۳۰ درصد کادر بهداشت و درمان کاشمر به کرونا مبتلا شدند/جهت کنترل این ویروس به مشارکت مردم نیاز داریم
۳۰ درصد کادر بهداشت و درمان کاشمر به کرونا مبتلا شدند/جهت کنترل این ویروس به مشارکت مردم نیاز داریم
مدیر شبکه بهداشت و درمان کاشمر گفت: متأسفانه ۳۰ درصد کادر بهداشت و درمان شهرستان به کرونا مبتلا شدند؛ جهت کنترل این ویروس، قطعا به مشارکت بیشتر مردم نیاز داریم.

به گزارش ترشیزخوان؛ محمد جواد یزدانی عصر پنجشنبه در نشست خبری گفت: به رغم اینکه از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون هزار و ۸۸۰ نفر در بیمارستان‌های کاشمر بستری شده‌اند اما تاکنون با تلاش‌های شبانه‌روزی کادر بهداشت و درمان هیچیک به خاطر کمبود امکانات دچار مشکلات جدی نشده‌اند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان کاشمر گفت: اگر پروتکل‌های بهداشتی از سوی مردم رعایت نشود سطح تاب‌آوری نظام سلامت پاسخگو نخواهد بود و شاهد فاجعه غیرقابل کنترل خواهیم شد.

وی افزود: تعداد بیماران بستر شده در کاشمر به بیش از ۱۰ نفر در روز رسیده و به همین جهت وضعیت این شهرستان قرمز اعلام شده و شامل دو هفته محدودیت می‌شویم.

وی بیان داشت: برخی از افرادی که تاکنون در بیمارستان‌های کاشمر بستری شده‌اند از شهرستان‌های بردسکن، خلیل‌آباد، بجستان، کوهسرخ و مه‌ولات هستند.

یزدانی با بیان اینکه از هزار و ۸۸۰ نفری که تاکنون در این شهرستان بستری شده‌اند نتیجه آزمایش کرونای هزار و ۱۰۰ نفر آنان مثبت بوده است ادامه داد: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون ۶ هزار و ۱۰۰ آزمایش کرونا در شهرستان کاشمر انجام شده که نتیجه سه هزار و ۶۰۵ مورد آن‌ها مثبت بوده است.

وی گفت: ۸۰ تخت در بیمارستان شهید مدرس تجهیز و شده و بخش آی.سی.یو این بیمارستان با ۶ تخت آماده فعالیت است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان کاشمر راه‌اندازی دستگاه سی.‌تی.‌اسکن جدید بیمارستان، جذب اعتباراتی برای زیرساخت‌های درمانی از جمله راه‌اندازی مرکز جامع سلامت ریوش و اتمام پروژه‌های بلوک زایمانی و چند مرکز جامع سلامت شهرستان را از جمله اقدامات انجام شده در این شهرستان برشمرد.

وی افزود: همچنین آزمایشگاه مولکولی کرونا در کاشمر به عنوان تنها شهرستان زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد با هزینه یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان راه‌اندازی گردید.

یزدانی ادامه داد: از زمان راه اندازی آزمایشگاه مولکولی کرونا در این شهرستان تاکنون بیش از ۲ هزار تست کرونا در این آزمایشگاه انجام شده است، همچنین طی دو هفته آینده دستگاه جدید اکسیژن ساز بیمارستان شهید مدرس راه‌اندازی و مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.

وی گفت: هرچند در موج اول و دوم کرونا کمترین تعداد بیمار کرونایی را در بین شهرستان‌های زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی مشهد داشتیم اما از ابتدای آبان ماه به خاطر بازگشایی مدارس، برگزاری تجمع و انجام مسافرت‌ها و به خصوص دورهمی‌های خانوادگی، تعداد مبتلایان و مرگ میر بیماری کرونا در شهرستان افزایش داشت بطوریکه اگر در اسفند ماه پارسال یک نفر از هر خانواده مراجعه می‌کرد در آبان ماه به صورت گروهی و خانوادگی به بیمارستانها مراجعه داشتند و شدت بیماری افزایش یافت.

مدیر شبکه بهداشت و درمان کاشمر افزود: در موج سوم کرونا نه تنها تعدادی از کارکنان بخش درمان به بیماری کووید ۱۹ مبتلا شدند بلکه در برخی روزها تا ۱۵۰ بیمار در بیمارستان شهید مدرس این شهر بستری شدند به همین خاطر مجبور شدیم یکی از بخش‌های بیمارستان حضرت ابوالفضل (ع) کاشمر را تخلیه و برای بیماران کرونایی تجهیز کنیم همچنین بیمارستان خلیل‌آباد هم راه‌اندازی شده و اکنون در این شهرستان نیز بیماران مبتلا به کووید ۱۹ بستری می‌شوند.

انتهای پیام/

 

 

 

 

 

  • منبع خبر : ایرنا