جشن بزرگ بانوان ایران در کاشمر برگزار شد
جشن بزرگ بانوان ایران در کاشمر برگزار شد
طلایه داران ساخت صحن حضرت زینب (س) در کربلای معلی به گرامیداشت سالروز خجسته میلاد حضرت معصومه (س) جشن بزرگ بانوان ایران را در زیارتگاه شهید مدرس(ره) کاشمر برگزار کردند.

به گزارش پایگاه خبری ترشیز خوان؛ طلایه داران ساخت صحن حضرت زینب (س) در کربلای معلی به گرامیداشت سالروز خجسته میلاد حضرت معصومه (س)، روز دختر جشن بزرگ بانوان ایران را با استقبال بی نظیر دختران ترشیز و با حضور سرکار خانم صادقی، معاونت امور زنان در خراسان رضوی در زیارتگاه شهید مدرس(ره) کاشمر برگزار کردند.

فاطمه صالحی، مسئول تیم پرچم گردان ستاد بازسازی عتبات در استان خراسان رضوی ضمن گرامیداشت میلاد حضرت معصومه (س) و روز دختر، گقت: ولایت مداری یعنی مادران شهداء؛ یعنی کسانی که از جان و مال خود گذشتند؛ یعتی پیش قراولان که برای همیشه نام و یادشان نه تنها در تاریخ که در قلب انسان‌های آزاداندیش مکتب امام حسین (ع) زنده است.

مسئول تیم پرچم گردان ستاد بازسازی عتبات در استان خراسان رضوی بیان داشت: در این جشن بزرگ نخستین همایش  طلایه‌داران ترشیز بزرگ نیز برگزار می‌شود تا بانوان ترشیز همچنان آمادگی خود را حفظ شعائر اسلام به صورت عملی نشان دهند.

وی افزود: همه مذاهب دنیا شعائر خود را حفظ و بزرگ می‌کنند و برای بزرگان خود نماد می‌سازنند و نماد ما شیعیان هم ائمه اطهار (ع) هستند.

صالحی تأکید کرد: بزرگترین و تمدن سازترین نماد شیعه، امام حسین (ع) است؛ امامی که محور مقاومت و بیداری را به وجود آورد و شیعه و تمام انسان‌های عدالت خواه  و استکبارستیز جهان را با هیبت و قدرت کرده است.

وی بیان کرد: امام حسین (ع) که با اربعینش مقدمه ظهور را می‌سازد و باعث می‌شود همه کنار هم جمع شویم و منجی به وسیله او شناخته می‌شود.

مسئول تیم پرچم گردان ستاد بازسازی عتبات در استان خراسان رضوی با باین اینکه اربعین یعنی پاسداشت غدیر و مقدمه ظهور یادآور شد: امام حسین (ع) محور است و شما بانوان طلایه داران او هستید؛ «هل من ناصر ینصرنی».

اجرای سرود و مولودی خوانی در وصف حضرت معصومه (ع) و آوردن پرچم گنبد امام حسین و امام موسی بن جعفر (ع) جهت تبرک جستن و برگزاری مسابقه با جایزه سفر کربلای معلی از دیگر برنامه‌های متنوع جشن بزرگ بانوان ایران بود.

برای مشاهده تصاویر همایش بانوان ایران بر روی همین عنوان کلیک کنید.

خبرنگار: حوریه صادقی زیرک آباد