امنیت ناموس ما است؛ هر کس به ناموس ما چپ نگاه کند سیلی خواهد خورد
امنیت ناموس ما است؛ هر کس به ناموس ما چپ نگاه کند سیلی خواهد خورد
امام جمعه شهرستان کاشمر گفت: امنیت زمینه ساز تمام پیشرفتهای جامعه است این پایه را اگر کسی بزند تمام پیشرفتها را مانع شده لذا امنیت ناموس ما است ، هر کس به ناموس ما چپ نگاه کند سیلی خواهد خورد.

به گزارش پایگاه خبری ترشیز خوان؛ حجت الاسلام طاهری، امام جمعه شهرستان کاشمر در خطبه های نماز جمعه ضمن توصیه  به خود و نمازگزاران به رعایت تقوی الهی گفت: فتنه ها همیشه وجود دارد و این فتنه ها برای آزمایش ماست .

امام جمعه شهرستان کاشمر افزود: فتنه ها هم کمک می کند که انسانهای ناصالح ما شناخته بشود  و هم  اشکالات ما پیدا بشود و به نوعی ایمان ما و درجه ما را خدا به ما نشان خواهد داد

وی بیان کرد: . فتنه ها فرصت مناسبی برای دشمن است که از این فرصت استفاده می کنند برای تضعیف ما ، برای تجزیه کشور ما  و تجزیه ی دلها ، تفرقه ایجاد بکنند و اختلاف بیندازند . لذا ما از فتنه ها نباید بهراسیم ، از اختلافات و اعتراض ها نباید بهراسیم از عملکرد خودمان باید بترسیم .

حجت الاسلام طاهری در ادامه ضمن تبریک میلاد پیامبر رحمت و حضرت امام صادق (ع) گفت: تبریک از این جهت که خدای متعال چنین الگوهایی را برای ما فرستاده ، ما زندگی آنها را مطالعه نمی کنیم باید مطالعه کنیم ، باید عمل کنیم . فریاد مسلمانی کافی نیست باید عمل کنیم العالِم بِلَا عَمَلٍ، كَالرَّامِي بِلَا وَتَرٍ ؛ آن جنگجویی که اسلحه اش خالی است تیراندازی فایده ندارد اسلحه خالی ، باید دانش کسب کنیم به دانش خودمان هم عمل کنیم . قرآن بخوانیم و بر اساس آن زندگی خودمان را تنظیم کنیم.

وی ادامه داد: هر جا این کار را کردیم به همان اندازه جلو رفتیم و هر کس از درون خالی شد ، عقائدش ضعیف بود ، علمش پایین بود ، اخلاقش ضعیف باشد چنین شخصی هر کس باشد ناتوان است . به همین دلیل ما می گوییم غرب ناتوان است ، غرب برای اداره خودش ناتوان است تا برسد به اداره دنیا و  ما آمادگی داریم غرب اگر مطلبی دارد از او یاد بگیریم چنان که در برخی از علوم تجربی از غرب می رویم یاد می گیریم، شاگردی می کنیم ، یکی از مسائل ما در دانشگاه ها همین ترجمه کتابهای غربی بوده ، ما از شاگردی کردن که بدمان نمی آید اما نمی خواهیم مادام العمر شاگرد بمانیم .

امام جمعه کاشمر بیان داشت:  با توجه به اینکه ۲۴ مهر روز عقیدتی سیاسی در ارتش جمهوری اسلامی است و به فضل خدا هم از شهرستان افراد زیادی در ارتش ثبت نام کردند و عضو ارتش شدند ، ارتشی که فقط ارتش ایران نیست ، ارتش رهبری است که کل دنیا به او چشم دارد ، به او توجه دارد ، به هدایتهای او احساس احتیاج می کند . شما حزب الله لبنان را دیدید خودشان را فدایی مقام معظم رهبری مد ظله العالی می دانند . یکی از نمایندگان مجلس می گفت به لبنان رفتم به محافظان سید حسن نصرالله گفتم که مراقب این سید باشید ، اعتقادتان نسبت به سید حسن چیست ؟ گفتند اگر به ما بگوید خودت را بکش برای او خود را می کشیم . گفتم هوای رهبر ما را هم داشته باشید آنها گفتند او فقط رهبر شما نیست ، او رهبر ماست به حدی که اگر بگوید سر سید حسن را جدا کنید بیاورید ایران خواهیم برد .
وی گفت: ارتش ما امروز ارتشی است که مدافع تمام مظلومین عالم است به خاطر حفظ اقتدار ایران . امروز حفظ ایران به منزله حفظ آزادی است، حفظ هویت و شخصیت زن است در کل جهان حالا شعار بدهند که زن زندگی آزادی ، در حالی که بدون ایران ، بدون اسلام ، بدون چنین رهبری ، غرب نه زن خواهد گذاشت ، نه آزادی خواهد گذاشت ، نه زندگی برای ما خواهد گذاشت.

حجت الاسلام طاهری بیان کرد: امروز دشمن به خاک ما نمی تواند حمله کند ، امروز اگر نیروی نظامی ما خودش خسته بشود ما شکست می خوریم و الا اگر نیروی نظامی ما با انگیزه معتقد باشد خاک ایران قابل گرفتن نیست و هر کشوری که به این خاک تجاوز کند ، خاک خودش را نابود کرده است.

وی با تاکید بر اینکه اقتدار امروز جمهوری اسلامی ایران با چهار تا بازی کودکانه ، شورش ها و آشوبهای خیابانی از بین نمی رود گفت: به جوانان عزیز خصوصاً به نوجوانان سفارش می کنم مراقب خودتان باشید . آشوبها شیوه درد دل کردن و تخلیه هیجانات نیست این آشوبها باعث می شود سرمایه گذاری که تصمیم دارد بیاید اینجا سرمایه گذاری کند نیاید و در این صورت زمینه اشتغال خودت را از دست دادی لذا مراقب باشید دشمن از تو سوء استفاده نکند .

امام جمعه شهرستان کاشمر بیان داشت: این نکته را به نوجوانان محکم می گویم چون خیلی نوجوانان را دوست دارم ، به زمان آنها خیلی توجه دارم ، امنیت مسأله ای که بشود با او بازی  و شوخی کرد نیست . تنها مسأله ای که جرم آن خیلی سنگین است و تا حد اعدام است مسأله امنیت است.

وی ادامه داد: امنیت زمینه ساز تمام پیشرفتهای جامعه است این پایه را اگر کسی بزند تمام پیشرفتها را مانع شده لذا همه بدانیم که امنیت ناموس ماست ، هر کس به ناموس ما چپ نگاه کند سیلی خواهد خورد .

حجت الاسلام طاهری افزود:  تا قبل از این شاهد بودید که ما مصرّ بودیم آن نوجوانی که در آشوبها دستگیر شده حتی الامکان آزاد بشود یک تعهد اخلاقی البته محکم از او گرفته بشود و آزاد بشود اما الان دیگر مسأله عیان شده که دست دشمن پشت این قضیه است . الان روشن است برای نوجوان که این آشوبها می خواهد آرامش جامعه را بگیرد که شغل ایجاد نشود ، پیشرفتی صورت نگیرد . دشمن از این فشارهای اقتصادی ما خوشحال است ، آنها هستند که می گویند که این تحریم را تشدید کنیم ، بیشتر کنیم  و به تحریم ادامه بدهیم الان مردم خوب عصبانی اند و بهترین فرصت است برای ضربه زدن ، دلشان به همین خوش است و البته به جایی هم نخواهند رسید
ای مگس حضرت سیمرغ نه جولانگه توست / عِرض خود می‌بری و زحمت ما می‌داری .

وی ادامه داد: اگر مسئولی کار نمی کند گروه های مطالبه گر بیایند توی میدان حقشان را بخواهند ، یک مسئولی یا مسئولیت نپذیرد یا اگر پذیرفت برای این مردم مثل جبهه شبانه روز باید بجنگد. ما مسئولی که زندگی اشرافی دارد را نمی خواهیم ، آن مسئولی که از وقتی مسئولیت می پذیرد به زندگی خودش دارد می پردازد اشتباهی آمده توی این لباس و توی این مسئولیت ، رها کند اگر رها نمی کند که برخی از اینها پُست طلب اند، پُست پرست اند ، به زور باید این صندلی را از زیرشان بکشید.

امام جمعه شهرستان کاشمر تاکید کرد: با هیچ مسئولی  و با هیچ فردی تعارف نداریم ، در هر لباسی ، در هر مقامی ، ما پشت سر گروه هایی که مطالبه گری کنند هستیم منتهی  توی یک چارچوبی  بیایند.

وی افزود: ما با اغتشاشگر به شدت مخالفیم  به خاطر اینکه چارچوب ندارد ، قانون ندارد ، اموال مردم برایش مهم نیست ، آبروی مردم برای او مهم نیست. افراد شرابخور را بیاوری توی میدان بعد بگویی اینها مردم اند !! چه کسی گفته است که اینها مردم اند؟!

امام جمعه کاشمر گفت: مردم ایران به امام حسین و مکتب امام حسین (ع) عشق می ورزند و نمونه بارز جهانی پیاده روی  اربعین است. مردم ما با تشییع باشکوه حاج قاسم سلیمانی تمام عشق و ارادت خودشان را نشان دادند.

وی با اشاره به حضور پررنگ و خودجوش نوجوانان در نماز جمعه یادآور شد:  جوانان عزیز، نوجوانان عزیز هیجاناتشان را درست هزینه کنند و برای پیشرفت کشورمان به میدان بیایند ما هم در کنار شما هستیم.

خبرنگار: حوریه صادقی زیرک آباد

انتهای پیام/