کاهش هزینه های تولید در بخش کشاورزی مستلزم ترویج مستمر است
کاهش هزینه های تولید در بخش کشاورزی مستلزم ترویج مستمر است
مدیر جهاد کشاورزی کاشمر در جلسه بررسی راهکارهای کاهش هزینه های تولید در بخش کشاورزی گفت: کاهش هزینه های تولید با آموزش اثربخش، ترویج مستمر و اطلاح فرهنگ مصرف امکان پذیر است

به گزارش پایگاه خبری ترشیز خوان؛ جلسه بررسی راهکارهای کاهش هزینه های تولید در بخش کشاورزی در محل مدیریت جهاد کشاورزی برگزار شد.

مدیر جهاد کشاورزی کاشمر در جلسه بررسی راهکارهای کاهش هزینه های تولید در بخش کشاورزی هدف کلی از برگزاری اینگونه جلسات را بررسی راهکارها و پیشنهادات،تجمیع نقطه نظرات،نتیجه گیری و استفاده در راستای تحقق شعار سال و پیشبرد اهداف مجموعه جهاد کشاورزی عنوان کرد.

محمد شجعی افزود: اصولا هر کسب و کاری برای افزایش درآمد و سود خود به راه‌های مختلفی مانند افزایش فروش، ایجاد تنوع در سبد تولیدی خود، بازاریابی قوی‌ استفاده از فناوری های روز دنیا ،اموزش در زمینه مدیریت هزینه های جاری و کاهش مصرف انرژی نیاز دارد.

وی ادامه داد: بطور کلی توجه به آثار زیست محیطی در تولید محصولات کشاورزی و همچنین شناخت رفتارهای زیستی در تولید آلاینده¬ها ازعوامل مهمی است که در کاهش اثرات سوء آلودگی هوا و مدیریت پایدار کشاورزی نقش بسزایی دارد.

مدیر جهاد کشاورزی کاشمر حذف باغات فرسوده و کم بازده،گسترش آبیاری های نوین مانند آبیاری زیرسطحی،توسعه آبزی پروری، افزایش ضریب تبدیل و اصلاح نژاد در حوزه دام،ایجاد پنل های خورشیدی روی استخرهای ذخیره آب کشاورزی و جلوگیری از تبخیر آب و از همه مهمتر آموزش مستمر بهره برداران را از جمله مواردی برشمرد که با رعایت آنها می توان بطور ویژه در بخش کشاورزی هزینه های تولید را کاهش داد.

شجعی اظهار کرد: همه ما باید تلاش کنیم تا با ارائه راهکارهای اجرایی در زمینه کاهش هزینه های تولید وافزایش بهره وری با آموزش اثربخش،ترویج مستمر و اصلاح فرهنگ مصرف وظیفه خود را در تحقق شعار سال و اهداف کلی نظام انجام دهیم.