان با صد و یکمین سال تاسیس جمعیت هلال احمر، نمایشگاه توانمندی ها و تجلی ایثار و فداکاری های جمعیت هلال احمر استان اردبیل با حضور معاون استاندار و مدیرکل بحران استانداری اردبیل به معرض عموم درآمد.

به گزارش پایگاه خبری ترشیز خوان؛ به نقل از تایمازنیوز، حمید قویدل ظهر ۱۷ اردیبهشت در مراسم افتتاح این نمایشگاه با اشاره به حضور فعال جمعیت هلال احمر در تمامی حوادث و بحران‌ها، افزود: برپایی این نمایشگاه فرصتی است تا اطلاعات لازم در تمامی ابعاد در اختیار اقشار مختلف جامعه قرار بگیرد تا مردم بدانند در زمان‌های بحرانی چگونه باید رفتار کنند.
وی به حضور فعال تمامی معاونت ها در این نمایشگاه اشاره کرد و گفت : نمایش تجهیزات امدادی و تخصصی امداد و نجات، مانند دستگاه های زنده یاب، سگ های زنده یاب، ست نجات هیدرولیک، ست های نجات کوهستان، تجهیزات تخصصی آوار، تجهیزات انفرادی، کارگاه های نجات، توان لجستیکی، برپایی ایستگاه های سلامت، آموزش چهره به چهره، عضوگیری از مردم، نمایش تجهیزات پزشکی، تجهیزات توانبخشی، برپایی بیمارستان صحرایی و… عملکردهایی است که در این نمایشگاه در معرض عموم قرار می گیرد.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل اضافه کرد: این نمایشگاه به مناسبت ۱۸ اردیبشهت روز جهانی صلیب سرخ و هفته هلال احمر به مدت دو روز در محل ساختمان امداد و نجات واقع در شهرک سینا با مشارکت معاونت‌های این جمعیت در تمام حوزه‌ها در حال برگزاری است.
قویدل ادامه داد: هلال احمر به عنوان مجموعه ای مردم نهاد توانسته صد و یکمین سال از تأسیس و راه‌اندازی این مجموعه را جشن بگیرد و این هفته فرصت مناسبی است تا تلاش های این جمعیت مردمی در سال های اخیر به شهروندان معرفی شود و در راستای توسعه روحیه ایثار و از خودگذشتگی که در جمعیت هلال احمر متجلی شده است، گام بردارد.
در این نمایشگاه توانمندی‌های هلال‌احمر نگاه مردم را به ظرفیت‌های این نهاد مردمی و خیریه را عوض می‌کند.

ظرفیت جمعیت هلال احمر نیازمند اطلاع رسانی عمومی است

در ادامه سیدکمال الدین میرجعفریان در حاشیه بازدید از نمایشگاه توانمندی‌های هلال‌احمر با تقدیر از فعالیت های انجام شده این جمعیت در استان اردبیل، اظهار کرد: نمایش ظرفیت های جمعیت هلال احمر فرصت خوبی است تا در مواقع بحرانی و حوادث از توانمندی این جمعیت در تمامی ابعاد بهره مند شویم .
وی با تاکید بر توسعه آموزش های همگانی در استان، ادامه داد: بخشی از توانمندی‌ها، آموزش‌های همگانی است که بدون شک مردم برای فراگیری آن ها در زمان‌های عادی نیاز دارند تا در شرایط بحران بتوانند با مخاطرات به درستی مقابله شوند.
به گفته معاون امور عمرانی استاندار اردبیل این نمایشگاه بستری را فراهم کرده است تا در کنار توانمندی های موجود برخی از کاستی ها را نیز ارزیابی و برای تحقق اعتبارات آن ها تلاش کنیم .

 

  • منبع خبر : روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان اردبیل