۱۰ سال دیگر آب کاشمر تمام است/ ضرورت استفاده از کشت‌های جایگزین
۱۰ سال دیگر آب کاشمر تمام است/ ضرورت استفاده از کشت‌های جایگزین
امام‌جمعه کاشمر بابیان اینکه برابر اعلام کارشناسان تا 10 سال دیگر آب کاشمر تمام است، گفت: با توجه به اینکه رسیدن آب از اقیانوس به منطقه ترشیز بیش از 5 سال دیگر زمان می‌برد، ضرورت دارد به دلیل کمبود محسوس آب در مصرف آن صرفه‌جویی کنیم.

به گزارش پایگاه خبری ترشیز خوان؛  حجت‌الاسلام جواد طاهری در اجتماع نمازگزاران کاشمری در جوار آستان امامزاده سید حمزه(ع) با اشاره به اینکه ایران در حوزه دریانوردی بیمه و بیمه ساز است گفت: اینکه یک کشتی نظامی تمام نقاط دنیا را می‌گردد بدان معنی است برای ایران باقدرت امنیت ایجادشده است.

وی با اشاره به سفر رئیس‌جمهور به سیستان و بلوچستان و آغاز انتقال آب اقیانوس به کویر بیان کرد: اینکه در حوزه آب، طرح انتقال آب از اقیانوس به کویر شروع‌شده است، اقدامی ارزشمند برای تأمین آب موردنیاز در مناطقی است که در سال‌های آتی باکمبود شدید آب مواجه می‌شوند.

امام‌جمعه کاشمر با اذعان به اینکه برابر اعلام کارشناسان تا ۱۰ سال دیگر آب کاشمر تمام است، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه رسیدن آب از اقیانوس به منطقه ترشیز بیش از ۵ سال دیگر زمان می‌برد، ضرورت دارد به دلیل کمبود محسوس آب در مصرف آن صرفه‌جویی کنیم.

وی با تأکید بر اینکه کشور ما بیابانی و نیمه بیابانی است اما در کنار اقیانوس قرار دارد، بیان کرد: اگرچه امروز در مناطقی از کشور باکم آبی مواجه هستیم، اما آینده روشن است و با انتقال آب از اقیانوس تا حدودی مشکلات و دغدغه‌ها کم می‌شود.

حجت‌الاسلام طاهری بابیان اینکه انتقال آب اقیانوس به داخل کشور بیش از هزینه‌ای است که امروز بابت آب پرداخت می‌کنیم، تصریح کرد: به‌منظور افزایش بهره‌وری و کاهش هزینه‌ها ضرورت دارد به سمت کشت و تولید محصولات برویم که درآمد آن بالا باشد تا بتوانیم هزینه آب آن را تأمین کنیم لذا باید از همین امروز به سمت کشت گلخانه‌ای و درآمدهای این‌چنینی زیر نظر کارشناسان و محققان حرکت کنیم.

وی همچنین با اشاره به احداث خط ریل آهن رشت ـ آستارا، شاهد تحقق وصل شدن خطوط ارتباطی جنوب به شمال و غرب به شرق عالم ایران خواهیم بود، ابراز داشت: با اجرای این خط ایران به چهارراه جهانی که در تاریخ از آن یاد می‌شود، تبدیل خواهد شد و جاده ابریشمی که در دوره‌های قدیم پادشاهی گذشته از آن یاد می‌شد، مجدد احیا شود.

امام‌جمعه کاشمر با یادآوری اینکه با این حرکت، ایران به یک قدرت تجاری در دنیا و چهارراه تبادل کالا تبدیل می‌شود، که با شروع این حرکت ارتباط با همسایگان به نتایج خوبی می‌رسد، افزود: از طرفی هم اعتبار دلار آمریکا به دلیل حذف دلار از حوزه تبادل کشورها روزبه‌روز کمتر می‌شود.

وی همچنین به موضوع ضرورت و اهمیت مطالبه‌گری اشاره کرد و گفت: اگرچه کشور و مسئولان در حوزه رفع مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم فعال هستند و کارهایی هم نیز انجام می‌دهند، اما متأسفانه وسط بازار و مشکلات مردم فراوان و تورم کمرشکن است، لذا انتظار مردم یک آرایش اقتصادی از مسئولان برای رسیدن به یک نتیجه و دستاورد مطلوب در حوزه اقتصاد و رفع مشکلات و دغدغه‌های معیشتی است.